Goedemorgen dames, gisteren zijn we voor een intake naar de verloskundige geweest. Tijdens de intake werd er aangegeven dat ze een echo wilde maken. Ik zou nu 6,1 weken moeten zijn. Er werd aangegeven dat de kans bestaat dat ze nog niets aan een kloppend hartje zou zien. Tijdens de echo werd ik teruggezet op 5,2 dagen. De echoscopist zei dat dit niets hoefde te worden onder ogen gezien en dat wat ze zag er wel goed/mooi uit zag. Echter heb ik al heel vroeg symptomen gehad en heb ik een cb test gedaan, die vorige week al 3+ aangaf. Nu ben ik bang dat het baby'tje niet verder groeit vanaf 5,2 weken. Heeft iemand van jullie dit ook gehad en bleek er niks aan de hand te zijn?
Ja ik! ze zit nu te puzzelen aan de tafel. Het is allemaal zó klein, het kan iets later ingenesteld zijn en jij kan wat ruimer hcg aanmaken, de marges die 3+ geven zijn natuurlijk ruim en boven een bepaalde grens.
Wat is ze aan het puzzelen bij jou? Volgens mij kan het ook net anders zijn, omdat 6 weken wel echt heel klein is nog.
Hier hetzelfde. De mijne zit nu keihard te schreeuwen dat haar pop van haar is echo erop werd ik 8 dagen vooruit gezet, die echoscopist kon het niet verklaren, ze dacht dat de andere echoscopist wellicht per ongeluk in de breedte had gemeten ipv de lengte. dit is ook wel de reden dat veel artsen geen echo willen maken voor de 7 weken zonder medische reden. Het is zó klein en maakt vaak juist onzekerder. vanaf een week of 8 krijg je echt mooie echo’s is mijn ervaring, daarvoor geeft t vooral onrust.
Ook dit bericht stelt me weer extra gerust! Hoe meer dit soort berichten, hoe meer “rust”. Kan het zelf ook allemaal bedenken, maar liever succes verhalen. 1 miskraam was wel genoeg
Ik kreeg niet eens een uitgerekende datum eruit. T was zo klein bij nr2 en nr3 dat er geen termijn uit kwam. Maar er waren 2 x goede hartslagen zichtbaar, mooie vruchtzak etc. Echo met 5+6 en 6+0 gehad. De tweede echo liep nr 3 ook nog 6 dagen achter. En termijnecho ineens 4 dagen voor. Bij zijn geboorte was t ook net of hij al overtijd was. Huidje was zo droog
Bij mij was het helaas geen goed teken... Had bij mijn 2e zwangerschap de eerste echo met 7+1 weken, vruchtje werd gemeten op 6 weken. Zagen al wel een kloppend hartje maar die klopte te traag. Vk zei toen kan echt nog 2 kanten op gaan, maar een week erna had ik weer een echo en toen was het hartje helaas gestopt. Ik weet wel dat in het begin meten zo'n precisiewerk is en een paar mm kan al dagen schelen. Hopelijk blijft het bij jou goed gaan ❤️