Dag meiden Volgens m'n huisarts ben ik vandaag 7 weken. Vanavond moet ik voor mijn eerste echo, ik vind het reuze spannend!! Dit is mijn eerste zwangerschap, dus weet ik niet echt wat ons allemaal te wachten staat vanavond... Welke 'onderzoeken' gaat de gynaecoloog allemaal doen, of wat kunnen we allemaal te weten komen vandaag? Ik hoop een hartje te horen, maar waarschijnlijk zal hij nog meer zaken bekijken dan dat. Of niet? Alle informatie is welkom Alvast bedankt x
Het zal een inwendige echo worden dus daar moet je wel eventjes rekening mee houden. Hij zal de baarmoeder rond kijken, hoe het baarmoederslijmvlies is, het begin van de placenta, het vruchtje en of het er echt maar eentje is. Een kloppend hartje heb je rond 7 weken meestal ook al. Is altijd erg spannend, hopelijk krijg je een mooie echo!
Dankje voor je antwoord En voor inwendige echo, moet je daarvoor iets 'speciaals' doen? Ik heb nog gehoord dat je moet zorgen dat je blaas leeg is, anders kan hij niet veel zien ... of heeft dit geen belang? Sowieso moet ik al erg veel plassen, dus mijn blaas is erg gauw weer gevuld, hihi
Ik moest juist met een volle blaas, echo was uitwendig op 7+2 Ga je naar een gyn of vk? Denk dat een gyn sneller inwendig doet.. Edit: vk/gyn zal kijken naar de groei en of er een hartje klopt.. Als je iets minder bent, zou het kunnen dat het hartje nog niet klopt..
Bij inwendige echo moet je blaas leeg zijn. Uitwendig vol. Denk dat ze inwendig gaan kijken. Ze kijken hoeveel het er zijn en of je baarmoeder er goed uit ziet, hopelijk kun je het hartje al zien kloppen! Luisteren naar het hartje hebben we hier gisteren voor het eerst gedaan, met 12+3. Succes vanavond.
Bij mij werd het uitwendig gedaan. Er is bij mij door de verloskundige trouwens nog nooit aangegeven dat ik met een volle of een lege blaas moest komen, ook niet tijdens mijn vorige zwangerschap. Ik ga van te voren nog plassen en daar hebben ze nooit wat over gezegd. Hartje laten ze waarschijnlijk niet horen maar je kunt het misschien zien knipperen op de echo.
Oke, bedankt dames nu heb ik tenminste al een beetje een idee van wat op me af zal komen. Ik ga nu m'n vriend oppikken van het werk en dan gaan we voor de echo
De meeste info is al gegeven, ik kan er weinig aan toevoegen. Hopelijk heb je morgen een mooie echo. Veel succes en plezier
De echo is zeer goed verlopen. Een mooi hartje zien kloppen. Fantastisch!!!! We zijn zo blij dat alles in orde is