Dames, ik snap er echt geen sikkepit meer van... maandag begon hier bloedverlies, ik was eerlijk gezegd opgelucht iig duidelijkheid. Gister veel kramp en stolsels ter grootte van een pruim, nu ook nog steeds helder rood bloedverlies ( aardig wat). Zojuist de echo gehad, de vruchtzak is gegroeid nr 6+2 en duidelijk een vruchtje, zonder kloppend hartje... hoe kan dit nu. Het groeit dus wel. De gyn zegt hartje hoeft nog niet te kloppen, bloedverlies kan ze niet verklaren en vindt het er gunstig uit zien.... ik geloof er totaal niet in, gezien vele bloed en ik zou verder moeten zijn.. nu ruime week wachten pffffff..wat een onzekerheid.
Duurt naar mijn idee te lang voordat je een vruchtje met kloppend hartje ziet. Vind het dan ook best wel vreemd dat je gyn positief is. Of je zou echt niet zo ver zijn, maar dat kan eigenlijk niet.
Volgens je eerste echo was je 5+3 en dat scheelde al behoorlijk met je eigen termijn. Dan zou je nu 6+5 moeten zijn, maar volgens de echo 6+2. Dan zou er nu toch zeker wel een hartje te zien moeten zijn...
Hoi Saskia, ja lijkt mij ook hoor en dat bloedverlies erbij.. pfff niet te doen dit. Zij zag duidelijk een heel ander beeld dan vorige week vrijdag, toen zou ik 5 plus 5 zijn volgens haar... moeilijk he?!
Ik heb gisteren een vroege echo gehad omdat ik niet wist hoelang ik al zwanger was / ben en de verloskundige kwam uit op 6.1 weken (dat had het apparaat gemeten nav de metingen van de echo) hier klopte het hartje al stevig! Misschien dat het per vruchtje verschilt? Ik zou de hoop nog niet opgeven hoor!
@Starry wat fijn van harte! Ik zou voor mijn gevoel veel verder moeten zijn. ben zelf dus sceptisch mr goed miss kan T nog...
wat spannend zeg. Volgens mij hoef je met 6+ 2 nog geen hartje te zien. Je moet wel lang wachten hoor. Mag je niet eerder? Over een aantal dagen verwacht je we een hartje te zien
Ja ik ook, mr ik denk dat T niet goed is.. ook gezien T bloed geen hartje etc.. miss ook om mezelf te beschermen.
Pff wat een rollercoaster meis! Denk je eindelijk een einde te hebben (al was het niet het einde dat je hoopte) Word je toch weer terug de rit ingetrokken. Ik ga voor je duimen!
Een hartje gaat kloppen bij 5+4. Het hangt heel erg af van de kwaliteit van de apparatuur en de kundigheid van de echoscopiste of dit wel of niet te zien is op de echo.
Mijn moeder was zwanger van een tweeling en heeft toen een miskraam gekregen. Zij dacht dat het over was, verloskundige dacht dat het over was en toen ze op controle ging bleek er toch nog 1 kindje te zitten. Dit is wel 20 jaar geleden en ik wil je geen valse hoop geven maar misschien dat dat kan?
Dank allen ik verlies nog steeds bloed sinds maandag, en veel ook. In combi met behoorlijke buikpijn. Ziekenhuis denkt dat t elk moment zover kan zijn ( de miskraam) maar ik heb het helemaal gehad... ik wil maandag vragen om een curretage. .zodat ik verder kan met m'n leven en niet die fysieke en geestelijke pijn te voelen die ik nu ervaar.. ik hoop Zo dat ze me Willen helpen
*dikke knuffel* Zo naar ik had het je zo ontzettend gegund! Hopelijk is het nu snel voorbij zodat je het een plekje kan geven
Ik wil je ook geen valse hoop geven. Maar had met 8+4 ook een leeg vruchtzakje. Gewoon niet goed gezien op de echo want een paar weken erna was ik ineens 11 weken en dat is nu een lieve peuter. Snap dat het lastig is maar waarom het risico van een curetage als je a. Nog een kans hebt dat het wel goed komt en b je lichaam alles zelf opruimt?