Echo 7 weken: wat gebeurt er?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Nelllie, 7 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Dag meiden

Volgens m'n huisarts ben ik vandaag 7 weken. Vanavond moet ik voor mijn eerste echo, ik vind het reuze spannend!!:)

Dit is mijn eerste zwangerschap, dus weet ik niet echt wat ons allemaal te wachten staat vanavond... Welke 'onderzoeken' gaat de gynaecoloog allemaal doen, of wat kunnen we allemaal te weten komen vandaag?

Ik hoop een hartje te horen, maar waarschijnlijk zal hij nog meer zaken bekijken dan dat. Of niet?
    Alle informatie is welkom:)

Alvast bedankt x

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Het zal een inwendige echo worden dus daar moet je wel eventjes rekening mee houden.
    Hij zal de baarmoeder rond kijken, hoe het baarmoederslijmvlies is, het begin van de placenta, het vruchtje en of het er echt maar eentje is.
    Een kloppend hartje heb je rond 7 weken meestal ook al.

Is altijd erg spannend, hopelijk krijg je een mooie echo!

3. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Dankje voor je antwoord:)
    En voor inwendige echo, moet je daarvoor iets 'speciaals' doen? Ik heb nog gehoord dat je moet zorgen dat je blaas leeg is, anders kan hij niet veel zien ... of heeft dit geen belang?

Sowieso moet ik al erg veel plassen, dus mijn blaas is erg gauw weer gevuld, hihi;)

4. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Ik moest juist met een volle blaas, echo was uitwendig op 7+2
    Ga je naar een gyn of vk? Denk dat een gyn sneller inwendig doet..

Edit: vk/gyn zal kijken naar de groei en of er een hartje klopt.. Als je iets minder bent, zou het kunnen dat het hartje nog niet klopt..

5. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Bij inwendige echo moet je blaas leeg zijn. Uitwendig vol.
    Denk dat ze inwendig gaan kijken. Ze kijken hoeveel het er zijn en of je baarmoeder er goed uit ziet, hopelijk kun je het hartje al zien kloppen! Luisteren naar het hartje hebben we hier gisteren voor het eerst gedaan, met 12+3.

Succes vanavond.

6. Gosh

Gosh Actief lid

31 aug 2014
    313
    0
    0
    Bij mij werd het uitwendig gedaan. Er is bij mij door de verloskundige trouwens nog nooit aangegeven dat ik met een volle of een lege blaas moest komen, ook niet tijdens mijn vorige zwangerschap. Ik ga van te voren nog plassen en daar hebben ze nooit wat over gezegd. Hartje laten ze waarschijnlijk niet horen maar je kunt het misschien zien knipperen op de echo.

7. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Oke, bedankt dames :) nu heb ik tenminste al een beetje een idee van wat op me af zal komen. Ik ga nu m'n vriend oppikken van het werk en dan gaan we voor de echo :)

8. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Hoeveel succes en plezier met je echo.
    Liefs

9. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    De meeste info is al gegeven, ik kan er weinig aan toevoegen.
    Hopelijk heb je morgen een mooie echo. Veel succes en plezier

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Hoe is de echo gegaan?? Ik hoop goed??

11. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    De echo is zeer goed verlopen. Een mooi hartje zien kloppen. Fantastisch!!!!:D We zijn zo blij dat alles in orde is:)

12. ilonaganzeboer

ilonaganzeboer Actief lid

22 apr 2013
    364
    1
    18
    Dedemsvaart
    En was het een inwendige of uitwendige echo??

Deel Deze Pagina