Echo bij 5weken, 5 dagen leeg vruchtzakje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door patriez26, 24 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patriez26

patriez26 Actief lid

14 mrt 2013
    216
    1
    0
    Ik had een aantal testen gedaan waarvan je ziet dat de 1e op 11 mei nog heel licht was

2. patriez26

patriez26 Actief lid

14 mrt 2013
    216
    1
    0
    Ik hoop dit ook ;) en jullie reacties doen mij wel goed! Er zijn toch wel een hoop positieve verhalen!

3. Honeybeeb

Honeybeeb Niet meer actief

Ik schrik wel van al die verhalen dat artsen in prille begin een miskraam concluderen terwijl ze alleen nog maar een vruchtzak zien, wat ook normaal is bij 5 weken, en dan snel die pillen geven :$ 5wk is nog veelste vroeg om een vruchtje/kloppend hartje te zien, dus snap niet zo goed waarom ze je naar huis sturen met een miskraam verhaal en pillen? Wat waren hun redeneringen, vraag ik me af.

Op zn minst tot week 7 wachten en dan weer een echo om zekerheid uit te sluiten.

4. patriez26

patriez26 Actief lid

14 mrt 2013
    216
    1
    0
    Ze gaf aan dat aan de hand van de grootte van de vruchtzak (1,3 cm) ze iets van een vruchtje had moeten kunnen zien. Dat het vruchtzakje te groot was om geen vruchtje te zien dus. Ik heb nu maandagochtend een afspraak bij een gyneacoloog. Die wil ook een echo maken. Ga die toch maar niet afzeggen. Ben benieuwd wat zij te zeggen heeft hierover namelijk.

5. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Ja je hoort het echt te vaak hoor...de pillen van hoe heet dat cycotec liggen in de la tegenwoordig al klaar! Pfff... wacht maandag af, en dan nog kan er een mogelijkheid zijn dat er niet veel te zien is.

Daarom willen ze vaak ook pas echo's vanaf 10 weken... niet voor niets...

Ik duim lekker voor je tot het moet!

6. Landa

Landa Lid

16 jan 2013
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooh wat een onzekerheid he? Om GEK van te worden. Ik zat afgelopen week in hetzelfde schuitje (zie mijn topic over echo 6 wk).

Ik was afgelopen maandag exact 6 wk zwanger en de vruchtzak was 6,4 mm groot en er was nauwlijks een vruchtje te zien en al helemaal geen dooierzak. Vruchtzak was echt veel te klein gaf gyn aan. (en ik weet exact mijn termijn want zwanger geworden met ivf) En gister weer echo gehad met 6wk4dgn en toen een mooie frummel met dooierzak en kloppend hartje. Ik had de hoop allang opgegeven!!

Ik duim voor je! Pfff wat een onzekerheid he? Getsiederrie!!! Stomme vroege echo's...

7. patriez26

patriez26 Actief lid

14 mrt 2013
    216
    1
    0
    Wat fijn dat het toch nog goed is gekomen! Wat kan er dan veel gebeuren in 4 dagen! Bij jou was alleen wel al een puntje te zien. Bij mij kon ze niets vinden in de vruchtzak. Hoop zo dat er maandag bij mij ook een vruchtje te zien is!
    Ja het is echt vreselijk die onzekerheid en weet nu ook al dat ik nooit meer zo'n vroege echo wil. Ga volgende x wel naar de huisarts en dan laat ik wel bloed prikken als ik niet weet hoe ver ik ben.
    Ik heb zelf toch nog ondanks de negatieve verloskundige goede hoop, ik weet het niet het is gewoon een gevoel.
    Ik laat maandagochtend zeker van mij horen!

8. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Ik had met 6 weken 1 dag ook nog een leeg vruchtzakje en met 8 weken toch echt een kloppend hartje! Inmiddels al 29 weken zwanger. Ik vind het wel gek dat je vk zo stellig was, mijn vk zei juist dat je het bij deze termijn nog niet kunt weten. Voordat ze de echo maakte zei ze al dat het zou kunnen dat we een kloppend hartje zagen, maar dat het zo vroeg ook nog wel eens voorkwam dat je niets zag. Als we niets zouden zien (wat dus ook zo was) zou weing zeggen, het ene kindje is nou eenmaal eerder zichtbaar dan het andere. En ze heeft gelijk gekregen, want het bleek gewoon goed te gaan! Ik zou voorlopig nog helemaal niets doen en er gewoon vanuit gaan dat je zwanger bent. Zoveel stress is ook niet goed voor je zwangerschap. Pas als er met 8 weken helemaal niks te zien is heb je reden om je zorgen te maken, nu is het echt nog te vroeg lijkt mij.

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.956
    15.597
    113
    Nabij Utrecht
    Hier met 6 weken niks te zien en een te kleine vruchtzak (5 weekjes groot).
    Volgens mijn gyn zag het er goed uit.
    Een week later een dooierzak, vruchtje en kloppend hartje en 7 weekjes oud... metjes op schema dus ;)
    Het kan echt nog goed komen met 5+5 weken hoor!!

10. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Ik ga voor je duimen Patriez!
    Hoop zo voor je dat het toch gewoon goed zit.

11. Honeybeeb

Honeybeeb Niet meer actief

Begrijp ik maar vind het wel apart om je dan direct een recept mee te geven om een miskraam op te wekken.

Nee zou die echo zeker niet afzeggen. De gyno's hebben ook veel beter inzicht met alles vind ik zelf (persoonlijk) dan een vk. En zou zeker ook nog een vervolg echo laten maken een weekje later, mochten er nog twijfels zijn. Laat je niet afschepen hoor! Heel veel succes maandag, duimen draaien hier ook voor je.

12. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    Inderdaad je niet af laten schepen, ik had bij mijn zoontje met 6 weken ook weinig te zien, 7 weken geen hartje helemaal in zak en as en met 8 weken een sterke hartslag. Sommige vruchtjes hebben een traag begin, en is niet persee verkeerd.

een vroege echo is niet zonder risico eigenlijk...

13. patriez26

patriez26 Actief lid

14 mrt 2013
    216
    1
    0
    Sinds gisteren trouwens duidelijke blauwe aders op mijn borsten en ze zijn ook nog steeds gevoelig. Mijn vriend zag het ook, haha, heb het me dus niet verbeeld. Ben ook nog steeds moe en misselijk als ik ff niets eet. Hoop dus maar dat dit goede tekenen zijn. Ben zenuwachtig voor morgen!

14. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    ja logisch dat je nerveus bent:( maar houd moed tot dat het tegendeel bewezen is meid!

15. patriez26

patriez26 Actief lid

14 mrt 2013
    216
    1
    0
    Thanks voor alle steun hier! Heb ik echt wat aan, geeft me weer wat hoop.
    Ik ga ook zeker mijn hele verhaal doen morgen dat ik er niet gerust op ben dat t fout zit en hopelijk doen ze er dan wat mee en zullen ze extra goed kijken! Ik had zitten rekenen, 29 april hebben mijn vriend en ik seks gehad wat zou betekenen dat de echo er 1 dag naast zat en ik dus met de echo 5 weken en 4 dagen was. Daarvoor hadden we 24 april seks gehad, maar dat zou dan betekenen dat 4 dagen later pas
    Bevruchting heeft plaatsgevonden. Het kan ook nog. Pff zit mezelf alleen maar gek te maken denk. Ga maar wat afleiding zoeken vandaag in een tuincentrum. Geld uitgeven doet een vrouw altijd goed toch!

16. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Snap de spanning voor morgen helemaal! Vind je verloskundige erg voorbarig. Met 5.4 is er meestal een vruchtzakje en een dooierzakje te zien, heel soms heb je geluk en zie je een klein vruchtje met beginnende hartactie.
    Veel succes morgen!

17. patriez26

patriez26 Actief lid

14 mrt 2013
    216
    1
    0
    Hallo lieke,
    Bedankt voor je reactie. Hoe ziet een dooierzakje eruit op de echo?
    Bij mij was alleen het vruchtzakje te zien.
    Ze heeft twee foto's meegegeven. Zie op de ene staan 5 weken en 5 dagen, op de ander waarop ze niet gemeten heeft 5 weken en 3 dagen? Zie de foto hieronder. Er staat bij dat het vruchtzakje 1.11 cm is.

18. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    spannend zeg!!
    wanneer moet je precies heen?

ik hoop dat het gegroeid is en ze te snel conclusies hebben getrokken, zou toch schandalig zijn!!!

19. patriez26

patriez26 Actief lid

14 mrt 2013
    216
    1
    0
    Morgenochtend om kwart over 11 heb ik een afspraak bij een gynaecoloog in het ziekenhuis. De verloskundige gaf aan dat ze voordat ze pillen meegeven voor een miskraam ze nog een echo maken. Nu ben ik morgen niet van plan meer om met pillen naar huis te gaan als er een kansje is dat t gewoon nog te vroeg is, Maar ga natuurlijk wel naar die afspraak voor een echo en hoop zo dat er dan wat te zien is. Zo niet wil ik toch nog een week wachten.

20. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    hey meid

Wat spannend en de kwaaltjes is goed teken (dat het groeit)

Duim voor je vandaag! en laat je niet gek maken he!!

kan is dat je het hartje niet hoort omdat het net op de grens is maar als het gegroeid is dan is het goed
    laat je niet afschepen als je het hartje niet hoort want dat is tussen 6 en 7 weken

heb ook 2 echos 1 staat 8w 1 dag en ander 8 w komt omdat het echt millimeter werk is ze kunnen dat pas echt goed berekenen met termijn echo!

Deel Deze Pagina