medicijnen gebruikt in begin zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door solsken, 8 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. solsken

solsken Lid

9 mrt 2007
    8
    0
    0
    horeca
    overijssel
    Hallo,

Ik ben een beetje bang en dat terwijl ik juist heel blij zou moeten zijn....
    Mijn vriend en ik hebben vorige maand besloten om voor een tweede kindje te gaan...
    Ik had mijn eisprong die maand al gehad (dacht ik) en meende dus geen kans meer te hebben op een zwangerschap diezelfde maand.
    Ik had enorm veel last van een steeds terugkerende vaginale schimmelinfectie en had daar een paar canesten kuurtjes voor gehad die niet werkte.
    Dus ik dacht ik kan er beter voor zorgen dat ik er voor een eventuele nieuwe zwangerschap goed vanaf ben en heb toen een ander medicijn gevraagd....Fluconazol.(ook wel diflucan..)

Nu blijkt dat ik dus blijkbaar een hele late eisprong had en hup meteen zwanger ben!!
    Op zich hartstikke mooi natuurlijk maar ja die medicijnen!!!:x
    Ik kan mezelf wel voor de kop slaan,normaal gebruik ik nooit zulke heftige medicijnen en ik weet dat deze afgeraden worden tijdens de zwangerschap!
    Ik maak me erg veel zorgen over de invloed ervan op de prille vrucht....kunnen jullie mij hier misschien iets meer over vertellen?

alvast bedankt,

Solsken

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Het medicijn word inderdaad ontraden in de zwangerschap. Wat precies het effect kan zijn op het vruchtje weet ik niet.
    Ik snap heel goed dat je je zorgen maakt maar helaas is het niet meer terug te draaien. Vertrouw op je lichaam!

Imke

Deel Deze Pagina