Hoi allemaal Ik ben onder behandeling bij de gyneacoloog en momenteel 27 weken en 4 dagen zwanger. Nu wil ze met de 29 weken een groei echo doen. Ze zei echter niet waarom en nu thuis vraag ik het me af. Of is het gewoon standaard dat dit gebeurd rond deze tijd? En wie heeft dit nog meer gehad en wat gaan ze dan precies bekijken?
Ben je bekend met overgewicht of evt. suiker? Als je wilt weten waarom zou ik ze even bellen. Wij kunnen hier alleen maar met je mee raden
Ik zou bellen want antwoorden krijg je zo niet. Ik ging vorige week met dezelfde vraag naar huis. Ze vertelde mij dat ik met 28wkn een groeiecho zou krijgen. Thuis dacht ik waarom? Dat is toch helemaal niet gebruikelijk. Na een belletje bleek het protocol te zijn vanwege mijn icsi behandeling. Misschien is het bij jou ook protocol aangezien je al bij een gynaecoloog loop..? Bellen!!
Hier ook standaard maar pas bij 32 weken.. Bij anderen doen ze het standaard op 35 weken. Misschien bij jullie standaard op 28 Of het is protocol idd omdat je bij de gyn loopt
ik krijg ook groeiecho's straks maar ik heb een verleden met dysmature kindjes dus daarom krijg ik nu extra echo's dus het beste is om even na te vragen waarom, misschien heeft ze gevoelt dat de kleine of aan de kleine kant of aan de grote kant kan zijn
Hier is het niet standaard, nu heb ik wel elke twee weken een echo en bij de andere drie heeft de gyn het gewoon af en toe opgemeten vanaf de 28 weken Maar nu bij de vierde zou het wel gemoeten hebben omdat ik zwangerschapsdiabetes heb Ik zou het eigenlijk gewoon lekker zo laten en tijdens de echo zeggen dat je het leuk vind nog een keer naar de kleine te kunnen kijken maar dat je niet helemaal begrepen hebt waarom je nu een groei echo krijgt.
Zelfde reactie hier: een groeiecho doen ze standaard om de groei dus in de gaten te houden . Iedere 2 weken heb ik hem, erg fijn! En ja, bellen als je iets niet weet, wordt je veel wijzer van .
Hoi dames! Net mijn groei echo gehad. Ik had even een vraagje. Wat betekend u/s ga meting. Daarachter staat 28w5d terwijl ik volgens de termijnecho 29w1d moet zijn.
Ik krijg met 28 w een groei echo, vanwege een onderzoek waar we voor gevraagd zijn. Volgens mij ook met 35 weken. Ik heb hiervoor papieren in moeten vullen.
Ik krijg ook deze week een groei echo i.v.m. mijn overgewicht. Dan ook nog met 32 wk en 36 wk. Toch heb ik al bij de pretecho van afgelopen 2 weken begrepen dat mijn kleine 3 dagen voorloopt en dus net iets boven het gemiddelde in de groeicurve zit. Ik ben dan ook benieuwd of dat donderdag nog steeds zo is en ze nog steeds 3 dagen vooruit loopt.
Bij mijn vorige praktijk kreeg je ook standaard een groei echo rond de 32 weken. Ik zou even bellen om te vragen of het een reden heeft of standaard is.
Volgens mij is u/s het gemiddelde. Wat wil zeggen dat je kindje een héél klein beetje kleiner is dan gemiddeld, maar die 3 dagen zijn echt wel te verwaarlozen hoor!
Op mijn foto die ik 21-08 hier geplaatst heb met de metingen van de groeiecho staat dat de BPD 2 weken achterloopt. Ik heb er verder niks meer over gevraagd omdat de echoscopiste zei dat het allemaal goed eruit zag. Maar nu hoe langer ik erover nadenk vind ik dat toch best veel. Zijn er meer die dit hebben gehad of weten wat dit nu is?
Ik heb maandag een groei echo gehad en krijg er met 32 weken weer een morgen een glucose test .. In me vorige zwangerschap had ik suiker
Geen zorgen je zit echt hartstikke mooi in de groeicurve(p46). BPD is dacht ik de doorsnede vd schedel en HC de omtrek van de schedel. Als je je zorgen blijft maken zou ik gewoon even bellen.
BPD is de biparietale diameter, ofwel de meting van oor tot oor. Bij mij zit die ook onder de lijn (73,8 mm), maar dat is prima volgens mijn vk. je moet deze rapporten niet zelf proberen te interpreteren. De kans is groot dat wij er dingen in gaan zien die er niet zijn. Als je vragen hebt dan gewoon je vk/gyn bellen...zij kunnen je het beste vertellen hoe het zit.