Echo 6 weken, misvormde vruchtzak.

Discussion in 'Miskraam' started by Monique93, Apr 25, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

Aug 14, 2015
    3,160
    570
    113
    Lieve dames,

Ik ben op zoek naar soortgelijke verhalen, kan er zo weinig over vinden. En wil graag even van me af schrijven.

Al had ik mezelf al beschermd door niet te blij te worden, is dit toch een enorme domper en voel ik me intens verdrietig.

Even mijn verhaal zo kort mogelijk;

Op 5 april hadden we onverwacht een positieve test, we zouden binnenkort beginnen met IUI dus echt niet meer verwacht.

Vorige week met 5+1 echo gehad bij de gyneacoloog en een mooi rond vruchtzakje van 5 weken gezien. Heel blij dat het geen BBZ was. Eind vorige week begonnen mijn zwangerschapssymptomen af te nemen, niet meer misselijk en geen zere borsten. Zaterdag een CB gedaan en die gaf 2-3 (week er voor 1-2). Afgelopen maandag kreeg ik buikkrampen en alles bij elkaar voelde niet goed dus de verloskundige gebeld en kon terecht voor een echo. Ten eerste vond ik het scherm een stuk onduidelijker als bij de gyn, maar kan ook aan mij liggen. De vruchtzak was een stuk groter als die week er voor, maar in de breedte het zelfde, dus misvormd en niet mooi rond en na eventjes zoeken zei ze dat het er niet goed uit zag. Een miskraam dus. Ik heb nog gevraagd of ze het 100% zeker wist en het antwoord was ja. We worden opgeroepen door de gyn voor medicatie of curretage.

Nu zijn we twee dagen verder en begint het allemaal een beetje te dalen. De buikpijn is weg en voel me verder goed. Geen bloedverlies. Gaat de gyn nog een echo maken voor de zekerheid denken jullie? Ik wil mezelf absoluut geen valse hoop geven, de vk wist het 100% zeker en alles wijst in de slechte richting, maar zegt een echo met 6 weken echt alles?

Ik heb getemperatuurd dus kan niet korter zwanger zijn.

Sorry voor mijn toch wat lange verhaal, moest het ook een beetje kwijt.

Liefs Monique

2. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

Jan 22, 2011
    2,078
    879
    113
    Female
    Hier wel een ‘voor de zekerheid’ echo bij de gyn...lijkt me eigenlijk ook standaard beleid...

Sterkte!

Monique93 likes this.
  3. Robijn89

Robijn89 VIP lid

Feb 1, 2015
    8,124
    5,044
    113
    Female
    Hier maakte de gyn eerst ook nog een echo voor we over gingen op behandeling.

Monique93 likes this.
  4. Evi88

Evi88 Niet meer actief

Ik heb ook een extra echo voor de zekerheid gehad. Moet wel eerlijk zeggen dat ik geen goede ervaring heb met misvormde vruchtzakken. Sterkte, meid.

Monique93 likes this.
  5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Ja de gyn maakt altijd nog een inwendige echo. Geef nog niet alle hoop op. Bij 6 weken is het nog niet vast te stellen dat er daadwerkelijk een ma gaande is. Klopte het hartje al? Zelfs dat kan nog komen. Ik geef jè hiermee geen valse hoop maar een vk mag zoiets met 6 weken niet vaststellen..

Sterkte

Monique93 likes this.
  6. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

Aug 14, 2015
    3,160
    570
    113
    Dankjewel dames, dan ga ik er van uit dat ik dat ook krijg.

7. Kimpyy

Kimpyy Actief lid

May 18, 2017
    499
    181
    43
    Female
    Normaal kijken ze dit nog eens na, dit was bij mij ook het geval :)

8. LizMe

LizMe Fanatiek lid

Aug 7, 2016
    3,881
    2,562
    113
    Ik weet verder niet hoe dit gaat maar ik zou het anders gewoon vragen. Het lijkt me toch wel dat je hier recht op hebt voordat je over gaat tot een volgende stap.
    Ik wens je heel veel sterkte <3

9. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

Feb 18, 2014
    2,751
    918
    113
    Mijn vruchtzak was ook niet rond bij de tweede echo, hebben ze niks van gezegd :eek:

Bij mijn tweede miskraam heb ik wel een echo van te voren gehad

10. YellowEyes

YellowEyes Fanatiek lid

Nov 28, 2017
    1,863
    2,324
    113
    Female
    Jeetje wat naar voor jullie! :(

Ik kreeg bij mijn MA wel een controle echo, om er zeker van te zijn dat het niet goed zat. Denk dat dat idd standaard wel gedaan wordt. Snap dat je dit heel graag wilt, voor de zekerheid. Mochten ze het om een of andere reden toch niet doen, kun je het altijd aangeven lijkt me!

Ik wens jullie heel veel sterkte toe!

Share This Page