Slecht Uitrijkje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door JennyDallas, 26 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JennyDallas

JennyDallas Bekend lid

19 jul 2018
    521
    271
    63
    Vrouw
    Heyhey,

Ik zit met een paar vraagjes en geen idee of ik hier goed zit.

Ik heb vanwege aanhouden bloedverlies een uitrijkje laten doen. Hier kwam al snel de uitslag pap3a2. Hier is vorige week een biopt van genomen en helaas zat mn voorgevoel goed CIN3.

Ze hebben ook een echo van mn baarmoeder gemaakt, daar was een klein wit vlekje te zien.
    7nov word hier een speciale echo van gemaakt.

Maar door de combinatie van de uitslag en dan dat vlekje.. mijn hoofd gaat alle kanten op.

Heeft iemand ervaring?? En wie kan mij geruststellen. 14nov heb ik de lis. Kan daar nog wat anders uitkomen?

Groetjes, een wanhopige warboel.

2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Wat heftig.. Ik kan me voorstellen dat je gedachten alle kanten opvliegen! Ik heb geen ervaring, maar ik wil je wel veel sterkte toewensen ❤️

3. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Wat heftig nieuws en ik snap dat je ervan geschrokken bent! Ik heb een paar keer een hoge pap gehad maar het "voordeel" van de slechte cellen in de baarmoederhals is dat het een ontzettend trage vorm is. In principe is het zelfs zo dat je nu geen kanker hebt maar dat er cellen aanwezig zijn die op de lange duur kunnen ontwikkelen tot kanker. Zo te horen ben je er mooi op tijd bij dus probeer je er niet teveel zorgen over te maken.

In mijn geval hebben ze de cellen verwijderd, dat gaat gewoon via de vagina en is geen operatie ofzo (pijn viel ontzettend mee) en lieten me daarna om het half jaar terugkomen voor een uitstrijkje. Heel veel sterkte!

4. JennyDallas

JennyDallas Bekend lid

19 jul 2018
    521
    271
    63
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie!

Ja het weghalen gaan ze bij mij 14nov doen. Kon je daarna gewoon werken??

Ik vind het alleen heel spannend vanwege dat vlekje wat ze op de echo hebben gezien in mn baarmoeder. Om die reden gaat mn hoofd toch alle kanten op terwijl het natuurlijk hoogswaarschijnlijk niks is.

5. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Je kan wel wat buikkrampen hebben daarna (bij mij een beetje zoals op de eerste dag van mijn menstruatie) maar ik ben s avonds weer gaan werken. Dit is wel persoonlijk natuurlijk dus misschien voor de zekerheid gewoon een dagje vrij nemen. En je kunt altijd de poli bellen met vragen he! Ze begrijpen heus dat je hier van geschrokken bent.

6. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    Ik heb pap 3b als uitslag gehad. Meteen bij de eerste afspraak bij de gyn lisexcisie laten uitvoeren (ik heb niet eerst de cellen laten testen want was boven 35 wat de kans op spontaan herstel verkleint dus wilde niet afwachten. Ze heeft de weggehaalde cellen laten testen en het was CIN3). Ik had absoluut geen pijn, kon op een monitor meekijken hoe het er van binnen uitzag (vond ik echt interessant) en fietste daarna nog 10 km naar huis en ging thuis weer werken. Behandeling was heel goed gegaan want na 6 maanden was uitslag pap1. Ik heb trouwens geen echo gehad, alleen uitstrijkje.

Deel Deze Pagina