Hallo, Vandaag heb ik een inwendige echo gehad met 6 weken en 1 dag. Ik weet zeker dat ik zover ben want ik heb altijd een behoorlijk regelmatige cyclus van 27/28 dagen. Ik heb de innesteling gevoeld een week na de bevruchting (1 juni dat weet ik ivm ovulatietesten). Er kwam uit dat het vruchtje ongeveer 4 mm was, op de echo staat 3.8 mm, met een kloppend hartje. Ik lees hier op de site dat 4 mm te klein zou zijn? De gynaecoloog zei dat het paste bij deze termijn en dat alles ok eruit zag. Dus ik was net heel blij, maar nu maak ik me toch weer zorgen. Stom, heeft geen nut.. maar toch. Op sommige site staat dat begin 6 weken de embryo 4 mm is, dus ik probeer dat maar vast te houden. Ik moet pas met 10+4 weken terug. Wat denken jullie hierover?
Ik denk er zo over dat een "meetfout" van 1 piepkleine mm zo gemaakt is. Dus maak je er niet te druk om . Het hartje klopt en dat is een heel goed teken en passend bij je termijn. Soms klopt het nog niet eens met 6+1.
Meet fouten worden inderdaad heel snel gemaakt. Ook later met gewicht schatting. Een goed voorbeeld: vlak voor mijn dochter geboren werd (en met vlak voor bedoel ik 20 minuten eerder) hadden ze haar gewicht geschat op 2.750. 20 minuten later bleek ze 2.440 te zijn. Dat is al een verschil van 10%. Dus ik zou gewoon de gyn vertrouwen en me niet druk maken over die 0.2mm. Denk maar aan dat kloppend hartje dat lijkt me veel positiever nieuws dan de grootte
Dank jullie wel! Het gaat niet om 0,2 mm hoor, maar om 3 mm (zie banner bijv.) De meeste sites vermelden dat het vruchtje minstens 5-6 mm moet zijn, dat haalt het bij lange na niet. Maar inderdaad op zoiets kleins, zit je gauw ernaast natuurlijk daar had ik even niet bij stilgestaan. Ik ga proberen mijn zorgen opzij te zetten en erop te vertrouwen dat het gewoon goed aan het groeien is. Het hartje zien was trouwens echt zo mooi!!
Ik heb het even voor je gecheckt. Bij mij is het vruchtje bij 5+6 gemeten op 4,1 mm. Komt al veel meer in de buurt van jouw meting en ik ben nu toch al ruim over de helft !
Oh fijn dat jullie zo reageren. Scheelt weer stress haha. Ik heb het grotendeels van me af kunnen zetten.