Echo 8 weken 4 dagen, al beweging? Hoe groot?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by MamiReg, Nov 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamiReg

MamiReg Actief lid

May 25, 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Donderdag a.s. mijn 4e echo alweer (ivm aanhoudend onverklaarbaar bloedverlies) ik ben bij de laatste echo 2 dagen teruggezet. Ik zal donderdag 8 weken 4 dagen zijn.
    Ben zo benieuwd wat er op de echo te zien is... Zou het al bewegen? En hoe groot zou het kindje zijn? Laatste echo was 115mm (7w2d)

SPANNEND!!! :p

2. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    ons frummeltje was met 8+0 weken 16 mm. dus denk dat jullie wondertje zo'n 18-20 mm zal zijn... die van ons lag helemaal stil, maar volgens mij kunnen ze al wel bewegen rond die tijd...

hopelijk wordt het vloeien snel minder! (ik ken het, ik had alleen wel een verklaring, namelijk een hematoom, en das wel fijn om in ieder geval iets aan te kunnen wijzen als oorzaak....)

3. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Van de eerste hadden we de eerste echo rond 8 weken en mat ik toen 8w4d, en ze zwaaide met armpjes en beentjes (lag wel redelijk stil).

Van deze zwangerschap rond dezelfde termijn een echo, lag stil maar de echoscopist (helaas een hork) liet het ook veel korter zien. Wel duidelijk hartje zien kloppen. We hebben morgen weer een echo, hopelijk dan met een niet-horkerige echoscopist...

4. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Ik heb mijn eerste echo gehad op 8w5d. De kleine was toen 22mm groot en het kloppende hartje duidelijk zichtbaar. We konden zelfs al armpjes/hoofdje/rompje/staartje/beentjes onderscheiden, leek een beetje op een gummibeertje. Aan het einde van de echo bewoog de kleine even, zag je het hele kindje op en neer gaan, volgens echografiste zie je niet vaak beweging rond die tijd maar naar later bleek heb ik gewoon een druk kindje in me buik :)

5. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,643
    0
    0
    Hoi! Ik heb mijn laatste echo ook gehad met 8 weken en 4 dagen :) Ik zag gewoon de armpjes bewegen, zo leuk! Het was net geen 2 cm. Onderstaand een foto van de echo :)

6. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik denk nu even hardop over de echo die wij hadden (sorry, draadjesvervuiling). Ik lees hier steeds afmetingen die kleiner zijn dan onze frummel. Die was 2 cm. Het punt was, er is een nieuw protocol bij onze praktijk, als je eerder dan met 9 weken je eerste echo hebt, kan de termijn alleen officieel vastgesteld worden door de meting als je een inwendige echo had. Daar overviel mijn hork-echoscopist mij mee en aangezien ik een nare seksuele ervaring heb is mijn eerste reactie als ik met zoiets overvallen word NEE. Als het even anders kan dan niet, en bij mijn eerste zwangerschap was 8w4d prima om uitwendig mee te meten, ik snapte het dus niet.

Goed, zij een uitwendige echo doen en mat 2 cm. Ik dacht zelf precies 8w4d te zijn, maar zou dat dan verder zijn? Ik ben zo benieuwd :) Morgen weer een echo, dan met 'echte' meting (geen ramp, natuurlijk, maar wat een stom gedoe :x).

Hadden jullie de echo's uitwendig of inwendig? Ik heb bepaald geen vetlaagje dus er is voor mij op zich echt geen reden om per se inwendig te gaan (vond ik :D).

7. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,643
    0
    0
    ik had hem inwendig. Ik heb al zo vaak inwendige echo's gehad (voor mijn zoontje 3 keer mk, dus heb al vaak inwendig moeten doen), dat ik er ook helemaal geen problemen mee heb. Geloof dat ze termijn alleen tot 10 weken inwendig vast kunnen stellen, omdat dat nauwkeuriger is? Ik heb morgen weer echo (vk doet opleiding tot echoscopiste en moet oefenen, heel erg ;)) en deze zal ook weer inwendig zijn :)

8. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    Die van mij met 8+0 was uitwendig, ging prima!
    Echoapparaten verschillen ook veel vind ik welke termijn er aan gehangen wordt...
    Voorbeeld:
    Mijn tweede zwangerschap was het vruchtje 4.1 mm en zeiden ze dat dat 5+2 weken was. Bij mijn derde zwangerschap was het vruchtje 3.5 mm en daar hingen ze 6+0 aan... Heel apart, kleiner vruchtje, maar wel verder...

Komt vast goed!

9. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    3,745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Met 8 en 10 weken waren ze beide uitwendig.

Dacht zelf 7+6 te zijn maar ze meette 8+3. Petit was 19,4 mm en bewoog niet, lag heerlijk stil te badderen :D. De echoscopiste zei dat ze dan al wel wat beweging kunnen vertonen, maar hoeft echt niet.

10. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    Het gekke is dat ze juist ook een nieuw apparaat hadden. Je zou zeggen een nog beter apparaat dan 2 jaar geleden ;) Ik had het idee dat het mens nogal van de regeltjes was, beetje jammer dat ze me dan met een volle blaas laten komen ;)

Kindje mat 2 cm, dus moet ruim 8 weken geweest zijn (ik had zelf 8w4d berekend maar heb een heel rare cyclus gehad).

Och, morgen weer :D Geen straf :D

11. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    In mijn album staat een foto van onze echo met 8 weken en 2 dagen. Ik dacht zelf 8 weken en 4 dagen te zijn maar na het opmeten bleek het 8 weken en 2 dagen te zijn.

Mijn echo was uitwendig en ze kon het goed opmeten. Toch hoor ik nu ook veel verhalen dat uitwendig met deze termijn eigenlijk hartstikke onhandig is, omdat het gewoon nog erg klein is en 1 mm verschil al een paar dagen kan schelen..

Echo staat trouwens in mijn album!

Share This Page