Hoi allemaal, Vandaag met zeven weken de vitaliteitsecho gehad. Vruchtje was qua grootte precies op termijn en het hartje klopte mooi. Op de foto boven het vruchtzakje viel me op dat er ‘iets’ zat. De vk zei dat dit of vocht, of een bloedstolsel kon zijn. Ik heb 1 foto meegekregen en daarop is het niet echt goed te zien. Als ze bewoog met het echoapparaat was het beter zichtbaar. Ik ben heel benieuwd of er hier dames zijn met ervaring of verstand van dit soort zaken, en mij kunnen vertellen wat zij zien. Ik hoefde volgens de vk niet ongerust te zijn. Het zou zich volgens haar waarschijnlijk vanzelf oplossen. Ik heb natuurlijk toen ik thuis kwam gegoogled, en ik vond allerlei informatie over hematomen. Dat woord heeft de vk niet genoemd... Ik heb nog helemaal geen bloedverlies of bruinverlies in deze zwangerschap gehad. Over twee weken heb ik een pretecho staan. De termijnecho is over vier weken gepland..
Hematoom zou kunnen. Heb ik ook gehad, je kan bloedverlies daarvan krijgen maar lichaam kan dat ook zelf oplossen.
Ik heb 2x gehad (2 verschillende zwangerschappen) dat ze vroegen of ik bloedverlies had omdat ze vocht zagen in de baarmoeder. Over mijn huidige zwangerschap kan ik het nog niet zeggen maar de zwangerschap daarvoor nooit bloedverlies gehad...
Ik had het ook met de echo van circa 7 weken. Nu was er niks meer op de echo te zien. Ze vertelde me ook dat het erg vaak voor kwam, meestal word het vanzelf opgelost. Heb zelf ook geen bloedverlies gehad , het is nu wel weg.
Ik had bij deze zwangerschap ook een ‘vlek’ bij de echo met 7+3. Volgens de echoscopiste (innestelings?)bloed, wat er nog uit zou komen. Vóór die tijd heb ik meerdere bloedingen gehad, maar wat we op de echo zagen is er nooit (zichtbaar) uitgekomen. Op de volgende echo met 11 weken was het niet meer te zien.
Bij deze zwangerschap zag de vk ook oud bloed zitten en gaf aan dat ik dat nog kon gaan verliezen. Ben uiteindelijk niets verloren en mijn lichaam heeft het zelf opgelost
Hoe is het uiteindelijk gegaan? Heb je nog bloed verloren? Hopelijk niet! bij mijn eerste zwangerschap verloor ik ineens veel rood bloed zonder buikkrampen met 8 weken. En op de echo was een flinke ronde bol te zien, naast het vruchtje. Dit was inderdaad een hematoom. De rest van de bloeding heeft mijn lichaam zelf opgelost.