Vandaag onze eerste echo gehad. We zagen een levendig, druk mensje met een kloppend hartje. Zoals berekend ben ik vandaag precies 10 weken en 5 dagen zwanger. De verloskundige/echoscopist zei mij dat alles goed was en feliciteerde mij met de zwangerschap. Wel moet ik over 2 weken terugkomen om de botstructuur te bekijken. Op dat moment dacht ik er niet over na, maar nu begin ik me toch af te vragen of dat normaal is? Overigens ben ik in zo'n echocentrum geweest en niet bij mij eigen verloskundige. Zijn er meer dames die hier ervaring mee hebben/hadden? Groetjes een trotse aankomende mama
Dit is normaal hoor. De meeste vrouwen krijgen rond de 12 weken nog een echo, dit is eigenlijk omdat ze dan net wat meer kunnen zien en zodat ze het termijn net wat beter kunnen stellen. Ze kijken dan idd ook naar de botjes. Ze meten vooral het botje van het bovenbeentje op. Hieraan kunnen ze blijkbaar ook zien of de kleine goed groeit! Nog gefeliciteerd trouwens en een hele fijne zwangerschap! Liefs, DD