Zwangerschapdiabetes?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mvrtjex93, 26 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

4 okt 2013
    1.086
    481
    83
    Hallo,

kunnen jullie me helpen ik zie verhoogde suikerwaardes, is dit dan zwangerschapssuiker ? De een zegt wel de ander zegt van niet, omdat na 2 uur het wel goed was …

heb ziekenhuis gebeld die bellen morgen terug want de telefoniste kon geen antwoord geven en niemand kon vandaag evem bellen ofzo.. dus wordt morgen eind van de dag gebeld ben nu wel benieuwd

Bijgevoegde bestanden:

2. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Je hebt zwangerschapsdiabetes als de waarde van de glucose 2 uur na het drankje gelijk of hoger dan 7.8 is. Is de eerste waarde voor het drankje al ≥ 7.0, dan heb je zwangerschapsdiabetes. Dit komt niet vaak voor. De verloskundige geeft je de uitslag.

Ik moest het even opzoeken weer, maar dit was datgene dat ik nog weet ^
    Dus ik denk… dat je helaas bingo hebt.

3. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

4 okt 2013
    1.086
    481
    83
    Oké balen! Bij de eerste zwangerschap niet en nu wel… zit wel in de familie dus kan tips gaan vragen

4. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Meestal wordt er eerst gekeken of met een dieet al resultaat geboekt kan worden. Zo niet krijg je prik instructies voor insuline. Hoop dat het met een ‘dieet’ al onder controle gehouden kan worden.

mvrtjex93 vindt dit leuk.
  5. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    hier wederom zwangerschapssuiker en het zit zo:

Je hebt 2 vd 3 afwijkend dus wordt diagnose gesteld. Het is niet extreem hoog dus ik verwacht dat je met dieet (goed aan houden!) prima uit de voeten komt. Je zal verwijzing krijgen voor diëtiste en die gaat uitleg geven en je moet 2x per week dagcurve gaan prikken. Krijg je materiaal voor mee voor thuis. Die moet je doorgeven. Gaat dat uit de pas lopen zal je pas insuline moeten spuiten. Ook zal je vaker groei echo’s krijgen. Sta je met dieet goed en zijn groeiecho’s normaal kan je gewoon bij je verloskundige blijven..

Voor nu: koolhydraten gaan spreiden! Alles volkoren gaan eten, dus geen witte pasta/rijst/brood etc. 2 boterhammen per keer, geen drie. Max 30 gr koolhydraten per maaltijd en Max 15 per tussendoortje. Dus vaker kleine beetjes eten en genoeg bewegen. Het went snel alleen zuur van de pepernoten en chocolade ;)

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    En ook na je zwangerschap in de gaten houden. Als je wel zwangerschapsdiabetes hebt, is helaas de kans op type 2 ook verhoogd

7. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

4 okt 2013
    1.086
    481
    83

Dankjewel voor je reactie, heb telefoontje gehad en inderdaad zwangerschapssuiker niet heel hoog dus we gaan inderdaad met dieet proberen . Wordt nu een afspraak ingepland bij diabetesverpleegkundige, bedankt voor de tips nu die kan ik in iedergeval al gebruiken

Minimensje83 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina