Echo afgezegd door echobureau!

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Marieloes, Mar 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marieloes

Marieloes Nieuw lid

Mar 7, 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na weken uitkijken naar de 20-weken echo was het gisteren eindelijk zo ver...

Maar een uur van te voren werd ik afgebeld! :x Echoscopiste was niet meer beschikbaar wegens privé-omstandigheden. Heel vervelend voor de echoscopiste natuurlijk, maar ook voor mij. Ik had er zo naar uitgekeken!

Nu mag ik pas over 5 dagen :(...het zullen de hormonen ook wel zijn, maar het lukt me niet goed om me eroverheen te zetten. Dit weekend wilde ik babykleertjes gaan kopen, kamertje inrichten...

Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt?

2. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Nog niet ;). Maar kan me wel voorstellen dat het een tegenvaller is. De 20 weken echo is toch een belangrijk moment in je zwangerschap. Nog een paar dagen geduld :(.

3. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    1,743
    277
    83
    Female
    Jeugdhulpverlener
    Ahh wat vervelend!
    Ik had het in eerste instantie met mn pretecho, dat de echoscopiste naar het buitenland moest op de dag dat wij de echo hadden.. Uiteindelijk kon ik een dag eerder :p
    Werd een weekje van te voren gebeld, dus wel andere situatie.. Snap wel dat je er heeeel erg van baalt :(
    Succes met je hormonen en de aankomende dagen doorkomen.. Shoppen kun je dalijk nog lang zat (geloof me, misschien is het ook wel goed voor je portemonnee :p )

4. Risu

Risu Fanatiek lid

Jul 13, 2012
    1,245
    0
    0
    Balen!!!

Een uur van te voren nog wel... dan moet het wel een heel belangrijke of ernstige prive situatie zijn.

Dat maakt het voor jou niet minder zuur natuurlijk!!! Ik zou er ook vreselijk van balen, pissig zijn en verdrietig.

Hoop dat je deze dagen een beetje doorkomt, jammer dat je nu je plannen niet kunt uitvoeren :(

5. LCLL

LCLL Bekend lid

Jan 14, 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Ik heb dat toevallig ook meegemaakt met de 20 weken echo. Die wilde ze door prive omstandigheden van de echoscopiste een week later verschuiven. "Gelukkig" was ik toen al 21 weken en kon ik toch nog ineens even tussendoor ibgepland worden. Anders een ander ziekenhuis bellen?

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Als je er zo mee zit omdat je het geslacht nog niet weet zou ik gewoon even kijken waar je op korte termijn een geslachtsbepaling kan laten doen. Dan kun je alsnog aan het shoppen gaan. Misschien is er morgen ergens een plekje.

Verder kan het nou eenmaal gebeuren...het is voor haar vast erger dan voor jou

7. Elvis

Elvis Bekend lid

Oct 31, 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Oh dat is zeker balen! Die heerlijk hormonen in je lichaam maken het dan ook niet echt gemakkelijker...

Werken er niet meer echoscopisten? Mijn 20 weken echo was in het ziekenhuis. Ik neem aan dat als een echoscopiste wordt weg geroepen dat er een back-up is. Je zit ook met de termijn, want het heet niet voor niets 20 weken echo.

Verder zou ik eens rondbellen om ergens een geslachtsbepaling te doen. Maar houd ook in je achterhoofd dat de 20 weken echo geen pretecho is. Je kindje wordt gescreend.

8. beebielove

beebielove Bekend lid

Jan 18, 2012
    957
    33
    28
    ja heb het de vorige zw ook gehad.. balen zeg! Je zit al zo in de stress of alles goed is met de beeb dat dit niet echt fijn is.. Sterkte met wachten :(

9. didi2

didi2 Actief lid

Mar 31, 2010
    185
    0
    16
    Even ter info, de echo "heet", SEO. Structureel Echoscopisch Onderzoek. Deze wordt rond de 20 weken zwangerschap uitgevoerd. Echoscopisten zijn ook mensen inderdaad. Alleen in zeer dwingende omstandigheden wordt een echo verzet. Dat zal een dag tot enkele dagen zijn. Helaas zul je even geduld moeten opbrengen,....Voor spoedechoos zal er altijd iemand aanwezig zijn. Die kunnen namelijk niet wachten ( anders is het geen spoed he..). Sterkte TO, en hopelijk heb je een "goede"echo.

10. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ja, bij de tweede echo (ong. 12 weken). Zo'n drie uur van tevoren afgebeld.. Ze wilden me vervolgens drie weken(!) later inplannen, maar ik heb een behoorlijke scene gemaakt en toen was er 'opeens' een paar dagen later een plekje vrij.. ;)
    Had bloedverlies en was dus doodsbang aan het afwachten tot ik eindelijk de kleine op de echo kon zien :x

11. Elvis

Elvis Bekend lid

Oct 31, 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben op de hoogte vd benamingen, didi. Zelf heb ik twee SEO's en één GUO achter de rug. Maar met de 20 weken term doelde ik voornamelijk op de termijn. Je moet hem wel rond die koers krijgen. Wil je eventueel een zwangerschap afbreken, dan heb je een wachttijd van een week. Afbreken doe je niet zomaar, dus tel daar nog eens een week bij op. Zo zijn er nog wat factoren te benoemen, waardoor je deze echo niet pas met 22 weken moet doen. Mijn eerste kreeg ik met 21 wkn. Achteraf zou ik daar nooit mee akkoord zijn gegaan. Dit geldt overigens ook voor een SEO/GUO op 18 wkn. Dan is nog niet alles goed zichtbaar.

12. Marieloes

Marieloes Nieuw lid

Mar 7, 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties dames!

Vanavond dus ein-de-lijk de 20-wekenecho gehad. Kindje zag er gezond uit, en we weten dat het een jongetje is!!!! :D

Groetjes Marieloes

13. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Gefeliciteerd en fijn dat alles goed is!!

14. Elvis

Elvis Bekend lid

Oct 31, 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Fijn Marieloes! Heel goed nieuws en dan nu lekker gaan shoppen ;)

Share This Page