Zijn er hier dames die een vlokkentest hebben laten doen? Met hun eigen redenen. Ik was benieuwd naar ervaringen, hoe gaat zoiets? Naast alle klinische verhalen op internet was ik benieuwd naar een 'echt' verhaal...
gelukkig geen ervaring mee, zou al net als bij de vruchtwaterpunctie via buikwand moeten en vond dat doodeng. weet niet hoe ze hem bij jou doen, maar had ik moeten kiezen had ik vruchtwaterpunctie gedaan omdat dit volgens arts nauwkeuriger was..... ikzelf heb er geen verstand van of verdieping in gedaan
Als je d'r onderschrift leest dan weet je het. Ts, ik zie dat je morgen je vlokkentest hebt. Heb er geen ervaring mee maar wil je ontzettend veel sterkte wensen en daarbij uiteraard een goede uitslag. Er staan wel verhalen hier op zp met ervaringen met de vt. Misschien even de zoekfunctie gebruiken?
hoi, wij hebben een vlokkentest laten doen (vruchtwaterpunctie is op mijn leeftijd niet veiliger en wel later dus geen afweging). Ik vond het rete spannend maar het viel me echt mee. Je krijgt eerst een echo om het kind en vooral je placenta te localiseren. Afhankelijk hiervan gaat de vlokkentest of via de vagina of via de buik. Bij mij was het via de vagina en dat is prettiger (zeggen ze). De ingreep duurde maar kort en ik voelde er niets van. Spannend vond ik het wel. Ik heb ook niet mee gekeken op de monitor (echo). Daarna rustig aan doen een paar dagen. Die periode vond ik ook spannend net zoals het wachten (wij hoorden ook nog eens bij de 3% die geen snelle uitslag kon krijgen maar langer moesten wachten). Ik heb geen bloedverlies gehad. Na 11 dagen kregen we de uitslag: alles goed en een jongen. Veel sterkte morgen. Probeer toch te ontspannen en vertrouw op de artsen. Ze nemen alleen de vlokken af als ze behoorlijk zeker zijn dat ze dit veilig kunnen doen.
ik heb een vlokkentest laten doen ivm mijn leeftijd. De mijne was vaginaal en is me 100% meegevallen....alleen wachten op de uitslag is vreselijk, maar dat is met elke test. In sommige gevallen (beetje geluk) kan de uitslag met 3 werkdagen al bekend zijn, maar hou rekening met een week. (bij mij 5 werkdagen) Bij (hopelijk) volgende zwangerschap zou ik het iig weer doen. Ik zou het zelf alleen laten doen in een ziekenhuis waar ze veel verstand hebben van prenatale diagnostiek (in ons geval AMC)
Bedankt dames, ik was al bang dat er niemand meer zou reageren Ik had de keuze tussen dit en vruchtwaterpunctie, echter zou ik dan nog 1,5 week langer moeten wachten en langer op de uitslag. Arts adviseerde dit (voor zover ze dat mogen zeggen) Ze proberen via buik en als dat niet lukt vaginaal. Ik ben blij te lezen dat het meeviel! Ik ben heel erg zenuwachtig! Bij mij is de kans op een goede afloop zeer klein maar toch put ik een beetje hoop Het gebeurt in AZM dus ook veel kennis gelukkig
Ik heb zowel een vruchtwaterpunctie als bij de daarna volgende zwangerschappen een vt laten uitvoeren . De ingreep opzich valt idd mee , wel is het onplezierig en door de stress lig je er niet echt ontspannen bij. Ik nam mijn man nooit mee naar binnen daar word ik nerveus van . Er stond een verpleegkundige naast mij wiens hand ik mocht fijnknijpen Zoals eerder vermeld gaan ze eerst kijken waar de placenta zich bevind , waarmee word bepaald hoe ze gaan prikken. Na afloop mag je een half uur in de relaxruimte ( zo heet dat hier ) en daarna mag je naar huis , houd twee dagen echt rust en doe daarna nog rustig aan . Sterkte met de wachtdagen ( weken ) want dat vergt veel . Ik hoop op een goede uitslag . Liefs mjs
Ook jullie bedankt voor je reactie! Is woensdag gaan werken dan reëel? Ik ben juf op de basisschool..
Nee, dat zou ik niet doen. Donderdag of vrijdag misschien mits je geen kinderen of spullen hoeft te tillen of gym of iets dergelijks hoeft te geven.
Oh wat erg, daar heb ik compleet overheen gelezen. Bedankt dat je me er op wees. TO, ik heb geen advies, maar wil je heel veel sterkte wensen.
Ik ben ervan overtuigd dat je morgen in goede handen bent....het is echt niet gek dat je vreselijk zenuwachtig bent, je zit nu ook in een vreselijke achtbaan!!! Weet je trouwens of je de sneltest krijgt (trisomie 13, 18 en 21) of uitgebreide (duurt langer) Ik wil je heel veel sterkte wensen voor morgen en hoop voor je dat de uitslag mee zal vallen.
Ik vind woensdag persoonlijk te snel om te gaan werken . Zou het weekje maar rustig aan doen . Ik dacht altijd zo , stel dat ik ga vloeien terwijl ik heel snel weer zou gaan werken .... Ik zou daar een naar gevoel aan overhouden . Succes vandaag
Succes vandaag! Echt het valt mee hoor! Ik had de test via de buik. Het is even een onprettig gevoel, vooral als ze met die naald heen en weer gaan. Maar het wachten daarna is veel erger! Bij mij duurde het 5 werkdagen (helaas bij ons met een slechte afloop, maar de nekplooi was dan ook echt heel slecht,1:4). Heb destijds ook veel gelezen hier en daar veel aan gehad met de mensen die meeleefden en harten onder de riem staken en hun ervaringen deelden. Ik zou ook donderdag weer gaan werken, helemaal met jouw beroep (het is wat anders als je alleen achter je bureau en een computerscherm zit). Het is al stressvol genoeg dus neem ajb geen risico's!. Succes vandaag!
Wij hebben hem ook laten doen in het AMC. De nekplooi was opzich goed maar wij wilde echte zekerheid omdat mijn man een neefje heeft die zeer zwaar gehandicapt is Bij mij prikte ze ook door de buik aan de zijkant de placenta lag ervoor dus ze heeft geprobeerd zo min mogelijk placenta te raken.Ik vond het prikken naar ik kreeg een heel weeïg gevoel in mijn benen en buik en was blij dat het klaar was. De uitslag kregen wij eerder we schrokken ons rot ik moest op vrijdag bellen maar de assistente belde al op donderdag gelukkig was alles goed ze hadden in het lab rustige dagen dus dat was de reden. Ze waren daar ontzettend lief en begripvol. Na het prikken het advies de gehele week rustig aan te doen en dat heb ik ook gedaan. Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd en ik hoop echt dat het allemaal goedkomt meid! Xx
Hier een vlokkentest gehad. Ze hebben toen gekeken of het via de bmm kon (soms kan het zo ook!) Maar uitwendig via mn buik was een betere optie. Eng vond ik het wel een beetje.... ze hebben 2x na elkaar geprikt. Bij de eerste prik waren ze bang dat ze niet genoeg weefsel hadden. Pijnlijk vond ik het wel, het is en blijft gemeen een prik, zeker in je bm. maar was beter te doen dan ik dacht., daarna heb ik nog een paar dagen met een rare menstruatiepijn gelopen. En soms een steek op de plek waar ze hadden geprikt. Ons meisje bleek downsyndroom te hebben, en nog meer lichamelijke afwijkingen (zoals een ernstig waterhoofdje etc) Door dat laatste hebben we besloten om de zw. Te beeindigen. Succes!! En neem idd je rust... al denk ik dat werken wel een beste afleiding is om de tijd tot de uitslag af te wachten.
Hoi dames, Ik reageer later vandaag op jullie reacties. Ik zit nu in de wachtkamer. Ik ben erg gespannen en al helemaal toen ik las dat je geen verdoving krijgt