Hoi allemaal, Morgen met 19 weken de bekende 20 weken echo. Ik vind het sws een spannende echo, maar nu voel ik me toch steeds meer angstig worden. Ben zelf 38 en heb wat overgewicht Wat evt al wat extra risico met zich meebrengt. Dat besef ik me heel goed Maar op het net lees je echt de horrorverhalen. Zullen ze de echo wel kunnen maken met mijn extra beschermlaag? Hoe groot is de kans op een afwijking ? Allemaal vragen die door me heen gaan. De ergste scenario s passeren de revue. Ook speelt er mee dat ik voor deze zwangerschap een miskraam heb gehad. Dames hier ervaring mee met de angst met de onzekerheid? Evt met het overgewicht en de echo maken Dames die 'ouder' zijn in de zwangerschap
Herkenbaar hoor. Ik heb deze een aantal weken geleden gehad. Ook 38, eerste kindje, maatje meer. Maar alles ging prima. Leuke echoscopiste die heel veel vertelde erbij. Mijn kleine man lag alleen met zijn rug naar mijn buik toe waardoor het hartje niet goed bekeken kon worden. Dus eigenlijk zou hij beter moeten draaien. Maar dat gebeurde dus niet. Smiddags terug en toen toch gelukt. Niet teveel zorgen maken.. spanning mag maar probeer ook een beetje te genieten. Zou het vooraf wel aangeven dat je het spannend vind. Succes!!
Hoi hoi, ik ben 44 nu 38 weken zwanger. Ook een lange weg gehad. Daardoor juist bewust gekozen om zo min mogelijk echo’s te doen. Alleen de termijn echo en met 32 weken een korte groei echo. Ik begrijp heel goed dat mensen het wel willen weten. Maar mij heeft het juist rust gegeven door het niet te doen. We hebben geen controle over en zouden nooit voor een afbreking gaan. Ik heb al een dochter met een chromosomen afwijking dus weet heel goed hoe het ook kan zijn. Vertrouwen hebben in wat er op ons pad komt bij ons hoort hoe dan ook. Heel veel succes en probeer ook te genieten. Het komt vast goed allemaal. Liefs
Hoi, Ik heb morgen ook de 20 weken echo en ik vreet me helemaal op. Ook ik ben aan de zware kant en wat ouder. Het helpt niet dat ik tot vorige week de baby amper voelde en nu nog niet superveel. Mijn zoontje voelde ik met 15 a 16 weken al veel meer dan deze met 18 weken. Placenta zit linksachter dus daar ligt het niet aan. In mijn hoofd heb ik van het gebrek aan bewegingen al potentiële spierzwakte van gemaakt. Te erg toch? Maar ja, 4 miskramen tussen zoonlief en baby, je gaat jezelf indekken voor een eventuele ergste situatie. Het is natuurlijk al prut dat we (ik in ieder geval wel) alleen naar echo's moeten. Stel dat er iets mis is, dan moet je dat helemaal alleen aanhoren en daarna ook nog aan je partner doorgeven. Maar ja, we moeten niet zo denken. De kans is supergroot dat we gewoon (nou ja gewoon) een gezond kind krijgen Veel succes morgen, geniet er van!
Dank je wel voor je reactie Gelukkig mag ik morgen om 10 uur al. Jij ook nog een hele fijne zwangerschap ❤️
Ik heb wel meerdere echo's gehad ivm een eerdere bbz Vond het wel prettig om te volgen Nog een hele fijne zwangerschap en Suc6 met de laatste loodjes
Hier ook alleen naar de echo helaas Stom maar toch fijn wat herkenning te lezen. Na een aantal miskramen is het vertrouwen wat lastiger te vinden Als je het relativeert dan weet je dat de kans kog altijd groter is dat alles goed gaat, maar toch wat je zegt een soort van indekken. Jij ook heel veel Suc6 morgen Hoop op een mooie echo ❤️
Heel herkenbaar hoor, zat ook trillend in de wachtkamer bij de 20 weken echo en vond het heel moeilijk dat ik alleen moest. Inmiddels heb je hem misschien al gehad, hoop dat alles goed was!
Ik ben ook 38 en heb 5 weken geleden mijn GUO echo gehad (20 weken maar dan uitgebreider) Ik heb ook wat overgewicht (maat 44/46 maar een aardig buikje) helaas ligt placenta voor en laag en dat icm buikvet had ik een slechte beeldkwaliteit echo. Maar dat had ik bij mijn eerste kind ook helaas. Hier was alles toch te zien en helemaal goedgekeurd. Ik was eigenlijk helemaal niet zenuwachtig ondanks leeftijd en 4 miskramen. Voor alle vroege echo’s en de termijnecho was ik wel heel erg nerveus. Was vooral heel benieuwd welk geslacht het had haha. Daar was ze 90% zeker van maar heb geen hele duidelijke piemel in beeld gezien helaas. Rond de 30 weken weer een echo voor placentaligging en dan hoop ik dat het nog steeds een knul is geniet van je zwangerschap
Bij mij hebben ze toen voor de zekerheid even met de inwendige echo gekeken (ook omdat de placenta dicht bij de uitgang leek te liggen. Maar toen was het geslacht wel duidelijk te zien. Ik denk dat ze het wel goed gezien hebben, anders had ze vast haar twijfel uitgesproken.
Ze heeft op de echo geschreven “ik denk een jongetje” ze zegt ik geef nooit 100% zekerheid. Maar ze zei ook al “ik schrijf het echt niet op als ik het niet goed kan zien” inwendig zag ze het geslacht niet want de baby lag met hoofd naar beneden dit is het geslacht, niet heel duidelijk maar ga er maar vanuit dat het klopt.