Na hoeveel weken menstruatie en weer zwanger na miskraam?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cleo, 9 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cleo

    Cleo Actief lid

    1 nov 2005
    471
    0
    0
    Afgelopen donderdag hebben we gezien dat ik met kerstmis een vroege miskraam heb gehad. We zijn hier heel erg verdrietig over, maar willen ons vooral ook weer gaan richten op de toekomst. Vandaar mijn vragen: na hoeveel weken zijn jullie die ook een miskraam hebben gehad weer ongesteld geworden? Na hoeveel tijd zijn jullie weer zwanger geworden?

    Liefs,
    Cleo
     
  2. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Dat vind ik een erg goede vraag. Ik zou dat ook graag willen weten. Wij hebben het vandaag gehoord......
     
  3. toi

    toi Actief lid

    12 okt 2005
    196
    0
    0
    Ik had na 4,5 weken weer een menstruatie en was daarna gelijk zwanger. Ben wel gecurriteerd.
    En nu hopen dat dit keer alles goed gaat.

    Liefs toi
     
  4. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik was precies 28 dagen na het eerste bloedverlies weer ongesteld.

    Pim
     
  5. ppa

    ppa Bekend lid

    24 nov 2005
    867
    0
    0
    weet niet of het hetzelfde is als bij mij. ik heb met 22 weken een bevalling doorstaan (wel opgewekt) omdat onze dochter was overleden. Dit was op 4 mei, wel toepasselijk...
    Omdat de oorzaak niet duidelijk was en voor de emotionele verwerking mochten we niet meteen beginnen met proberen.
    In augustus zijn we weer begonnen en nu zijn we al is het streng onder controle weer zwanger.
    Hopelijk duurt het voor jou niet lang....

    liefs patricia
     
  6. Sjalleke

    Sjalleke Fanatiek lid

    21 okt 2005
    2.151
    402
    83
    mij werd na mijn MK geadviseerd in ieder geval 1 menstruatie af te wachten en die kwam na ca 4 weken.

    Chantal
     
  7. Cleo

    Cleo Actief lid

    1 nov 2005
    471
    0
    0
    Bij mij heeft de gyneacoloog aangegeven er geen bezwaar tegen te hebben als ik meteen weer zwanger zou worden. Lichamelijk is het gelukkig allemaal in orde. Ik ben alleen zo verdrietig. Ik zou natuurlijk heel erg blij zijn om weer zwanger te worden, maar het verdriet staat nog erg op de voorgrond.


    liefs,
    Cleo
     
  8. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Dat lijkt me logisch Cleo ..
    Probeer het allemaal een plekkie te geven

    Knuff
     
  9. Lynn

    Lynn Actief lid

    30 nov 2005
    311
    0
    0
    Sterkte meiden,

    ik heb hier gelukkig geen ervaring mee maar het een vreselijke ervaring zijn. Ik hoop voor jullie dat wanneer jullie besluiten er weer voor te gaan het ook snel raak is en goed zal verlopen!!

    Heel veel liefs van Lynn
     
  10. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Miskraam gehad. Na een week of 8 was ik weer ongesteld, het cyslus daarna was ik alweer zwanger!
     
  11. ppa

    ppa Bekend lid

    24 nov 2005
    867
    0
    0
    neem er gewoon alle tijd voor
    en praat er vooral veel over

    Liefs patricia
     
  12. ezzie

    ezzie Fanatiek lid

    5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    ik ben niet meer ongesteld geworden na miskraam (nu 8 weken geleden) maar ben nu dan ook zwanger,... :eek: hoop dat het nu wel goed gaat,.....
    groetjes..
     
  13. Kay

    Kay Lid

    1 dec 2005
    95
    0
    0
    Na mijn eerste miskraam was ik na 28 dagen weer ongesteld. Daarna zwanger, helaas weer een miskraam. Ik wacht nu dus weer op de 1e ongesteldheid na mk, en ik ga ervan uit dat dat ook weer gewoon 4 weken zal zijn.

    Je mag meteen na je miskraam weer zwanger worden, er zijn geen gezondheidsredenen waarom dat niet zou kunnen/mogen. Alleen hebben ze graag dat je 1 menstruatie afwacht ivm met tellen als je weer zwanger bent.

    Doe wat goed voelt; je lichaam bepaalt zelf wel of het er aan toe is of niet.

    Edit typefoutje
     
  14. Cleo

    Cleo Actief lid

    1 nov 2005
    471
    0
    0
    Dat is inderdaad een fijne opmerking dat je lichaam wel bepaalt of het er aan toe is.

    Dat ze niet goed kunnen bepalen wanneer je zwanger bent geworden, dat is eerlijk gezegd mijn zorg niet. Met een echo is dat zo bepaald.

    Het gaat steeds beter. Ik krijg ook weer iets meer vertrouwen in mijn eigen lichaam. Ik heb er met veel mensen over kunnen praten. Wat zijn er een hoop vrouwen die het meegemaakt hebben. Veel hebben inmiddels kinderen en dat steunt mij enorm. Ook de opmerking dat ik weet dat ik zwanger kan worden vind ik een prettig idee.

    liefs,
    Cleo
     
  15. ppa

    ppa Bekend lid

    24 nov 2005
    867
    0
    0
    heel veel sterkte met alles
     
  16. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    He Cleo, ik heb van de zomer een miskraam gehad. Ging me eigenlijk steeds rotter voelen naar mate de tijd voorbij ging. Jij denkt er nog aan maar je omgeving minder. Heb me klote gevoeld tot ik weer positief testte.

    Ik was 25 juli gecurrteerd, werd na 31 dagen ongi, daarna na 40 dagen en was daarna weer zwanger.

    Hopelijk heb jij binnenkort ook weer goed nieuws! Sterkte nogmaals! Liefs Jenny
     
  17. Kay

    Kay Lid

    1 dec 2005
    95
    0
    0
    Zo kijk ik er ook tegenaan. En daarnaast vind ik het voor mijn gevoel 'raar' om voorbehoedsmiddelen te gaan gebruiken terwijl we eigenlijk graag een kindje willen. Ik snap trouwens heel goed dat je dat wel doet als je er nog niet aan toe bent om weer zwanger te worden. Wel zijn we nu niet 'gericht' aan het klussen, maar als het zo mag zijn dat ik zwanger wordt, dan is dat dus zo. ;)
     
  18. Cleo

    Cleo Actief lid

    1 nov 2005
    471
    0
    0
    Het idee om nu voorbehouedsmiddelen te gerbuiken was voor mij zo een bizar idee. Terwijl mijn emotionele gedachte toch was om mijn menstruatie af te wachten om weer vertrouwen in mijn lichaam te krijgen. Als mijn lichaam er niet aan toe is, zal het ook niet gebeuren. Dus ik zie wel! Mocht ik het geluk hebben dat het wel lukt dan maken ze maar mooi een echo! :D

    liefs,
    Cleo
     
  19. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Er is geen probleem om na een miskraam weer snel zwanger te willen zijn. Inderdaad lastig tellen hoelang je zwanger bent, maar daar heb je een echo voor.
    Emotioneel kun je misschien inderdaad beter even afwachten, maar je voelt zelf wel of je weer kan/wil.
    Ik heb in juli niet gewacht en was meteen weer zwanger. Al moet ik wel zeggen dat ik me vaak betrap op de gedachten:... anders was ik nu 5 weken verder geweest... anders was ik nu bijna met verlof gegaan... anders... Deze gedachten lijken me heel logisch, maar ik vind ze niet echt eerlijk naar mijn kindje wat nu in de buik zit. Ik ben natuurlijk wel heel blij met dit kindje al zal de miskraam misschien wel nooit uit mijn gedachten gaan.

    Groetjes van Kiki
     

Deel Deze Pagina