Echo 6 weken of nog even wachten??

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by MamaTess, Feb 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaTess

MamaTess Actief lid

Mar 29, 2011
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik ben nu 4 weken en 4 dagen zwanger. Omdat ik in augustus met 7 weken een leeg vruchtzakje had mag ik 12 februari al komen voor een echo. Ik ben dan bijna 6 weken zwanger. Nu heb ik even gelezen en lees dat er dan vaak nog niet heel veel te zien is. Kan ik misschien beter nog een weekje wachten of zijn er ook succes verhalen? Bij mijn eerste kindje had ik de eerste echo met 6,3 weken en toen was er al een vruchtje met kloppend hartje te zien.
    Ben benieuwd naar jullie verhalen!

Liefs

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Een echo met 6 weken zegt nog niet heel veel, het kan nog niet goed te zien zijn terwijl het goed zit en het kan ook helemaal goed zitten en alsnog fout gaan. Bij ons was het met 7 weken duidelijk dat het niet goed zat (met 6 zat het toen volgens de meting nog wel goed) maar dat blijf je toch die eerste weken houden. Als je maar één extra echo krijgt zou ik nog even wachten, als je vaker mag komen, gewoon gaan wanneer jij dat fijn vindt.

3. Sabrinakenneth

Sabrinakenneth Bekend lid

Sep 28, 2014
    565
    0
    16
    NULL
    NULL
    hey mamatess

dit is mijn echo met 5w6 dagen... dit zal je normaal moeten verwachten
    zie je de 2 kleine +.....+ staan? daartussen zit het vruchtje van 3mm
    de rest is eizakje (eidooier?) en bij hem of haar klopte het hartje ook al :D

dit was een noodecho omdat ik bloed verloor, ik heb volgende week dinsdag mijn normale termijnecho opstaan van 7weken 3 dagen

Attached Files:

4. MamaTess

MamaTess Actief lid

Mar 29, 2011
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een mooie echo! En wat fijn dat je al een hartje hebt zien kloppen. Ik twijfel erg..aan de ene kant ben ik allang blij als er ''iets'' in het zakje zit maar aan de andere kant...als er nog geen hartactie is zit ik nog steeds in spanning!

5. Rashidaatje

Rashidaatje Actief lid

Dec 5, 2013
    283
    0
    0
    M'n zoontje
    Home sweet home
    Ik heb bij mijn zoontje de eerste echo met 5 weken en een paar dagen gehad en zag het hartje kloppen. Je ziet inderdaad nog niet heel veel.
    Met deze zwangerschap was mijn eerste echo met 6+3 en zag je ook niet veel, maar er was wel al hartactie

6. jes12

jes12 Bekend lid

Jan 2, 2014
    888
    91
    28
    Als je het vol kunt houden zou ik toch een weekje langer wachten.
    Met 7 weken weet je in elk geval zeker dat er een hartslag aanwezig zou moeten zijn.
    En mischien is die er nu nog niet en dan ben je toch niet echt gerust gesteld.
    Meestal is de 2e echo rond de 10/12 weken en dan is die wachttijd ertussen ook niet zo groot☺ (dat vond ik fijn)

7. monique7

monique7 Actief lid

Aug 7, 2012
    226
    9
    18
    Hier ben ik het mee eens! Zou ook wachten tot 7 weken minimaal,

8. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ik heb altijd vroegere echo gehad met 8wk
    In mijne ziekenhuis dus ze niet eerder want dat heeft geen zin. Hartjr mogelijk nog lastig te zien wat zal zorgen voor onrust.
    Is altijd inwendig.

Ik heb echos 8-10-12-16(ivm mk)-20 guo-32

Ik zou dus gaan maar eerder 7 of 8 weken is echt veel meer te zien, leuker! En als iets mis is hou je dar niet tegen dus vroegere echo heeft weinig zin. De meeste miskramen komen tot 8wk helaas..

9. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik zou denk ik ook wachten tot 7 weken.

Als je toch erg onzeker bent kan je met 6 weken gaan maar dan moet je er rekening mee houden dat er misschien nog geen hartactie te zien is. Wat je dan alsnog onzeker houdt ;)

10. Divarg

Divarg Bekend lid

Oct 12, 2014
    913
    21
    18
    Wacht even tot je 7 weken bent, dan zou er echt wat moeten zijn en heb je meteen zekerheid. Mijn hummeltje had toen al een mooi hartslagje en was 1,2 cm groot :)

11. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Met een goede Echoscopist, en goede apparatuur kun je met 5+4 het hartje zien kloppen.

12. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,051
    940
    113
    Female
    Ik ben het eens met de mensen dat je met 7 weken meer zekerheid hebt op hartactie.
    Maar ik ben ook zo een ongeduldig tiepje. Ik heb over 2 weken een echo bij de vk, maar ben gister naar een bureau geweest, mede omdat ik nog geen idee hoe ver ik was, maar ook omdat ik wilde zien dat het hartje sloeg. Ik was gister precies 6 weken en het hartje sloeg al mooi.

Ik mag wel over 2 weken weer bij de vk, anders had ik het niet gedaan. :). En de eerste weken blijven afwachten en leven van echo naar echo, tenminste bij mij wel, tot ik de kleine voel.

13. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,051
    940
    113
    Female
    Pipo, ligt ook aan het kindje he. Het hartje gaat kloppen tussen de 5 en 6 weken, is niet bij elke kindje precies hetzelfde moment.

14. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Is echt bij elk kindje 5+4.Dat het soms op die termijn niet te zien is, ligt aan de echoscopist, of aan de apparatuur.Maar bij elk kindje gaat het hartje op deze termijn kloppen, en kun je dat ook zien met een echo.

15. Divarg

Divarg Bekend lid

Oct 12, 2014
    913
    21
    18
    #15 Divarg, Feb 3, 2015
    Last edited: Feb 3, 2015
    edit mosterd

16. MamaTess

MamaTess Actief lid

Mar 29, 2011
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nog even een update! Afgelopen donderdag de eerste echo gehad met 6.6 weken. Een kleine frummel met een mooi kloppend hartje gezien! Toch blij dat we nog even hebben gewacht!

17. j87

j87 Actief lid

Jan 14, 2010
    483
    0
    0
    NULL
    omgeving utrecht
    oh wat super fijn!!!! gefeliciteerd! geniet van je kleine mupke!!:)

Share This Page