Fijn, een lotgenoot Er zijn blijkbaar niet veel mensen die dat hebben. Heb jij ook een transfusie pasje gekregen? Bij mij is het gekomen denken ze na/tijdens mijn bevalling van mijn zoontje. Mijn man heeft inmiddels ook bloed geprikt en hopelijk binnenkort de uitslag.
Bij mij kwam dat naar boven toen ik een dag voor de ks bloed moest laten prikken. Enkele weken na de bevalling kreeg ik ineens een brief van het lab met zo'n pasje wat ik bij me moest dragen. Dat heb ik ook trouw enkele jaren gedaan. Ik heb toen ik op nacontrole was van de ks nog aan de gyn gevraagd wat dit betekende en of dit consequenties had voor een tweede zwangerschap. Maar die gyn wist er niets van en zat zelf ook te googlen. Toen ik zwanger was van de tweede, heb ik dat bij de anesthesist aangegeven dat ik een antistof had en heb hem dat pasje laten zien. Maar hij zei dat op de bloeduitslagen die hij had gezien, niet gebleken is dat ik antistoffen (antistof M of iets dergelijks) had. Blijkbaar kan dat dus ook ineens weer gewoon weg gaan. Snap er nu nog niets van.
@erza dat was reshus maar dit is weer iets anders. Ik heb c e k m ..... van allerlei antistoffen dus. Bovenop resus. Ik moet ingeleid worden voor de 38 weken en na week 28 onder controlw blijven bij gynaecoloog. Wordt er in de gaten gehouden of de baby geen bloedarmoede ontwikkeld. Anders in het ergste geval een bloedtransfusie via de navelstreng.
Ja hier ook! Anti S. (En K- maar nog geen antistof). Gelukkig is mijn vriend ook negatief. Heb ook een transfusie pasje gehad. Ik vond het lang wachten op de uitslag of mijn vriend de goede bloedgroep had. Dat duurde bijna 2 weken. Als hij de verkeerde had gehad had ik een vruchtwaterpunctie moeten krijgen om te bepalen of de baby die bloedgroep ook had. Gelukkig was het dus goed. Maar bij jou heeft de baby dus de verkeerde bloedgroep? Omdat je onder controle van de gyn moet komen en optijd ingeleid word. Dat zou bij mij namelijk ook gebeuren als de bloedgroep verkeerd was.
Ummmm.... dat denk ik wel dan. Geen idee. Heb wel al te horen gekregen dat ik ingeleid moet worden. Heb 23 maart afspraak bij gynaecoloog om inleiding te bespreken en een extra echo. Wat ik begreep wordt er dan ook al gekeken naar een datum eind mei/begin juni.
Heb even in de papieren gekeken. Ik heb ook anti lutheran B, is gevonden in mijn bloed. Dat is zeldzaam en dat bloed is niet voor handen bij de bloedbank/sanquin. Daar moet een donor voor opgeroepen worden. Vandaar ook inleiden want dan zorgt het ziekenhuis voor bloed voor het geval dat. Als het een heftige bevalling wordt of ik veel bloed verlies. Er staat dat ze het risico niet durven te nemen en er dan geen bloed binnen handbereik is (dan moeten ze eerst nog een donor oproepen) Pfffff nu ik dat zo aan het lezen ben...... Hoe kom ik er aan?!?!
Ja hoe kom je eraan he. Ik heb een verkeerde bloed transfusie gehad en toen antistoffen aangemaakt. En geloof me, dat wil je niet...ik was net bevallen, veel bloed kwijt en dan een verkeerde zak bloed. Dus dat ze je inleiden met bloed achter de hand lijkt mij een goede. Mijn komende bevalling is nog niet uitgebreid besproken maar ik weet ook al dat er voor mij speciaal bloed moet zijn en ik ga uit van inleiden (ik zit nu nog bij de vk maar moet nog naar de gyn). Wel heeft mijn vriend dus toevallig de goede bloedgroep. Heb hem al gezegd dat hij dan maar moet doneren ingeval van nood
Jep. Hier ook. Een hele waslijst. Zou ook ingeleid worden. Maar onze zoon besloot dat hij zelf eerder wilde komen. Paniek in het ziekenhuis. Er is voor mij in de systemen in Nl en België geen donor beschikbaar. Heb dus na de bevalling twee spuiten met stollingsmiddelen gekregen om bloedverlies te minimaliseren. Vloeide dus ook niet lang na.
MiMully, dat heb ik dus ook. Als ik bloed nodig heb moet er een donor opgeroepen worden omdat er geen bloed voor mij op voorraad is. Daarom wordt ik ingeleid inderdaad, dan zorgen ze dat er een donor bloed heeft gegeven. Ik vraag mij ook wel eens af wat er gebeurt als hij/zij besluit om eerder te komen dan 38 weken. Veel eerder inleiden zullen ze niet zomaar doen, mijn zoontje liep 3 weken "achter" 2600 gram met 40 weken en deze schatten ze ook weer klein. Mijn zoontje was bij controle met 37 weken geschat op 2300 gram. Maar dat zijn allemaal vragen voor de gyn 23 maart. Alleen lijkt die afspraak nog eeuwen te duren
Ik he book antistoffen tegen Jk. Gelukkig helemaal niet actief. Met 30 weken nog een keer prikken om te zien of t actiever geworden is, maar voor nu geeft het geen problemen gelukkig. Ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord 😳