Hi meiden, Ik twijfel over wat ik moet doen. Vorige week heb ik met 7 weken een echo gehad, het hartje klopte! Dit was voor het eerst dat we zo ver zijn gekomen. Echter heb ik de volgende echo pas op 13 maart, ruim drie weken later. Ik ben best bang dat het vruchtje in de tussentijd stopt met groeien. Vorige keer heb ik 2 weken met een dood vruchtje in mijn buik gelopen, dat vond ik een heel naar idee. Nu twijfel ik of ik zomaar om een extra echo kan/mag vragen. Nu is er nog één lichtpuntje Ik heb 2 maart een controle afspraak bij de gynaecoloog die mijn verkleving heeft verwijderd. Ik hoop zo dat hij een echo wil maken om te kijken of ons kleintje het nog goed doet. Wat denken jullie? Zal de gyn een echo willen maken, kan ik beter de verloskundige bellen om te vragen om een extra echo of moet ik maar gewoon afwachten tot 13 maart (termijnecho). Bedankt voor jullie tijd!
Ik herken je angst, heb ook een MA gehad en ook 3 weken nietsvermoedend doorgelopen. Ik heb daarom mijn 1e echo met 8 weken gepland zodat ik dan ongeveer 2 weken later mijn termijn echo heb en 2 weken de later combinatietest (onder het mom van elke 2 weken een echo...) Ik zou je afspraak maandag afwachten en als de gyn geen echo maakt alsnog je vk bellen en kijken of je het voor elkaar krijgt (of een pretecho laten maken als de vk dat niet wil). Succes en een fijne zwangerschap!
Ik zou de afspraak afwachten met de gyn. Als je het uitlegt zal ze vast even willen kijken voor je Als ze het toch niet wilt kan je altijd nog de vk bellen. Meestal kan je dan gewoon langs komen om je gerust te stellen.
Wat een lieve reacties, dankjulliewel! Ik ga eerst maandag afwachten, hopen dat hij een echo gaat maken. De vorige keer was hij in ieder geval erg attent. Behalve dat de behandeling pijn deed
Haha! de VK heeft vaak ook wel begrip als het een keer mis is gegaan. Bij mij zeiden ze toen direct ook dat als ik weer zwanger was ik altijd mocht bellen tussendoor voor wat geruststelling. Veel plezier maandag
Als er een apparaat staat willen de meeste gyns wel kijken. Ik snap je angst en ook ik trek het niet om 3 weken te wachten. Ik ga nu elke anderhalve week. Mijn laatste echo was afgelopen vrijdag en ben nu alweer zenuwachtig voor volgende week woensdag, maar met zo'n nare geschiedenis is het gewoon nooit meer een roze wolk.
Je kunt altijd naar een echo bureau gaan.. Dan moet je zelf betalen. Hier in Amsterdam kost het 50 euro! Ik ga dat ook doen.. ik heb het er graag voor over
Hoi!! De gyn heeft gekeken Perfect op termijn!! 8 weken en 5 dagen gemeten Hartje klopte vrolijk, ben echt ontzettend blij! Op naar de termijn echo!
Wat fijn dat de gyn gekeken heeft. Ik had met 7.2 dagen een echo en het hartje klopte, nu mag ik pas 20 maart weer terug. zit best wel in de zenuwen. Ik heb namelijk bij de vorige ook ruim 3 weken met een vruchtje rondgelopen wat helemaal niet goed was. Pff moet nog 2,5 week wachten
Dankjulliewel allemaal! Vervelend he Sterre? Ik heb ook een missed abortion gehad dus ik herken het gevoel helaas. Als de gyn vandaag geen echo had gedaan dan had ik zelf het echocentrum hier opgebeld voor nog een vitaliteitsecho.