Hallo verloskundige, fijn dat ik mijn vragen bij jullie kan stellen! Vandaag ben ik 22 weken zwanger. Gisteren (na mijn werk) ben ik op zoek geweest naar sintcadeautjes en dus 2,5 uur in de stad gelopen. Toen we naar huis wilden ging het bijna niet meer. Onder in mijn buik (bij mijn schaambeen) trok het ongelofelijk. Ook voelde het of ik onder in mijn buik wel 5 kg meezeulde. Lopen voelde erg vervelend. Thuis lekker op de bank gelegen (zeurderig gevoel ging niet weg!) en vandaag weer werken. Maar ook sinds vanochtend weer dat trekkerige, zeurderige gevoel bij mijn schaambeen. Voorover buigen en bukken voelt vervelend in mijn onderrug. Als ik op internet over bandenpijn lees dan lees ik alleen maar over steken links en rechts vlak bij de liezen. Maar ik heb geen steken. Het is een zeurderig en trekkend gevoel. Als ik ga zitten of liggen voel ik het niet meer. Is dit bandenpijn of iets anders? Groetjes zonnetje
Hoi Zonejte, je bekken is wat overbelast door het harde gewerk/geshop in de stad! Omdat je beken wat weker is door de homonen reageert het sneller op overbelasting en dat merk je door de pijnen die jij beschrijft. Dus een typisch gevalletje van bekkenpijn zoals dat bij veel zwangere vrouwen voorkomt. Luister goed naar je lichaam en neem een 'balansdag' dus compenseer je drukke dag shoppen met 2 dagen rustiger aan doen. Kan allemaal geen kwaad, zolang je maar luistert naar de signalen van je lichaam Groetjes Brigitte