Echo 6w3d, traag kloppend hartje, is dat normaal?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by MamaKoen, Jan 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaKoen

MamaKoen Actief lid

Oct 20, 2008
    122
    1
    0
    He meiden,

FF mijn verhaal.
    Ik ben door middel van hormoonbehandelingen zwanger geworden van ons tweede kindje. Ik heb hormonen gespoten (menopur en pregnyl) en weet daardoor precies wanneer mijn eisprong is geweest. Volgens die berekening zou ik nu 6 weken en 3 dagen zwanger zijn.
    Vorige week heb ik moeders voor moeders over de vloer gehad omdat dat kan met 5 weken zwangerschap. Zij deden een test en die was helaas heel licht. Te licht om mee te doen. Aangezien ik ook al een tijdje bloedverlies heb (niet veel, maar steeds rozig slijm, soms ook echt rood. Sorry voor de details;)), heb ik toen toch maar het ziekenhuis gebeld. Ik kon de volgende dag meteen komen, dat is nu precies een week geleden.
    Ze hebben toen een echo gemaakt en het enige wat ze konden zien, was dat er een heel klein vruchtzakje in m'n baarmoeder zat. Het kon toen nog alle kanten uit gaan. Daarom moest ik een week later weer terugkomen.
    Vanochtend dus weer geweest. Goed nieuws; vruchtzakje is mooi doorgegroeid, konden ook een embryootje zien zitten. Minder nieuws was dat het hartje wel klopte, maar erg traag. Nu moet ik volgende week donderdag weer terug komen en dan bij de gyn zelf. Dan moet het hartje sneller kloppen.

Enerzijds ben ik dus gerustgesteld, embryo is nu te zien, klein hartje ook, en het klopt dus. Anderzijds blijf ik wel malen met dat traag kloppend hartje. Zoals ze dat noemden.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Wellicht ook met de combinatie van licht bloedverlies, wat ik helaas nog steeds heb? Is het normaal dat het hartje in het begin nog heel traag klopt, of voorspelt dit niet veel goeds?!
    Hoop van jullie te horen. Nog een week vol onzekerheid, pfffftttt, echt geen zin in. Ik wil eigenlijk wel op een roze wolk klimmen na alle vruchtbaarheidsbehandelingen:)!

Liefs, MamaKoen

2. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

Oct 10, 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Hoi mamaKoen,

Als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap, maar wat vervelend dat het zo'n onzeker begin is.
    Natuurlijk kan ik niet in de toekomst kijken, maar het is met dit termijn heel normaal dat het hartje nog traag klopt. Het klopt nu pas een paar dagen, zo'n 5 dagen om precies te zijn, en dan moet het nog op gang komen zeg maar.
    Ik hoop voor je dat je volgende week gerustgesteld wordt door een snel kloppend hartje!

3. dammir

dammir Actief lid

Jan 8, 2011
    100
    0
    0
    ik hoop dat het goedkomt voor je lig je verder op schema met de zwangerschap? zelf heb ik met jou verhaal een slechte ervaring maar ik hoop dat er ook meiden zijn met een goede ervaring om je een beetje op te peppen.

4. mvl

mvl Fanatiek lid

Dec 16, 2009
    3,699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Ik had met 6w4d een echo zonder kloppend hartje en een week later wel een kloppend hartje. Ik vind het dus al heel wat dat het hartje klopt op deze termijn. Hopelijk is het volgende week weer goed gegroeid...

Wat betreft de traagheid, ik denk dat dat normaal is als het nog maar net klopt, maar het kan helaas net zo goed niet goed zijn...

5. MamaKoen

MamaKoen Actief lid

Oct 20, 2008
    122
    1
    0
    Fijne reacties!
    Het enige wat we kunnen doen, is afwachten. Zelf ben ik best positief ingesteld, ga er gewoon van uit dat het hartstikke goed zit:):)!!
    Dammir: ze dachten vorige week juist dat ik wat achter loop (dus minder ver zwanger dan verwacht). Maar vandaag met dat kleine, traag kloppend hartje, lijk ik toch wel op schema te liggen.
    mvl: jouw verhaal geeft me wel moed!

Dank voor het meedenken allemaal. We wachten het af. Volgende week donderdag weer een echo. Ik laat wel even weten hoe het is gegaan.

Liefs, MamaKoen

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Het kan 2 kanten op maar ik had een echo met 6 weken en 5 dagen en had nog geen kloppend hartje en een week later wel.
    Hopelijk mag alles goed komen! Veel sterkte met afwachten

7. Harlekijntje

Nov 9, 2010
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook precies 6 weken en 3 dagen zwanger en ook vandaag een echo gehad. Mijn verloskundige zei dat het hartje nu nog langzamer klopt dan met 12 weken maar dat dat heel normaal is. Niks om je zorgen over te maken.

8. Bianci73

Bianci73 Lid

Apr 15, 2008
    72
    0
    0
    Verzorgende
    Apeldoorn
    Hoi MamaKoen,

helaas van mij geen positief nieuws. Had hetzelfde als jij had en dat was/ is toen gestopt met kloppen.
    maar inderdaad je hoort ook zoveel andere verhalen kan dus nog alle kanten op!
    Sterkte en ik duim op een mooi kloppend hartje voor jullie
    X

9. daantje23

daantje23 Nieuw lid

Feb 2, 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toevallig heb ik gister ook een echo gehad. Ik ben nu 6 weken en 1 dag. Het hartje klopte erg traag. Ik maak me ook een beetje zorgen, maar volgens de verloskundige hoef ik mij geen zorgen te maken. Het zag er verder allemaal wel goed uit.
    Waarschijnlijk is het hartje pas net begonnen met kloppen. Maar toch maak ik me zorgen, ik ga echt aandringen dat ik binnenkort weer een echo mag laten maken.
    Hopelijk loopt het goed af voor ons!!!

Liefs Daantje

10. daantje23

daantje23 Nieuw lid

Feb 2, 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb vandaag de verloskundige gebeld en mag dinsdag terecht voor een nieuwe echo. Echt spannend. De verloskundige zegt dat bij 6 wk het heel normaal is dat het hartje langzaam klopt. Maar het kan ook zijn dat ik acht weken zwanger ben en dan is het niet goed.. Ze weten het namelijk niet precies ik ben namelijk erg onregelmatig ongesteld.
    Dus dinsdag zullen we zien of het gegroeid is en het hartje sneller klopt.

Liefs Linda

11. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    hoi hoi,

bij mijn tweede zwangerschap klopte het hartje met 6 weken al heel goed en stevig, helaas is dit toch een mk geworden.
    bij mijn derde zwangerschap klopte het hartje met 6 weken nog traag, wij in de stress natuurlijk. 5 dagen later weer voor een echo geweest en toen was het helemaal goed en sterk aan het kloppen! nu is de kleine inmiddels 9 maanden!

oja bij beide zwangerschappen heb ik bloedverlies gehad. bij mijn tweede zwangerschap met 4 weken voor het eerst. bij de derde met 6 weken, daarom mocht ik meteen voor een vroege echo komen (ik was in de VS)

ik hoop dat het bij jullie ook allemaal goed zal gaan! sterkte met wachten!

12. sabrina2011

Jan 16, 2011
    11
    0
    0
    rotterdam
    hoi allemaal
    ik heb vandaag voor het eerst de verloskundige gebeld voor mijn eerste afspraak eerste is natuurlijk alleen maar een intake gesprek.
    ik ben nu 5 weken en 2 dagen zwanger en ik krijg mijn eerste echo pas bij 10 weken zodat ik niet onnodig ongerust zou zijn als het hartje wat minder hard klopt en me zelf kennende zou ik ook gek worden ookal is het niet zo raar dat het hartje nog niet hard klopt het is net in de aanmaak.;)komt allemaal goed:) maar spannend blijft het zeker.
    ookal had ik ook al bij 7/8 weken al het hartje willen horen.

13. Carlijn81

Carlijn81 Lid

May 29, 2010
    81
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik heb van week 4 tm week 12 ongeveer licht (bruin) bloedverlies gehad. Met 6 wk ook rood en mocht ivm met mijn vorige miskraam meteen komen voor een echo. Er knipperde een hartje.
    Met 7 wk nog een echo gehad en daar knipperde het hartje erg traag (mijn vriend en ik zagen het meteen). De gyn leek ook geschrokken en het vruchtje klopte niet precies met de termijn. Ik wist door de behandeling precies wanneer mijn eisprong was dus daar lag het niet aan. Ik mocht een week later weer komen. Ik was er heilig van overtuigd dat het mis was, had ook heftige krampen die week, maar met 8 wk was de baby weer goed gegroeid en het hartje klopte normaal! Wat een heftige periode was dat zeg, pas toen het bloedverlies helemaal weg was en we de 12 wk echo hadden gehad kon ik wat ontspannen.

Nu ben ik bijna 24 weken en geniet elke dag van het getrappel in mijn buik! Mijn gyn legde later uit dat het hartje voor 8 wk nog een soort boost moet krijgen en dat je voor die termijn echt weinig kunt zeggen. Nog even geduld!

Heel veel sterkte in deze onzekere periode, het kan echt alle kanten op. Ik duim voor ieder!!!!

14. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Spannend meis, ik ben benieuwd naar je echo donderdag ;)

15. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    bij mij klopte het hartje met 6,3 weken 106 spm. net op de grens.
    met 9,2 dagen klopte het 193spm goed opgang gekomen gelukkig.
    nu kunnen we elke dag genieten met onze angelsound van een snel kloppend hartje:D

16. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Ik ken helaas ook alleen n negatief verhaal.
    Collega kreeg met 6w4d echo...traag hartje en met 7w3d miskraam.
    Hoop voor jou gewoon goed nieuws!! Sterkt met wachten!!!

17. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ik had met 6 weken en 5 dagen een echo van mijn tweeling. Bij beide klopte het hartje traag, en dat is allemaal goed gekomen. Schijnt normaal te zijn rond dit termijn.

18. MamaKoen

MamaKoen Actief lid

Oct 20, 2008
    122
    1
    0
    Jeetje, wat een verschillende berichten allemaal. Ene berichtje word ik helemaal blij van (het is gewoon heerlijk als tijdens je zwangerschap alles normaal is. Normaal vind ik echt een heerlijk woord bij zwangerschap. Ben dan het liefste recht toe recht aan, niks geks:p..). Andere berichtjes beangstigen me natuurlijk wel.
    Maar goed, realiseer me ook dat je op deze termijn nog geen enkele garantie hebt.

En toch heb ik stiekum het gevoel dat het allemaal wel goed zit. Komt omdat ik goed misselijk ben (al meerdere wc-potten verkend...:D) en de vermoeidheid nu ook goed begint toe te slaan! Bij mij allemaal goede tekens.
    We wachten donderdag gewoon af.

Dank voor alle reacties. Iedereen die zwanger is: succes en genietze. Alle mama's ook succes;) met alle spruitjes.

Liefs, MamaKoen

19. MamaKoen

MamaKoen Actief lid

Oct 20, 2008
    122
    1
    0
    Even berichtje voor alle meiden die hebben gereageerd:

Ik heb vanmiddag een super mooie echo gehad:):):)!!!
    Alles is helemaal goed. Kleine ligt er mooi bij en het hartje klopt nu lekker snel, gewoon zoals het hoort.
    Wat wel raar blijft, is het bloedverlies. Daarom heeft de gyn even naar m'n baarmoedermond gekeken en kweekjes en een uitstrijkje afgenomen. Was weer een charmante bedoening;).
    Volgende week krijg ik daarvan de uitslag. Het lijkt er op dat ik een beetje een zwakke en gevoelige baarmoedermond heb. Nou ja, dat zien we dan wel weer. Bij Koen ben ik met 38 weken bevallen middels een ingeleide bevalling, dus ik maak me er eerlijk gezegd niet zo'n zorgen om. Sterker nog, de geniet modus is hier nu flink aan gegaan!

Dank voor alle berichten en medeleven,

MamaKoen

margarethd likes this.
  20. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Mamakoen, superrrrrr dat je een goede echo had ;) geniet er lekker van meis :):):):)
    Ook fijn dat het bloeden onderzocht wordt!

Share This Page