Ik ben inmiddels 22w3d zwanger (banner klopt niet) van een dochtertje. Wij hebben er voor gekozen geen nekplooimeting te laten doen. Aan de ene kant vanwege onze leeftijd (22 en 25 straks) en dat het niet in onze families voorkomt. Aan de andere kant was het ZH er zelf ook niet positief over (de test). De test zou niet zo betrouwbaar zijn en het zorgt vaak alleen voor stress. Weken wachten, evt. vervolg onderzoeken met de kans op een miskraam, terwijl 9 v/d 10 uitslagen achteraf toch gezond aangeven, aldus het ZH. Wij hebben het dus niet gedaan, maar nu ik zo zit te googelen op 12 weken echo's, en die van mij vergelijk, lijkt die van ons toch wel ERRUG dik. Het viel me al op tijdens de echo zelf dat ik hem dik vond, maar ja. Ons eerste kindje, geen verstand er van en de mening van het ZH over de test, dus niets gevraagd want we hadden toch al besloten het niet te doen. Nu wil ik graag jullie mening. Het is dus niet gemeten, maar van deze echo foto vind ik hem gewoon érg dik lijken...
Op de foto die je laat zien kun je geen nekplooi meten. Je ukkie ligt veel te gesterkt. Hij moet zeg maar een beetje krom liggen met het hoofdje wat gebogen. Als het niet goed ligt geeft dat een vertekend beeld en lijkt het veel dikker dan het is. Daar komt bij, ookal wilden jullie geen combi test, als eem vk een afwijking ziet op de echo, zoals bijvoorbeeld een extreme nekplooi dan is men verplicht dit aan jullie te vertellen. Dat ze niets hebben genoemd geeft alle reden tot gerustheid. Dus... Niet stressen!
Precies! Vergelijk de plaatjes eens met elkaar wat betreft houding. Onderste ukkie ligt goed. Die van Jou te gestrekt.
Maar waarom denk je dat jouw echo abnormaal is? Ik zie gewoon een hoofdje, lijfje en beentjes, alleen vanuit een andere hoek dan de 'normale' foto. Er lijkt mij niets abnormaals aan hoor!
Ik zie helemaal geen vochtrandje dus valt er ook niks te meten volgens mij. Waarschijnlijk heeft dat dan te maken met de houding idd. Ons kindje had een extreme nekplooi en de vk zei ook dat als we de nekplooimeting niet hadden gedaan ze hem niet hadden mogen opmeten exact, maar ons wel hadden moeten aangeven dat er teveel vocht zichtbaar was. En dan waren we ook de malle molen in gegaan, zonder zelf voor de meting te hebben gekozen. Dus zeker niet stressen dat is helemaal niet goed voor je. En je 20 weken echo was toch goed?
Ook na uitvergroten zie ik geen nekplooi op Jou echo. De foto is daar gewoon niet goed voor genomen. Echt waar, niets om je zorgen over te maken.
Hmm, ik zag die dikke ''plak" naast het stippellijntje onder het hoofd, aan als nekplooi. Maar dat is dus niet zo ? De 20 weken echo was prima. Ze ligt goed op schema, hartje doet het goed, beweegt méér dan goed (te zien en te voelen)
Selena, je wilt geen nekplooimeting omdat je geen stress wilt en vervolgens ga je zelf ´vergelijken´ op een niet-professionele manier... Sorry, maar dit is niet verstandig. Maak jezelf niet gek, ik denk dat je eigenlijk erg bezorgd bent. Je hebt gekozen voor niet-testen, dus niet meer googlen en genieten van je zwangerschap! (ik weet 't, we roepen allemaal 'genieten', maar dat meen ik wel) groet Amber
Eens met bovenstaande dames en daarnaast neem ik aan dat je wel een 20 weken echo hebt gehad? Als daar niets afwijkends op te zien is, zou ik me geen zorgen maken; natuurlijk kan er altijd wat zijn, maar een grote afwijking zou waarschijnlijk tijdens de 20 weken echo alsnog aan het licht gekomen zijn
de baby moet echt goed liggen voor de np meting hoor, dus van die 1e foto kun je niets zeggen. en als het echt niet goed was, dan hadden ze dat wel gezegd. vreemd dat ze je niet hebben verteld wat de np was, dat zouden ze wel moeten doen.