echo bij 6 weken, kan je dan al iets horen of zien?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Hansje123, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Zitten we dus al met z'n drieen in spanning! Ik zelf voel me nog op en top zwanger, maarja, dat zegt niet alles ...
    Wel houdt ik me een beetje vast aan het feit dat mijn dochter ook 2 weken jonger was dan de berekening. Toen hoorde de vk met 11.4 geen hartje en moest ik voor spoedecho...was ik 9.6!
    Maar ik houdt ook wel een beetje rekening met een mindere afloop..
    Vindt het leuk om elkaar op de hoogte te houden, heb je toch het gevoel niet alleen te wachten op je echo!

Groetjes Francis

2. JannekeB

JannekeB Actief lid

28 nov 2008
    280
    0
    0
    Hallo,

Nou ik ben helemaal blij en gerustgesteld!
    We hebben onze kleine gezien en het hartje klopte mooi. Wij zijn nu supergelukkig. Ik hoop dat de andere meiden net zo'n positieve uitslag als ons krijgen. Ben nu 7 weken en zes dagen zwanger!

Succes meiden!

3. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ook ik heb vandaag een inwendige echo gehad ivm bruinbloedverlies :(

Toch zit je na een paar uur met wat vraagjes, he? Dus stel ik ze even hier...
    Wat is dat ringetje wat je in die zwarte vlek ziet? (zwarte vlek is je baarmoeder?) Is het ringetje dan het vruchtje?

De VK heeft het wel allemaal verteld maar ik was zooooo aan het kijken naar het scherm en mijn geheugen werkt als een vergiet :oops:
    Overigens heeft de VK niets verontrustends gezien.... maar natuurlijk zit je de eerste 10 weken nog wel in de gevarenzone. Als mijn bruin/donkerrood verlies hevig wordt moet ik bellen... ik verlies nog wel wat bruin/donkerrood maar steeds maar een beetje.
    Gelukkig voel ik me prima, nergens pijn (gelukkig alleen mijn borsten) En heeft de inwendige echo me best wel gerustgesteld.

Ze heeft de boel opgemeten en liep goed gelijk met mijn zwangerschapsduur. Maar ik heb geen ringetje gezien? :(

Liefs Cynthia

4. mamavanelin

12 mrt 2009
    14
    0
    0
    juf
    Zo Cyntje, dan was je er vroeg bij met je 5 weken en 3 dagen! Want dat ringetje is inderdaad het vruchtje. Over een aar dagen ziet dat er alweer heel anders uit, mar het begint inderdaad met zo'n ringetje.
    Toen ik voor de echo ging vorige week was ik 5,6 dagen en was er dus nog niets te zien. Als ik jou dus al hoor over een ringetje met 5,3 dagen...Dan hoop ik dat ik toch minder ver ben dan ik dacht.
    Of het is gewoon weer een heel klein kindje, net als mijn eerste. Dan duurt t ook altjd iets langer voor ze zichzelf laten zien :). Vanmiddag om 13.30 krijg ik opnieuw een echo. Ik ben nu 5 dagen verder, dus nu moet er echt wel iets te zien zijn. Anders is t toch echt niet goed :(

En Christiane: de reden dat ik zo vroeg ben met de echo's (en misschien ook de andere meiden die zo vroeg een echo kregen) is dat ik onder gyneacologische begeleiding ben. Ben in januari geopereerd aan verklevingen en heb zowieso al jaren last van endometriose. Ook deze zwangerschap kwam niet uit de lucht vallen om t zo maar te zeggen:)Maar als alles goed blijft gaan mag ik met 12 weken gewoon naar de VK.

En Janneke: wat n topnieuws! Ga lekker genieten!
    Groetjes en succes allemaal!

P.s zijn jullie ook zo misselijk?Bleeehh
    Wel een goed teken toch? :)

5. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    @ Janneke: Fijn dat alles zo goed is! dat is al weer een hele zorg minder!

Ik had zo vroeg een echo , omdat ik eerst positief testte en vervolgens 10 dagen negatief...Ik denk dan toch de 1e met een vals positieve kv test te zijn! ( 2 v 5) ;) Nu trouwens wel overtuigend + hoor!
    De vk wilde graag even weten hoe en wat omdat ik nog maar net mirenavrij ben..

ik ben niet misselijk, maar wel MOE! Daar kun je trouwens wel misselijk van worden heb ik gemerkt. En wat buikpijn, maar dat zit vooral in de banden en mijn darmen..Lijkt me ook wel gunstig!

Mamavanelin: Heel veel succes straks en laat je het even weten? Duim voor je!

6. MvN

MvN Niet meer actief

Dat ringetje is toch je vruchtzak?

7. mamavanelin

12 mrt 2009
    14
    0
    0
    juf
    Nee, volgens mij is de zwarte cirkel de vruchtzak en wat er IN de zwarte cirkel zit, het vruchtje. Dus dat witte ringetje dat je langzaam ziet veranderen in een garnaal zeg maar:)
    Bij mij zag je nml alleen maar de zwarte cirkel en de gyn zei: nu moet er nog wel een babietje groeien in de vruchtzak (en er was nog geen ringetje of wat dan ook te zien). De vruchtzak zagen we dus wel en dat was dus die zwarte ronde vlek. Dat grijze eromheen is je baarmoeder

8. mamavanelin

12 mrt 2009
    14
    0
    0
    juf
    Ik hoop dat t lukt:

Hier een echo zoals ik m bedoel: de vruchtzak (zwart) met daarin het vruchtje/embryo (witte ringetje). Bij mij was t ringetje er dus niet. (Vanmiddag hopelijk wel)

http://cupra.punt.nl/upload/7wekenecho.jpg

Even kopieren en bovenin de balk plakken als je m niet gewoon aan kunt klikken.

9. MvN

MvN Niet meer actief

Hmmm want mijn echo van 6 en halve week ( uitwendig ) staat in mijn album en daar zie je echt geen ringetje

10. MvN

MvN Niet meer actief

nee hij doet et niet :p

11. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    @Mammavanelin..... Nee! Ik bedoel niet dat ze dat bij mij hebben gezien :oops: Ik heb naar jullie echo's gekeken. En bij sommigen zie je dus zo'n ringetje.
    Bij mij was dus ook alleen nog maar het vruchtzakje te zien. Heel normaal dus, zo te lezen.... pfewwww (veegt voorhoofd af)
    Sorry, als ik je heb laten schrikken Mammavanelin :(

Oja, ik zal mijn banner eens veranderen want ik ben verder dan ik dacht n.l. vandaag 6 weken al :) Dit zag ze aan de afmetingen van het vruchtzakje :D

Liefs Cynthia

12. mamavanelin

12 mrt 2009
    14
    0
    0
    juf
    Roos wat zei de VK/gyn dan toen ie alleen dat zwarte cirkeltje zag? Moest je niet op een wat later moment terug komen?
    Vaak willen ze toch wel graag zien dat er ook een vruchtje in groeit. Bij mij althans wel.

Als ik de link aan klik doet ie t ook niet, maar je moet m even centreren, kopieren (Control C), bovenin de balk klikken, plakken (Control V)
    Als t goed is zie je m dan wel

13. mamavanelin

12 mrt 2009
    14
    0
    0
    juf
    O nee hoor Cyntje, zo erg was t niet hoor. Ik zat niet gelijk te beven op de bank hoor. Ik weet gewoon dat t bij iedereen verschillend is. Vooral op die echo pagina, de een heeft met 6 weken nog alleen zwarte vlek en bij de ander zie je bij wijze van spreken al een heel kind zitten :D

Ik moet gewoon geduld hebbn. Vanmiddag zullen we t weten.
    Als ik dan ook gelijk een hartje zie kloppen is dat helemaal geweldig natuurlijk. Ben ook benieuwd of ik precies zo ver ben als ik denk (6,5 weken). Jullie horen t!

14. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Spannend Mammavanelin! Heb je lang moeten wachten tussen de 2 echo's in? Ik hoop dat een mooi klein spruitje terug vind op je echo vandaag!

Ik moet de 30e terug komen... erg spannend dus. Ik hoop dat dan alles nog volgens plan gaat. Maar de VK maakte zich nog geen zorgen gisteren.

Liefs Cynthia

15. MvN

MvN Niet meer actief

Ja mijn banner klopt ook niet...

Ik moet vandaag terugkomen zit helemaal vol met zenuwen..

Ik was vorige week 1.5 week teruggezet vandaag..

16. MvN

MvN Niet meer actief

had je de foto in mijn album gezien?

17. mamavanelin

12 mrt 2009
    14
    0
    0
    juf
    nee, die had ik nog niet gezin. Heb gelijk ff gekeken. Das wel een heel mooi duidelijk vruchtje wat ik daar zie. Super hoor! Je bent dan ook al wel wat verder dan mag dat ook wel. Hoop dat wij straks net zo'n mooi beeld te zien krijgen als jij.
    En leuk ook die foto van je test. Heel herkenbaar, die kv test. Die had ik ook. Zo te zien had jij net zo'n licht streepje als ik. Ik heb m de volgende dag weer gedaan, weer zo licht. Tja, toch een goedkoe test he?:)

Was t nog gelukt met de link?

18. Vrouwtje81

2 mrt 2009
    79
    0
    0
    Amsterdam
    Wat leuk al die echo's!

Ik heb 13 april pas mijn 1e afspraak bij de vroedvrouw staan... Dan ben ik rond week 10..

Ik ben doorverwezen door de huisarts... hebben jullie er zelf 1 gekozen? Heb er totaal geen verstand van...

Ik heb ook geen intake gehad.. enkel een paar korte vraagjes aan de telefoon...

19. mamavanelin

12 mrt 2009
    14
    0
    0
    juf
    Hoera meiden!
    Ik ben helemaal in jubelstemming! :D
    Ben net voor de echo geweest en alles was goed.
    We zagen een mooi vruchtje zitten met kloppend hartje en al!
    De gyn kwam op 6,1 week met zijn metingen, maar mijn eerste dochter was ook klein en vind t nu moeilijk hoe ik moet tellen.

maar goed, er is een last van mijn schouders gevallen!
    Ik zal proberen een fotootje te plaatsen in mijn album.

20. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Wat super zeg! De tweede al waar alles goed blijkt!
    Gefeliciteerd!
    Moet zeggen dat het me wel moed geeft hoor. Moet nog een week wachten! Pfff....
    Nou ja, voor jullie al weer heel wat stress minder en dat is ook niet zo best voor de kleine! haha!
    Geniet er nu maar lekker van!

Deel Deze Pagina