te hoge hcg waarde

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door carma, 13 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carma

carma Niet meer actief

Hallo allemaal.
    ik ben marieke 34 jaar en ben 15 wkn zwanger.
    bij de 13 weken echo was onze kleine 7 mm groot bewoog goed en het hartje klopte goed.
    Volgens het ziekenhuis alles goed.
    We hebben die dag ook een nekplooimeting gehad.
    Een week later kregen we de uitslag, de meting was goed er was maar een geringe kans op down.
    De rest van het bloed was ook goed.
    Een ding was minder, mijn HCG waarde was aan de hoge kant. :(
    Volgens het ziekenhuis kan dat met bloeddruk te maken hebben (10 wkn 125/90, 13wkn 126/80), of met groeiachterstand.
    Het ziekenhuis maakte zich niet druk, anders had ik wel direct moeten komen en mijn volgende afspraak is pas weer met 20 wkn.
    Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij meer info kan geven en mij gerust kan stellen.

alvast bedankt, groetjes Marieke ;)

2. Lelie4

Lelie4 Actief lid

10 feb 2008
    182
    0
    0
    Was je kleintje niet 7 cm groot ipv mm want bij mij was het met 8 weken al 1,5 cm? Hoop voor je dat alles goed is met je kleintje!

3. carma

carma Niet meer actief

Ach ja natuurlijk, wat stom van mij! :rolleyes:
    Natuurlijk is het 7 CM.
    Ik ga zaterdag een pretecho laten maken, dan ben ik weer gerustgesteld.
    bedankt voor je reactie.

Groetjea mariek73

4. evon

evon Actief lid

18 mei 2006
    432
    0
    0
    Den-Haag!
    hoi!

Bij mij was de HCGwaarde ook echt behoorlijk aan de hoge kant.....maar met mijn kindje was niets aan de hand...heb een kerngezonde dochter zonder enige groeiachterstand (4150gr bij de geboorte hihi)
    Mijn bloeddruk was de gehele zwangerschap prima... wel wat lager als bij jou rond die tijd maar dat zullen ze goed in de gaten houden.
    Mijn vk heeft het trouwens toendertijd niet eens over een mogelijke groeiachterstand gehad...
    Probeer je geen zorgen te maken....! groetjes evon.

5. carma

carma Niet meer actief

Hoi Evon

Bedankt voor dit berichtje, dat stelt mij echt gerust.
    Fijn dat het met jou dochter zo goed gaat.
    En wat betreft mijn bloeddruk, een onderdruk van 80 is normaal bij mij. (heb overgewicht).
    Ik ga donderdag nog ff naar de huisarts om de bloeddruk tussentijds op te meten.
    Ik hoef pas met 20 weken weer naar het ziekenhuis (laatste keer met 13 weken) is dit normaal dat je 7 weken niet hoeft te komen?
    wel raar hoor eerst heb je door overgewicht een medische indicatie en in het vervolg is het goed dus dan kijken ze 7 weken niet naar je om.
    Ga toch nog ff bellen denk ik.

Groetjes Mariek73

Deel Deze Pagina