Ik krijg maandag weer een echo met 5w4d. De vorige keer was er niks te zien met 5w4d, dat bleek ook een bbz te zijn. Wat moet er te zien zijn? Voor een hartje is het wat vroeg denk ik?
ik dacht dat hartje pas vanaf 6 week te zien was? maar goed, je VK zal wel met een reden zo vroeg deze afspraak gemaakt hebben? andres bel je haar ff, dan weet je het zeker!
Hartje kun je inderdaad pas zien in week 6. Ze zullen nu waarschijnlijk een zwangerschapslijn + cirkel kunnen zien
Ik denk eerlijk gezegd dat er vrij weinig te zien is Ik zag met 6.3dg een heel klein stipje in het vruchtzakje.
Er word gekeken om een bbz uit te sluiten omdat ik dat eerder gehad heb. Ik neem aan dat er wel iets te zien anders plant de gynaecoloog dat niet neem ik aan. Maar goed, een mini vruchtje ben ik al blij mee.
De assistent vroeg mij om de datum laatste menstruatie. Dat was 24 februari. Als je uitgaat van 28 dagen ben ik nu vijf weken, dus dan ook 6. Ik ging zelf uit van 30 dagen. Misschien maakt dat wat verschil?
Dat kan wel verschil maken ja. Ik heb zelf ook een cyclus van 30/31 dagen en mijn eisprong op dag 16. Dus als je uitgaat van 28 dagen en een eisprong op dag 14, dan kan het zijn dat je dus minder lang zwanger bent met een cyclus van 30 dagen. Bij mij scheelde het 2 of 3 dagen, dus 2 of 3 dagen later uitgerekend dan als er gekeken zou zijn puur naar mijn laatste menstruatie dag. Het staat er een beetje chaotisch, maar misschien begrijp je wat ik bedoel. Weet je ook wanneer je eisprong was?
Nee ik heb nu eens niks bijgehouden omdat we toch naar de gynaecoloog gingen. Ik heb geen idee. De clear blue Zei zaterdag 1-2.
Als ik dat zie ben ik al blij. Ik ben toch bang om weer niks op de echo te zien en dan hcg prikken en wachten op een eventuele spoedopname.
Zie hier de echo van Iris met 5wk http://www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/505993-spannend-straks-2e-vroege-echo.html#post16823702
Idd ik denk iets meer dan mijn vroege echo. Ik ben echt net 5 weken zwanger! Stel je er maar niet teveel bij voor dan valt het allemaal mee! Ik was allang blij dat het bij het termijn paste!
Ik had ook een echo rond deze termijn, ivm verdenking van een bbm. Bij mij leverde dat geen geruststelling op, want ze zagen te weinig. Dus kreeg ik om de paar dagen echo's + bloedprikken, om alles in de gaten te houden. Pas twee weken later (7 weken) werd duidelijk dat de zwangerschap op de juiste plek zat en konden ze een bbm zwangerschap uitsluiten. Uiteindelijk allemaal goedgekomen dus, want nu ben ik hoogzwanger Maar het kan dus goed zijn dat je (te?) weinig ziet, ook al is het een gezonde zwangerschap
hoihoi, ik heb rond die tijd een echo gehad in het ziekenhuis. Echoscopiste dacht dat ik 5,5 week was en wij hebben wel degelijk een kloppend hartje gezien. Hieronder de foto: