Hallo allemaal, Herkent iemand dit? Ik heb vanmiddag een vroege echo gehad, i.v.m. eerder een partiële mola miskraam en nu heftige buikkrampen, zonder bloedverlies trouwens. Ik dacht zelf 6 weken en 4 dagen te zijn (dacht m'n eisprong gevoeld te hebben), als ik naar m'n langste cyclus kijk zou ik 6 weken + 2 dagen kunnen zijn. Er was een vruchtje in de baarmoeder te zien dat ongeveer op 5 weken + 6 dagen of precies 6 weken zat. De verloskundige gaf aan dat er soms wel een week vertraging in de groei zit door een late innesteling en dat het ook moeilijk meten is zo vroeg. Misschien ben ik dus toch iets verder? Waar ik me nu zorgen over maak: bij de partiële mola destijds had ik wel een duidelijk snel kloppend hartje bij 6 weken + 3 dagen, nu moest ze echt zoeken en het hartje leek ontzettend langzaam te kloppen. Ook zat het vruchtje helemaal in de 'rand' van het vruchtzakje verstopt, niet mooi in het midden (was de vorige keer ook zo). Verloskundige gaf aan dat dit vaker voorkomt zo vroeg in de zwangerschap. Denk dat ik een beetje bang ben dat vorige keer zo'n 'sterke' hartslag het niet overleefd heeft en dat nu zo'n trage hartslag helemaal geen goed teken is... Zeker niet omdat ik gedacht had iets langer zwanger te zijn. Wat denken jullie?
het kan zijn dat het hartje pas net is gaan kloppen , dan klopt het vaker wat langzamer en wat betreft je andere zwangerschap , je kan het helaas niet vergelijk , wanneer mag je terg voor een echo
Nee, klopt, je kunt het ook niet vergelijken. Maak me alleen zorgen dat het toch weer minder ver was dan ik dacht. Over precies 2 weken heb ik weer een echo...
Ik dacht dat ik 6 weken 4 dagen was bij de eerste echo, bij mijn andere drie had ik met 6 weken een mooi kloppend hartje Nu was het hartje langzaam, de gyn zei dat het kon zijn dat ik minder ver was dan gedacht, of dat her betekende dat het niet goed zou gaan, daarnaast ook nog eens bruin bloed bij het afvegen tot 8 weken, Met 7 weken weer een echo gehad, kwam op 7 weken uit dus de gyn zei dat ik minder ver was als gedacht en hartje klopte goed, Vandaag weer een echo gehad en nu is de datum vast gezet op de datum dat we eerst dagen dus weer een paar dagen vooruit gezet
Nou dat is niet helemaal waar. Ik had bij 6+2 een traag kloppend hartje en dat werd een missed abortion. Volgens de gyn had hij toen ook beter al wat sneller moeten zijn, het hartritme.
Toch is het normaal dat het hartje in het begin langzaam klopt. Kijk maar naar dit plaatje: http://www.fertimagazine.nl/zwangerschap.old/images/jonge/fig-5.jpg
Ik kreeg met huidige zwangerschap ook een echo met 6 wkn+4 dgn en ook helemaal verstopt tegen de vruchtzak. Gyn moest behoorlijk draaien en zoeken om vruchtje te kunnen vinden. Hartje klopte wel flink en goed!
het is heel erg dat dit jou is overkomen, maar om te zeggen dat wat een ander zegt niet waar is vind ik nogal cru overkomen, mij is het namelijk ook gebeurt eerst een trage hartslag en dat kan wel degelijk als het hartje net pas is gaan kloppen zit het nog niet volledig in het ritme dit gebeurt bij elk beginnende zwangerschap, dat een zwangerschap uiteindelijk eindigd in een miskraam heeft daar niets mee te maken, het is dus wel degelijk normaal te noemen.
Hier bij de oudste met 6 weken en 5 dagen een traag kloppend hartje. De gynaecoloog zei, het hartje klopt, maar nog wel traag. Maakte me eigenlijk ook gelijk zorgen, maar dochter is inmiddels alweer 7 jaar
Bij veel vruchtjes klopt het hartje al eerder,maar het hoeft eigenlijk pas met 7 wkn en 3 dan te kloppen. Het kan dus best zijn dat het hartje nog maar net is gaan kloppen. En dan kan het best wat langzamer of nog wat onregelmatig zijn. Garanties dat het goed zit, heb je helaas nooit. Maar ik zou me hier geen zorgen om maken. (Nou ja, als ik zelf zwanger zou zijn, zou ik me waarschijnlijk wel zorgen maken Maar objectief gezien -en dat is altijd makkelijker als het om een ander gaat- is dit niet zorgwekkend. De reactie hierboven dat het wel mis kan gaan is slechte statistiek. Het zal ongetwijfeld waar zijn. Net zoals er ongetwijfeld wel eens vrouwen zijn geweest die een miskraam kregen na het eten van een boterham met hagelslag. Dat wil niet zeggen dat andere vrouwen die broodje hagelslag eten, ook een miskraam gaan krijgen. Of dat er zelfs maar een verband bestaat tussen die twee.
Mijn 3e kindje was veel kleiner terwijl ik wist wanneer mn eisprong was, het hartje klopte wel maar bleek 6 dagen achter te lopen. Mijn 4e had een trage hartslag rond de 7 weken, ze zeiden al dingen over een miskraam. Paar dagen erna wat bruinverlies, terug naar ziekenhuis, gyn was boos dat ze eerder dat soort uitspraken hadden gedaan, hartje klopte krachtig en mooi.
Hier bij onze eerste zwangerschap een traag kloppend hartje met 6+4 weken (70/80 slagen/min) En dat is nu een prachtige bijdehante peuter van 2,5 jaar Werd bij ons ook gezegd dat we ons moesten voorbereiden op een miskraam want dit kon niet goed zijn, wel dus. Een week later moesten we weer terug voor nog een echo en toen een gegroeid kindje met super hartslag gezien.
Kan me voorstellen dat het je onzeker maakt. Ik had bij mijn zoontje ook een echo met 6/7 weken, weet niet meer het precieze termijn.. Maar ook ik had toen wel een kloppend hartje, maar wel wat traag.. Waarschijnlijk kwam dit omdat het hartje pas net was gaan kloppen en dan kloppen ze eerst nog langzaam en dat wordt steeds sneller... Ik hoop dat dit bij jou ook het geval is!