vocht vast houden in handen

Discussion in 'Zwangerschap' started by suusvdw, Dec 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suusvdw

suusvdw Actief lid

Jun 25, 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Hallo,

wie heeft er nog meer last van vocht vast houden in je handen.
    Een paar weken terug is het begonnen, maar toen was het alleen 's nachts.
    Nu blijft het vocht in mijn rechterhand ook overdag zitten. Mijn duim kan ik al moeilijker buigen door het vocht.
    Ook slaap ik hierdoor 's nachts maar slecht, dan neemt het vocht in mijn handen toe.
    De vorige keer heb ik dit aangegeven bij de verloskundige, maar die zei dat het normaal was. Maar dat het overdag wel weg moest trekken.
    Dat doet het nu helaas niet meer, hebben hier meer mensen last van?

gr Suzanne

2. Stresskip007

Stresskip007 Actief lid

Jun 23, 2008
    154
    0
    0
    Dordrecht
    Als je er ook hoofdpijn bij krijgt (of sterretjes ziet) zou ik zeker even bellen naar je VK!

Bellen als je je zorgen maakt kan sowieso nooit kwaad! ;)

Succes!

3. suusvdw

suusvdw Actief lid

Jun 25, 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Ik heb gelukkig geen last van hoofdpijn.
    Ook zie ik geen sterretjes.
    Gelukkig is het nu ook alleen 1 hand.
    Ik maak me verder ook eigenlijk geen zorgen, maar ik vroeg me af of meer mensen het hadden en zo ja, wat ze er tegen deden.

gr Suzanne

4. Stresskip007

Stresskip007 Actief lid

Jun 23, 2008
    154
    0
    0
    Dordrecht
    Ok! ;)

Sorry geen ervaring mee.. ;)
    Maar ik geloof dat veel water drinken helpt!

5. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    1,017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Ik herken het.. heb ook van die worstjes ondertussen. Ik houd het wel goed in de gaten, als het vocht echt uit de klauwen gaat lopen neem ik weer contact op met de verloskundige..

Met m'n handen in een bak met fris water in een spons (of stressball) knijpen helpt om het vocht wat weg te krijgen uit de handen.

succes!

6. MisssZ

MisssZ Bekend lid

Nov 20, 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Extreem vocht vasthouden had ik niet maar ik hield wel vocht vast in mijn handen bij de zwangerschap van Gwendolyn. Idd veel water drinken helpt. Die tinteling in je handen is dan zooo vervelend he. Ik had dan nog het geluk dat het niet extreem was al had ik wel enorme kenkels... Leek wel op shrek toendertijd :)

7. Guppiebe

Guppiebe Actief lid

Nov 10, 2008
    119
    0
    16
    Ik heb het ook, en voor mijn gevoel wordt het alleen maar erger wanneer ik aan de pc of lap top bezig ben hahaha! Lastig als je graag dit forum mee leest ;)

Ik ga toch de tip van bak met koud water en stress balletje eens proberen...! Thanks!

8. bianc

bianc Fanatiek lid

Nov 30, 2005
    2,251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb het ook en in combi met hoofdpijn... bloeddruk veels te hoog, moet nu do terug naar de VK om het weer na te kijken...
    Je kunt er helaas niets tegen doen.... alleen als je het niet vertrouwd naar de VK bellen...
    Ik dacht ook dat het niets was maar kreeg toch op mijn kop gisteren dan ik het rustiger aan moest doen, bloeddruk 140/ 110...
    Ze vroeg ook specifiek naar vocht in mijn handen, anders had ik het zelf vergeten te zeggen...

9. Miireii

Miireii Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    2,417
    0
    0
    Enschede
    jaah herkenbaar hier! heb het ook in mijn handen, maar nog erger, ook in mijn voeten! schoenen gaan moeilijk aan en al mijn sokken knellen!

geen hoofpijn of sterretjes zien erbij, maar ik drink gewoon ontzettend veel en probeer veel te blijven bewegen. verder zal ik het ook echt niet weten!

10. Suuz750

Suuz750 Actief lid

Dec 4, 2008
    419
    0
    0
    Al vanaf 8 weken hou ik vocht vast. Gelukkig lijkt het nu niet veel erger meer te worden.

Mijn kuiten gaan over in mijn voeten, enkels heb ik al niet meer :) Mijn handen en vingers zijn dikker, maar echter worste vingers heb ik nog niet. Ook heb ik een dikke toet/vol gezicht. Zelfs mijn bril knelt op mijn neus. Ik drink veel en hou mijn voeten zoveel mogelijk omhoog als ik zit. Overigens is regelmatig bewegen ook goed.

Ik heb gelezen dat je bij dikke handen regelmatig in de 'hoera houding' moet gaan zitten (oftewel handjes omhoog). Net als bij dikke enkels/voeten helpt het om deze delen hoog te houden zodat de zwaartekracht meehelpt.

11. suusvdw

suusvdw Actief lid

Jun 25, 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Gelukkig hebben er meer mensen last van.
    Ik ben gisteren toch maar even bij de verloskundige langs geweest.
    Ik begon ook al vocht vast te houden in mijn kuiten en een beetje in het gezicht.
    De verloskundige heeft mijn bloeddruk gemeten en gekeken of er eiwitten in mijn urine zat. Gelukkig was alles goed.
    Volgende week donderdag mag ik weer langs komen, ze houden me nu even extra in de gaten.
    Vind ik wel erg fijn.
    Gelukkig voel ik de baby nu elke dag, dat is een teken dat hij of zij het wel goed maakt.
    's nachts wanneer ik echt last van mijn handen heb, houd ik ze ook even ondere de koude kraan. Dit helpt even....
    De verloskundige vertelde dat skeelerhandschoenen ook kunnen helpen.
    Dit ga ik toch eens proberen, want door het vocht slaap ik nu erg slecht. Ik kan geen fijne houding meer vinden.

gr Suzanne

Share This Page