Echo met 5 weken 2dgn, weinig te zien..

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Faith83, Mar 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Faith83

Faith83 Lid

Jan 13, 2010
    95
    1
    0
    Hoi,

Ik heb met 5 weken en 2 dgn mijn 1e echo gehad (inwendig) in het ziekenhuis omdat ik zo gigantisch veel buikpijn had. Er was duidelijk een zwangerschapsring te zien met een klein wit puntje.
    Wat is dat puntje nou precies? De gyn zei zoiets van dat de baby of het vruchtzakje ernaast/er aan vast zal gaan groeien ofzo. Heb weer half geluisterd natuurlijk door m'n enthousiasme ;).

Nu zie ik op internet ook echo's van rond de 5 weken waar wel al duidelijker iets te zien is, en nu maak ik me toch een beetje zorgen.
    Sommigen zien zelfs al een hartje kloppen :(.
    Ik kan vanavond wel even de echo hier plaatsen.

As maandag moet ik voor de 8 weken echo naar de vk, hoop dat er dan al wel meer te zien is? Wat kan ik verwachten??

2. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Dat je een hartje ziet kloppen komt heel weinig voor in die vroege periode van de zwangerschap.
    Het is nu nog een rijstkorrel zeg maar.
    Met 8 weken zie je wel wat meer maar nog niet veel.
    Probeer je iig niet te ongerust te maken.
    Zou kunnen dat je het hartje kunt zien maandag.

3. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

Oct 16, 2008
    688
    0
    0
    Wij hebben woensdag een vaginale echo gehad, dacht ongeveer 7 weken te zijn maar was precies 6 weken.

De klinisch verloskundige had het ook over een zwangerschapsringetje met een vruchtje, zij kon zelf niet zeggen of het wel of niet goed was.

Daarna kwam de gyn er zelf bij en die riep al na 1 sec dat alles goed was en dat het hartje goed klopte. Hebben dit zelf naderhand ook nog gezien.

Dus met 8 weken moet je dan zeker een kloppend hartje kunnen zien?

Bij onze eerste trouwens een abdominale echo met 6 weken + 5 dagen en een kloppend hartje te zien....

Heel veel succes!

4. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

May 6, 2008
    2,068
    0
    0
    Zie in mijn album. Daar zie je zelfs een echo van 6 weken met nog helemaal geen vruchtje erin !!! Dus alleen een lege vruchtzak .. en toch is dit wondertje alweer ruim 18 weekjes in de groei ;)

5. teddybeer86

teddybeer86 Bekend lid

Mar 30, 2009
    841
    0
    0
    bij ons was met 5 wk en 4 dagen alleen een vruchtzak te zien.
    ow het was een mk of te vroeg in de zwangerschap.
    2 weken later kon je het beter zien. Dan is het nog maar een vlek.
    Hoop dat het goed is bij jou!
    gr

6. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik heb van de week een echo gehad met net 7 weken. Op de uitwendige echo was echt al een klein rijstkorreltje te zien met een knipperlichtje. Ook zag je de dooierzak en het vruchtwater. Ik verwacht dat je met 8 weken zeker wel een hartje ziet kloppen. Succes!

7. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Bij mijn zwangerschap van Famke heb ik een bloeding gehad bij 5 weken en 2 dagen: ik heb de gyn gebeld, maar die wilde op zo'n vroeg tijdstip geen echo's maken, omdat er dan nog weinig te zien is en het je alleen maar onzeker maakt. Ik kreeg er een bij 6 weken en 6 dagen en toen was er een duidelijk kloppend hartje te zien. Volgens mij is 5 weken en 2 dagen te vroeg om een kloppend hartje te zien, bij 8 weken is dit zeker het geval! Is veel duidelijker!

Heel veel succes aanstaande maandag! (en laat je niet gek maken door "veel duidelijkere" foto's)

Marla

8. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    Hier in twee zwangerschappen een echo met 5 weken, maar toen alleen maar te zien dat ik zeer waarschijnlijk zwanger was. Verder geen hartje o.i.d. Dit was pas bij 7 weken te zien, gewoon afwachten dus. Maar ga niet gelijk van het negatieve uit, de termijn is er nog lang niet naar om een hartje te kunnen zien kloppen.

9. jm88

jm88 Lid

Aug 14, 2009
    34
    0
    6
    NULL
    NULL
    hoi,

ik heb een echo gehad met 5 weken 5 dagen en toen was er ook alleen een vruchtzakje te zien..2 weken later een kloppend hartje! inmiddels alweer 23 weken...

Veel succes!

10. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

Jul 19, 2008
    3,660
    0
    0
    Hier hetzelfde. Een echo gehad met 5 weken en alleen een vruchtzak te zien zelfs geen vruchtje. 2 weken later met 6,5 weken een boon met een kloppend hartje.

Dit zag ik met 8 weken en 1 dag:

11. BoBam

BoBam Niet meer actief

Hier hetzelfde!
    Ik ben deze week ook geweest.
    Ik moet 6 april weer.
    Mijn verhaal staat ook in dit topic.

Gewoon maar wachten op de volgende echo.
    Ik snapte er ook niet veel van.

12. Faith83

Faith83 Lid

Jan 13, 2010
    95
    1
    0
    8 weken echo gehad. Was zoooooo gaaf!!!!! :D :D
    Uitwendig was het niet heel goed te zien, te veel schaduw door m'n volle darmen dus weer inwendig gedaan.
    Had zich goed verstopt dus was even zoeken maar uiteindelijk kwam het in beeld.... een garnaaltje van 2 cm met een kloppend hartje!! ;) Echt geweldig om die klepjes te zien bewegen, wat een opluchting! Waarschijnlijk ben ik circa 3 dgn verder dan ik dacht, dus scheelt niet veel. Zal vanavond even de echo foto plaatsen!

13. jonibra

jonibra Niet meer actief

Fijn meid dat alles toch goed is!!!

Nu lekker gaan genieten:)

Liefs mij

14. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Gelukkig dat alles goed was meis!! :D
    Nu kan je zoals ooitmamavan3 al zegt, gaan genieten!!! :D

15. Faith83

Faith83 Lid

Jan 13, 2010
    95
    1
    0
    Hier de foto!
    8 weken en 4 dgn! :D

16. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Joehoeeeee, alles was goed: gefeliciteerd!!! Enne... wat zul je in spanning hebben gezeten.

Wel grappig: ik ben vandaag 8 weken en 1 dag, dus vermoedelijk ziet mijn ukkepuk er ook ongeveer zo uit.

Geniet ervan!
    marla

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    met 5 weken en 1 dag was er tijdens de zwangerschap van nando enkel een te klein vruchtzakje te zien zonder inhoudt. nu heb ik toch een gezonde zoon :)

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    gefeliciteerd. een goede echo en een kloppend hartje :)

19. bloem3005

bloem3005 Lid

Jan 24, 2008
    40
    0
    0
    Gelderland
    Gefeliciteerd! Wat een geweldig nieuws.
    Ik heb vandaag een echo gehad, kleine 6 weken. Er was een bolletje te zien van 2,5 mm en een hartactie, is dit normaal voor deze termijn?
    x

Share This Page