Vandaag een vroege echo gekregen. Een kleine 6 wk zei de vk. Ze zei dat ik rekening moest houden met een miskraam omdat ze de witte rand niet mooi vond en ook niet goed kon zien of er wel echt wat zat. Ze moest ook erg goed zoeken naar de bm. Ik maak me nu toch wel veel zorgen.
Ik weet natuurlijk niet hoe het er precies uit moet zien.. Bij mij zag je inderdaad wel veel duidelijker wat vruchtwater, baarmoeder of vruchtje is. Op deze echo was ik 6+6 weken. Je kunt niks anders dan afwachten, sterkte...
Net naar de echo van mijn dochter gekeken en idd die was ook veel duidelijker maar toen ruim 8 wk. Ik moet over 12 dagen weer komen. Onzekere Kerst dus.
Ik had precies zo een echo met die tijd. Kreeg hezelfde nieuws. Maar ben u al stuk verder...en alles is prima
Eerst uitwendig en daarna inwendig. De foto is van inwendig. En uitgerekend nu heb ik steek bovenin mijn buik
ik denk dat je bij een volgende echo weer terug gezet gaat worden, ik vind de echo er wel goed uit zien voor ongeveer 5,5 is hij identiek met mijn echo van de jongste en ze vergissen zich zo vaak nog in die milimeters dat ze al gauw roepen dat het mis is, zo ook bij mijn jongste die inmiddels bijna 2 jaar wordt wanneer mag je weer
Een echo van een kleine 6 weken kan je niet vergelijken met echo's van 6+6 en ruim 8 weken. Met een echo van 6 weken is er bij veel vrouwen nog niets te zien. Ook kan er kwaliteitsverschil zitten tussen de echoapparaatuur van de ene en de andere verloskundige. En zo ook in de kundigheid van verschillende verloskundigen. Ik zou me nu echt nog niet zo druk maken. Ik zou vragen om een nieuwe echo over een week. Dan zou er al iets meer te zien moeten zijn.
Ik mag over 12 dagen terugkomen. Ik denk dat het in combinatie met mijn leeftijd is (42) dat ze voorzichtig zei dat ik er rekening mee moet houden. Ze kon ook geen weefsel vinden in de dooierzak. Bij de uitwendige dacht ze wel iets te zien gek genoeg. Maar ik wacht gewoon af. Enige optie nu.
Maak je nog niet teveel zorgen. Het kan natuurlijk mis gaan maar met 6 weken kun je vaak nog niks zien. Bij mijn eerste zwangerschap had ik bloedverlies met precies 6 weken. Ze maakten toen geen echo, juist omdat er vaak niks te zien is en ik dan nog veel ongeruster zou worden. Uiteindelijk is het toch een miskraam geworden. Ik vraag me af waarom zoveel dames toch met 5-6 weken een echo krijgen. Het zorgt voor een hoop onrust merk ik vaak. TS, succes en ik hoop op een goede tweede echo.
Vandaag weer geweest voor een tweede echo. Kloppend hartje en 7.2 weken. Alles zag er goed uit. Bleek de eerste keer pas 5 weken. Wat wel bijzonder is gezien de eerste positieve test op ongeveer 27 november.