Echo 8 weken tweeling - nog een derde te zien?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door aardbeitje882, 21 aug 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbeitje882

12 jul 2024
    12
    9
    3
    Vrouw
    #1 aardbeitje882, 21 aug 2024
    Laatst bewerkt: 21 aug 2024
    Dag dames,

Ik ben inmiddels allang bevallen hoor, maar ik zat mijn echo's te bekijken (heb er een heeeleboel haha) en kwam de eerste echo van 8 weken en 2 dagen weer tegen. Ik weet nog dat ik daar lag en een heleboel op het scherm tegelijk zag en in paniek dacht: hoeveel zijn dit er wel niet? Er zijn duidelijk twee vruchtzakken met ieder een eigen vruchtje te zien, maar daaronder zit nog iets dat de verloskundige wel bekeek, maar daarna ging ze weer terug naar de andere twee en zei ze iets van 'het zijn er toch twee'. Echter kan ik me dit niet zo heel goed meer herinneren, ik was echt compleet in shock dat we een tweeling kregen en heb volgens mij amper nog iets opgenomen van wat ze zei, behalve dat we verder naar het ziekenhuis moesten voor controles.

Toen ik de echo destijds aan mijn moeder liet zien, reageerde die met een: 'Weet je zeker dat het er geen drie zijn? Volgens mij zit er nog één, hoor.' Bij de 12 weken echo waren er toch echt twee te zien en zat datgene eronder er niet meer. De week erop kreeg ik wel een flinke bloeding met stolsels, maar de kindjes waren oke en ik heb ze gelukkig tot 37 weken mogen dragen.

Ik heb er daarna niet meer echt aan gedacht, maar nu zat ik de echo's te bekijken en vraag ik me toch af... wat is het wat daaronder zit? Je ziet toch nog duidelijk een lege holte. Zou het dan toch een lege vruchtzak geweest zijn of ziet dat er anders uit?

Iemand zoiets wel eens gehad op een echo??

Eigenlijk maakt het ook niet uit, ben allang bevallen, maar ik blijf het me toch afvragen dus ik dacht... ik gooi hem er toch in hier op het forum. :)

Bijgevoegde bestanden:

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik vermoed dat het een hematoom was.
    Dat verklaart ook je bloedverlies later in de zwangerschap.

3. aardbeitje882

12 jul 2024
    12
    9
    3
    Vrouw
    Even gegoogeld op hematoom in de baarmoeder en je zou wel eens gelijk kunnen hebben! Nooit aan gedacht. :)

4. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Gezien de vorm denk ik ook een hematoom en geen vruchtzak

5. aardbeitje882

12 jul 2024
    12
    9
    3
    Vrouw
    Thanks! Zelf ook eens op gegoogeld, en dit moet het wel geweest zijn! Toch blij dat ik het hier heb gepost, heb me altijd afgevraagd wat het nou precies was, en waarom ik later die bloeding heb gekregen... Mogelijk dat de verloskundige het gezegd heeft tijdens de eerste echo, maar ik was compleet in shock dus kon weinig informatie opnemen, haha!

Deel Deze Pagina