Echo 6 weken / vruchtzak te klein / geen hartactiviteit

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Landa, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    pfff, wat fijn om deze succes verhalen te lezen.
    Zit precies in dezelfde situatie.

Heb vanaf vrijdag bloedverlies, heb via mn werk (werk in het ziekenhuis) diezelfde dag nog eff een echo kunnen regelen. Ik was toen 6 weken en 4 dagen. Ik werd al gewaarschuwd....Dat er idd nog geen hartje zichtbaar zou kunnen zijn.
    Er was idd er geen hartje zichtbaar.
    Voor de rest zag het er goed uit.

Nu is het bloedverlies wel meer geworden, vergelijkbaar met een lichte mentruatie dus zit een beetje in de piepzak.
    Ben trouwens nog geen stolsels tegen gekomen en heb ook (nog) geen krampen.

Moet nu nog eff geduld hebben en heb nu over een ruime week een echo via mn verloskundige kunnen regelen (4juni) (ben dan 8 weken)
    Hopelijk is er dan wel een kloppend hartje te zien.

2. Landa

Landa Lid

16 jan 2013
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte Debby. Wat is het toch spannend allemaal... pfff

3. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    idd spannend,

moet nog eff geduld hebben.
    Laat het 4 juni wel weten.
    Moet geloof ik om half 11. dus of die dag dan niet zo lang te wachten.
    Ze hadden ook nog plek in de middag... dacht oh nee dan zit ik de hele dag in de stress.....

4. Landa

Landa Lid

16 jan 2013
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net weer een goede echo gehad. Vruchtje heeft de exacte grootte voor de termijn en het hartje klopt prachtig. Wauw!
    Ik denk dat ik het nu toch maar ga geloven.

5. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    wow en dat na een onzekere begin!

Geloof het maar en geniet ervan!

6. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Goed nieuws dus!!!

Ik vind dat er zo slecht gecommuniceerd wordt in zulke situaties. Ik kreeg met 5.5 week heel erge krampen en helderrood bloedverlies (veel!) op mijn werk. Naar huisarts gegaan en die stelde vast dat ik zwanger was (ik wist t niet). Gefeliciteerd zegt ze hel droog.
    Pardon? Ik zit hie rmet een broek vol bloedvlekken en krampen???

Afspraak bij VK gemaakt, maar eerst naar huis om op mijn man te wachten. Thuis 2 grote stolsels verloren, dus dacht dat dit het einde was.

Naar de VK, die kon niks vinden met de inwendige echo en was bang voor een buitenbaarmoederlijke zw. door alle krampen en bloedverlies en omdat ze dus niets zag.

Door naar het ziekenhuis, daar 3 uur gewacht zonder een enkele mededeling (alleen dat ik niet te veel moest eten of drinken, want als ik geopereerd moest worden was dat niet handig). Toen eindelijk aan de beurt, kreeg eerst een co-assistent, die zag niks. Toen de "echte" gynaecoloog en die vond (na behoorlijk wat draaien met dat ding) een vruchtzakje zonder hartactie.

Omdat ik niet wist hoe lang ik zwanger was, zei hij tegen mij ook: ik kan niet zeggen of het te vroeg is voor hartactie, maar ook niet dat het een miskraam is. Moest een afspraak maken bij de VK voor 1.5 week later.

1.5 week in onzekerheid, misselijk, doodmoe. De een zei: dat is vanwege het ontzwangeren, de ander zei: dat klinkt als nog steeds zwanger. Na 1.5 week bleek er een kloppend hartje te zijn!

Maar niemand kon me vertellen wat die enorme krampen/bloedingen/stolsels dan waren. Waarschijnlijk een tweeling, waarvan er 1 is afgestoten?

En zulke verhalen lees ik hier veel vaker, waarbij onzekerheid en angst altijd de rode draad zijn. Ik snap ook wel dat ze niet altijd kunnen zeggen of er sprake is van een miskraam, maar leg dan in ieder geval uit welke kant het op kan gaan.

7. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Hoop op goed nieuws!! Dat je geen krampen hebt, is al een goed teken op zich!

8. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Fijn Landa, dat je inmiddels een 2e goede echo hebt gehad! Lekker gaan genieten nu!

@debbie, sterkte met wachten, hoop dat het goed is en je dinsdag een mooie echo hebt!

Heb komende week ook weer een echo, was met eerste echo nog net geen 6 weken en er was geen duidelijk vruchtje te zien en ook geen kloppend hartje. Gyn zag niets verontrustends, mag deze week weer komen op eigen verzoek, omdat ik geen 3 weken wilde wachten op een nieuwe echo.

9. Landa

Landa Lid

16 jan 2013
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij ook succes Lieke!
    En Debbie: Dinsdag mag je toch? Spannend, ik ga voor je duimen.

10. Landa

Landa Lid

16 jan 2013
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het gegaan Debbie???

11. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    geen goed nieuws,

geen hart actie.
    vlgs de metingen zou ik nu pas 6 weken zijn.
    vlgs mijn berekingen moet dat 8 weken zijn.

Nu zou het kunnen betekenen dat ik 2 weken minder ver ben en het nog te vroeg is om een hartje te kunnen zien.
    Maar vlgs mij is dat echt niet mogelijk.
    Heb goed mn cycles in de gaten gehouden. hebben ovu testen gebruikt.
    Had om mn nod dag een positieve zwangerschaps test dus daar kan dan toch geen 2 weken verschil in gaan zitten?

Maargoed, volgende week weer terug.
    Nogmaals een echo die ze gaan vergelijken met vandaag.
    Is het niet gegroeid en dan nog geen hartactie dan word de miskraam echt een feit.
    De verloskundige wilde nog niet zn hand er voor in het vuur steken dat het 100% een miskraam word.
    Hij wil dat ik voor de zekerheid nog 1 week af wacht om het dan wel zeker te kunnen weten.

12. Toontje24

Toontje24 Nieuw lid

28 jun 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi!
    Ben compleet nieuw hier, maar heb hetzelfde verhaal als Landa....
    Maar eerst @Debbie81: wat verschrikkelijk..... stiekem hou je hoop, waardoor je toch elke keer opnieuw teleurgesteld wordt. Aan de andere kant geloof ik ook dat hoop doet leven... Ik ga voor je duimen Debbie81!

Ik heb zelf afgelopen maandag mn 1e echo gehad. 2e IVF poging. Inmiddels 4x zwanger geweest en elke keer met bloedverlies en helaas geen goeie afloop. Deze keer geen bloedverlies dus de hoop groeide....! 1e echo liet echter een klein vruchtzakje zien, een nauwelijks waarneembaar vruchtje (als je t al zo mag noemen) en geen hartslag. De arts zei dat we ervoor 90% vanuit moeten gaan dat het misgaat. Vorige poging hoorde we hetzelfde, alleen heeft het toen nog 4 weken geduurd waarin er toch een hartje is gaan kloppen, maar uiteindelijk resulteerde in een curretage.
    Landa, jouw verhaal geeft me hoop!!!
    Help me hopen:) Volgende week dinsdag 2e echo. (Eigenlijk pas over 2 weken, maar ik dacht: als er volgende week geen verandering is, kunnen we tenminste de curretage afspreken..... Hard word je dan ineens he....)

Deel Deze Pagina