Ongeveer 3 weken terug is bij de groeiecho ondekt dat ons meisje een cyste in de eierstok heeft. Deze was toen 17mm groot, moest er me niet druk om maken kon vanzelf verdwijnen. Week erna weer echo cyste was nu 20,2 mm dus wat gegroeid. Kreeg te horen dat ze het goed in de gaten houden en er nu toch niet veel aan kunnen doen, wat waar is natuurlijk. Gisteren dus weer een groeiecho gehad omdat ons meisje dus ook 4 weken achterloopt met de groei en nu was de cyste 33,4 mm. Dus weer flink gegroeid. Kreeg van de gyn en echoscopist te horen dat dit heel weinig voorkomt bij baby's in de buik en dat ze pas verder kunnen kijken als ze is geboren. Nu snap ik echt wel dat ze nu niets kunnen maar ik ben zo bang dat het steeds groter wordt en wat als het dan knapt???? Wanneer is het nu echt te groot dat ze meteen moeten ingrijpen??? Mijn vraag is dus heeft iemand hetzelfde meegemaakt en hoe is dat verder behandeld of gegaan????
Poeh, wat schrikken zeg! Hopelijk heeft het niet al te veel gevolgen. Wel eng idee dat het zo snel groeit. Ons kindje heeft cystes in de rechterlong. Ik krijg ook wekelijks een echo, maar tot nu toe zijn de cystes redelijk stabiel. Niet noemenswaardig gegroeid in ieder geval, maar het zijn spannende tijden. Begrijp dus goed je zorgen. Ik kan je geen antwoord geven op je vragen helaas. Weet wel dat in het geval van ons meisje ze wel voor de geboorte kunnen ingrijpen, maar dat doen ze alleen als de cystes andere organen gaan verdrukken dus het kindje echt in gevaar komt. Ik hoop dat het goedkomt met jullie meisje. Leef met je mee!