Surf mijn gyn had uitgerekend dat ik op 7 weken zou zitten. Dus moet er een groter vruchtje en een hartje te zien zijn. Maar ze zag een te klein vruchtje en dacht geen hartje te zien. Daarom kreeg ik te horen dat het een mk zou worden. Gek dat jou gyn dat dan niet zegt. Zo vreemd. Ik krijg nu twijfels of ik wel moet gaan voor een curretage. Me lichaam stoot nog niets af. Ik voel me zwanger. En hb alle symtomn. Maar ik ga voor jou hopen op een hartje!
jessy: ik zou in ieder geval nog om een echo vragen voordat ze daadwerkelijk curetteren (als ze dat niet vanzelf doen). of toch nog eerst een echo over een weekje... hoe groot was het vruchtzakje? was het vruchtje soms niet in verhouding hiermee? dat zou ook nog kunnen... ik heb nu niet veel hoop meer voor mijzelf, maar ergens denk ik ook, ik voel me nog zwanger, het vruchtzakje groeit nog, mssn is er toch nog een kansje dat het goed komt?? ik was ook in Gent geweest en dr. De Sutter uit Gent die mailde mij dat de kans nog 50-50 is... Als bij de volgende echo niets te zien is, is het afgelopen zaak, maar dat lijkt me ook. Dan zou ik volgens mijn eigen berekening namelijk al 9 weken zijn, en volgens de echo van vorige week zou ik dan 8,5 week zijn en volgens mijn EDLM zelfs ruim 10 weken... nou ja, we moeten afwachten...
bij mij zeiden ze het ook dat het een miskraam zou worden. leeg vruchtzakje. maar gelukkig 10 dagen later een kloppend hartje. Dames kies aub niet snel voor een currtage
Graag gedaan. Ik weet dat het fijn is om positieve reacties te lezen in deze verschrikkelijke wacht periode. Wanneer heb je de volgende echo?
Surf. Dat is nog even afwachten. Hier krijg ik vandaag de curritage. Gisteren nog een echo gehad. Vruchtzak blijft groeien maar vruchtje is heel klein en zonder hardslag. Dus vroegtijdig overleden. Ik hoop dat het voor jou beter nieuws is.
jessy: wat ongelooflijk naar! ik hoopte toch nog stiekem op een mooie echo voor je! sterkte met de ingreep vanmiddag, ik zal aan je denken!
Hai dames Al die onzekerheid en teleurstellingen. Ik weet precies hoe jullie je voelen ik zit in het zelfde schuitje. Afgelopen zondag heb ik wat donkerrood bloedverliess gehad, met een heel klein stolseltje tijden het plassen. Geen krampen niets, heb toen met de doktorspost gebeld en we konden ff langskomen. De arts kon zelf niets byzonders zien, mijn baarmoedermond was afgesloten. Volgens hem was het niets ernstig, maar 100% zeker kon hij natuurlijk niet zijn. Heeft mij toen aangeraden om mandag rechtstreeks met het IVF centrum te bellen. Gisteren konden wij voor een spoed echo langskomen. En het nieuws was niet echt positief. Wij hebben vandaag te horen gekregen, dat de kans er dik in zit dat het misgaat bij ons. Er was wel een kloppend hartje te zien, maar die klopte te langzaam voor zijn/haar leeftijd. Volgend week moeten wij terug voor een 2E echo, maar ik ben bang dat het een miskraam word. Het bloed verlies is nu wel gestopt. Ik heb nog steeds geen krampen. De arts zei dat het 2 kanten op kan gaan. Het kan zijn dat volgend week het hartje krachtiger klopt en het vruchtje gegroeid is, of dat ik de komende dagen fikse buikpijn krijg met zware bloedingen. Het is afwachten dus. Volgens de arts moet ik positief blijven denken en dat het nog niet helemaal over is. Maar ik denk dat als het goed was het nu al zo zou zijn........
Hi dames, Wat ik me afvraag...ik voel me echt super goed...af en toe krampen in de liezen en steken in de onderbuik en gevoelige (.)(.) maar verder geen kwaaltjes...ik heb ook een heel positief gevoel over deze zwangerschap alsof ik op wolken loop...ik voel me echt top! Hadden jullie dit dan ook?? Of voel je instinctief dat er toch iets niet goed zit?? Ben gewoon benieuwd.... Ik moet nog wel een aantal weken tot de magische 12 grens maar vroeg me dit toch af... Ook wordt ik goed in de gaten gehouden...heb tot aan 12 weken bijan iedere week een echo...dus dat levert wel enige geruststelling op maar ook niet veel...ook ik heb angstgevoelens en denk wel eens wat als het mis gaat en voel ik dat aankomen... Dus ik hoop dat jullie hierin meer duidelijkheid kunnen geven... Thanks meiden en succes met zwangeren en succes met het verwerken van de verliezen.... Liefs Pien
Vanny: wat naar! Ik hoop dat het hartje gewoon wat later is begonnen met kloppen en dat ie op de volgende echo gaat als n trein! Pientje: ik had tot de 2e echo een super gevoel... Maar ja, het kan ook nog steeds, ook al is de kans klein...
Hai Surf Ik hoop het aan de ene kant ook, Maar ik durf niet te veel te hopen, bang voor de teleurstelling. In ieder geval heeft de MK zich nog niet helemaal doorgezet.Ik heb wel wat bloed verlies, maar een inlegkruisje is genoeg. De ene keer vloei ik een paar druppels en dan stopt het weer.Zonder troep erbij of zo. En dan lijkt ht erop dat ik krampjes heb, dan weer niet. Pfffff Ik krijg er wel geen extra kwaaltjes bij dan dat ik al had. Me borsten zijn nog ballonnen en gevoelig en me reuk is nog altijd op en top. Vind een zak met snoep al stinken. En bij het te lang staan last van me rug. Ik heb natuurlijk nog niet alle hoop verloren. al is het maar een heeeeel klein beetje. Maar als het einde oefening is, laat het zich maar gewoon doorzetten. En niet in fases. Want dat voert de spanning alleen maar op Me vriend en ik hebben gisteren een goed gesprek gehad. En hij is de laatste die met verdriet om kan gaan. Maar goed. We hebben ons erbij neergelegd, dat als het mis gaat dan gaat het mis. Er is niets wat wij daaraan kunnen doen. We gaan gewoon meteen verder. Ik hoop alleen dat mijn cyclus meteen op gang komt. Maar we blijven duimen, want je weet maar nooit
Ook met IUI kun je een late innesteling hebben waardoor je misschien minder ver bent.. (bij mij zat er in eerste instantie een week tussen, bij mijn zusje met IUI nog meer) Maar bij mij (en mijn zusje) gaat het helemaal goed!
@Vanny jeetje meid!! Super sterk hoor...ja je hebt ook wel gelijk de natuur is de natuur en daar doe je niets aan maar jeetje wat praat je er hier sterk over!! Vind je heel moedig!! Heel veel sterkte voor jou en je partner geweest!! En natuurlijk gaan we uit van het positieve!!! Dit is gewoon een klein dieseltje...komt wat langzamer op gang maar als het gaat dan gaat het ook goed Sterkte en succes!! Liefs Pien
vanny: ja dat heb ik ook zoiets... als het dan fout moet gaan, dan maar meteen, kunnen we het afsluiten en weer door... (klinkt lekker makkelijk, is het natuurlijk niet...) maar dat gehannes van echo naar echo, dat is echt slopend! ik hoop voor ons allebei dat we volgende week toch een prachtig kindje met razende hartjes te zien krijgen! @moontjemoon: testte je dan ook pas later posi of dat wel gewoon rond nod?
Hi dames txs voor jullie reactie Ik probeer wel sterk te zijn, maar ik heb mijn momenten hoor dat ik denk. Waarom nou, na al die moeite en geduld. Maar ik denk dat als ik neit sterk probeer te zijn, ik helemaal ten onder ga. En al die extra stress heb ik niet nodig. Is een late innesteling ook mogelijk, dat wist ik helemaal niet joh. Maar bij mij teste ik 2 dagen na mijn NOD positief. En deze cyclus van mij was eigenlijk al een vreemde cyclus. Ik had een versnelde cyclus. Ik hoop maandag echt iets positief te zien. Maar ht lijkt als of ik wat krampjes op regelmatig basis begin te krijgen:x. Dus ik denk dat het einde oefening is. maar zolang het niet helemaal doorzet, blijf ik me vast klampen aan dt kleine beetje hoop. Ze zeggen, hoop doet leven. En ik hoop dat het in dit geval zeer zeker hetgeval is Maar ik heb vanavond een bruiloft, wilde eerst niet gaan, uiteindelijk besloten om toch te gaan. dan ben ik er tenminste een beetje uit. me vriend die moet toch werken
Hallo allemaal, Ik ben wel blij met dit topic. Ik zit namelijk in hetzelfde schuitje. Mijn 1e echo was op 10-8. Hierop was niets anders te zien dan dan het zwangerschapskringetje. Toen zei de gyn dat ik zo'n 5 weken zwanger was. Mede gebaseerd op wat ik terug kon halen van mijn cyclus. Vandaag heb ik mijn 2e echo gehad. Hierop was geen hartslag te zien. Wel het vruchtzakje met iets erin. Mijn gyn zij toen dat ik zo'n 5 weken zwanger was. Toen ik zei dat een andere gyn mij dit vorige keer ook al had verteld, heeft zij mij uitgelegd waarom zij vond dat ik nu ik de 5e week zat. Maar daarnaast zei zij ook dat het ook niet goed kan zijn met het vruchtje. Ik wil niet negatief denken en daarom ben ik toch wel blij met dit topic. Hoewel niet alle berichten een goed einde hebben (sterkte voor alle dames die dit hadden!) hoop ik natuurlijk dat die van mij dat wel zal hebben. Ik ga alleen op vakantie dus mijn 3e echo is pas op 23-9. Dan weten wij het in ieder geval zeker toch. Voor iedereen die in hetzelfde schuitje zit......ik duim ook hard voor jullie dat het goed komt.