Echo bij 5weken, 5 dagen leeg vruchtzakje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door patriez26, 24 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    hoe is het gegaan meid?

2. patriez26

patriez26 Actief lid

14 mrt 2013
    216
    1
    0
    Ik ben geweest en er is hoop zegt de gynaecoloog!! Joehoe!
    Ze had liever al wat meer gezien, maar ze zag wel duidelijk meer als op de echo van vrijdag zei ze. Er was namelijk een dooierzakje te zien. Het was dus zeker nog te vroeg om te zeggen dat het een miskraam ging worden!
    Volgende week maandagmiddag moeten we terug voor een nieuwe echo!

3. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

19 nov 2012
    862
    2
    18
    Super ziet er veelbelovend uit!! Veel succes ermee en ik duim dat het gewoon een mooi wondertje word en ik zou maar eens een goed gesprek gaan houden met je vk na volgende week mocht er nog meer te zien zijn!

4. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Zo te zien is het gegroeid hoor als ik naar je 1e echo kijkt

Mischien vorige keer nog korter als 5.5 week;)
    Nou die muts in het ziekenhuis had wel effe de excuus mogen geven hoor.

Hebben ze opgemeten of dat niet?
    denk dat je nu nog voor de 6 weken zit maar scheelt niet veel!!
    1 of 2 dgn kan al zoveel verschil zijn op een echo

Ben blij voor je dat er nog hoop is
    En dat je de moed nog niet had opgegeven!

5. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    oh wat fijn te lezen, en de echo ziet er mooi uit:D

6. patriez26

patriez26 Actief lid

14 mrt 2013
    216
    1
    0
    Ben echt blij en heb nu echt goede hoop! Ze heeft niets opgemeten. Had niet zoveel zin zei ze op deze termijn. Aan de hand van mijn eerste
    Positieve test zou ik vandaag precies 6 weken zijn.
    Dit was een gynaecoloog en niet de verloskundige dus zij kan daar ook niets aan doen natuurlijk.
    Ben blij, opgelucht en heb goede hoop voor volgende week! Pff nu nog een hele week wachten! Hoop zo dat we dan een vruchtje zien. Bij 7 weken moet je ook wel een hartje zien kloppen toch?

7. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Heb je uitgerekend vanaf je laatste menstruatie?
    Dan zit er vaak paar daagjes verschil tussen omdat je niet weet wanneer je eisprong is geweest.
    Ja denk dat je maandag zeker wel een hartje kan horen!
    Je echo ziet er goed uit, als je je 1e echo en je 2e naast elkaar legt kan je goed zien dat het gegroeid is

Positief blijven en de genecoloog zei zelf al dat het er positief uit zag !!
    Word een lange week, duim heel hard voor je dat je erna mag genieten na een mooie echo met een kloppend hartje:)

8. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Nou moe.. als dit je echo met precies 6 weken is, hoef je echt niet bang te zijn hoor! je mag zeker vertrouwen hebben, dit is absoluut geen afwijkend beeld met 6 weken. En ik heb heel wat vroege echo's gehad, goed, slecht, meerdere weken achter elkaar.
    natuurlijk kan het mis gaan, maar dat kan niet gezegd worden aan de hand van de echo's + termijn die jij laat zien. Ongelofelijk van die vk

Succes meid!

9. patriez26

patriez26 Actief lid

14 mrt 2013
    216
    1
    0
    Volgens mijn laatste menstruatie zit ik al over de 7 weken. Maar ik weet zeker dat mijn ei later is geweest. Heb 3 mei nog negatief getest en vruchtbaar slijm had ik rond 28 april. Wat denk ik klopt want volgens clear blue was ik 11 mei 1-2 weken en 19 mei had ik 3+ weken. Wat dus goed kan beteken dat ik vandaag 6 weken ben. Mijn 1e cyclus was 53 dagen na het stoppen met de pil. Dus dat het nog niet regelmatig was kan ook kloppen.

10. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Kijk eens aan, dan klopt de berekening wel met de echo!

Eindelijk weer hoop na vandaag!

11. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Hoi patriez,

Heb je topic gevolgd! Wat een onzekerheid moet het geweest zijn voor je, maar volgens mij heeft je gevoel je goed geleid...;) Gefeliciteerd!
    Op naar een volgende goede echo!

12. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @patriez gelukkig vooruitgang geboekt.

Raar dat je vk meteen over die pillen begon zeg. Hopelijk volgende weel en kloppend hartje :)

13. patriez26

patriez26 Actief lid

14 mrt 2013
    216
    1
    0
    Bedankt voor alle lieve en meelevende reacties! Ik ben echt superblij met de echo van vandaag, ook al zijn we dan nog niet uit de gevarenzone. Deze week wordt spannend! Hopelijk is ie snel voorbij..

14. Lukkiemie

Lukkiemie Lid

13 mei 2013
    98
    0
    0
    Verpleegkundige, lactatiekundige
    Noord-Holland
    Wow! Fijn dat het toch gewoon goed lijkt te zijn! Al die onzekerheid voor niets!
    Ons 1,5 cm grote, lege, "dit gaat een miskraam worden" vruchtzakje (bij 6.2 wk) zit inmiddels in groep 3... Je zal toch die pillen nemen.. brrr...

15. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Enorm goed dat het goed is gegaan! ^_^

Mijn eerste echo werd gedaan bij 5 weken en 3 dagen. :) Was te vroeg en inderdaad net als bij jou een leeg vruchtzakje. Was er verder niks te zien. 14 dagen later was er een mooi vruchtje te zien met kloppend hartje.

16. patriez26

patriez26 Actief lid

14 mrt 2013
    216
    1
    0
    Ik ben helemaal weer gelukkig zwanger! :p
    Nou moet ik wel zeggen dat de gynaecoloog wel heeft gezegd dat ze liever meer had gezien en niet ging aangeven hoeveel kans we hadden op een gezond kindje. Maarja er is wat gegroeid denk ik dan, waarom zou er nog wat groeien als de bevruchting in het begin fout is gegaan. Dan gaat er nu toch niets meer groeien? Ik denk daarom ook dat de 1e echo gewoon te vroeg was en dat we volgende week wel een vruchtje gaan zien met hopelijk een kloppend hartje! Is dat altijd al te zien bij 7 weken? Een kloppend hartje?

Ben blij met jullie positieve verhalen. Iedereen om mij heen vond dat ik me erbij neer moest leggen om (lief bedoeld hoor) niet nog een keer een klap te krijgen bij de echo van vandaag. Nou die heb ik niet gehad, alleen nog maar meer hoop en een goed gevoel.
    Dit komt ook door jullie, door dit forum, mensen die vonden dat ik niet gek ben omdat ik er nog in geloof. Bedankt hiervoor!
    Mijn gevoel zegt dat t goed komt en dat ik dit kleine vruchtje niet moet opgeven maar positief moet denken!

17. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Zeker in het begin als je of 2 dgn of eerder te vroeg bent zie je weinig op de echo tot een week of 8 zijn het echt de millimeters die het doen en dan kan er zo paar dgn verschil in zitten.

Je heb mooie echo,s zowel de 1e waar je kan zien dat het een begin van een zw schap is en wat hoort bij 5.5 week (waarschijnlijk nog korter zwanger) en de 2e echo waarbij het gegroeid is en denk dat je nog net geen 6 weken bent, dus kortom mooi echos voor dat termijn.

tussen 6 en 7 weken is er hart activiteit. bij sommige pas met 7 weken!
    Denk afgaand op je kwaaltjes en je mooie echos dat het wel goed komt (had ik je al gezegd hihi) en dat je zeker de hoop niet op moet geven.

Dat is het nadeel van vroege echo,s en verloskundigen zien altijd liever wat meer maar ook hun weten dat het soms te vroeg is!

fijn dat je hier door de meiden je weer hoop heb gevonden!

18. patriez26

patriez26 Actief lid

14 mrt 2013
    216
    1
    0
    Pff wat een lange week!
    Ik wordt trouwens steeds meer misselijk. Moet nu gelijk mijn badjas aandoen en eten als ik wakker word. Even aankleden trek ik dan niet, zo misselijk ben ik dan. Dit is wel een goed teken lijkt mij!

19. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    die misselijkheid klinktbgied in dit geval. hoop dat je dagen goes doorkomt, wart spannend zeg!

20. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    de minst leukste kwaal misselijk..waarmee jij op het moment erg blij mee bent.:D

Ben je zenuwachtig voor maandag? dat kan ook samen met misselijkheid gaan en een kwaal:)

Deel Deze Pagina