onzeker geworden door verloskundige

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door jeannet 123, 2 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    hallo

Gisteren ben ik voor het eerst naar de verloskundige geweest. Doordat mijn ongi maar 1 keer is geweest had ik een cycles van 42 dagen. Daarna niet meer ongesteld geweest en 15 okt voor eerst licht posi test had gehad dacht ik zelf iets van 6/7 weken te zijn.
    Woensdag was ik bij de huisarts maar die ging uit van mijn laatste ongesteldheids dag. Dus volgens zijn berekening was ik 11 weken en heb vervolgens een afspraak met verloskundige gemaakt. Verhaal aan assistente via de telefoon gedaan en zij vertelde mij dat ik waarschijnlijk 6/7 weken zwanger ben anders had ik al eerder posi getets. Heel vriendelijke vrouw. Er was een plekje uitgevallen dus we konden gisteren komen. Komen we daar een wat oudere verloskundige begint met vragen enz. ik leg mijn verhaal uit: oooo wat doe je hier dan nu al blabla nou we gaan een cho maken maar reken maar dat je niks ziet want je bent hier veel te vroeg? Begrijp ik maar ik ben door huisarts gestuurt en door jullie assistente. Ook vaginaal gekeken en ze zag niks? ja wel iets maar ze kon er niet goed uit wijs worden ik was een puzzel aldus de verloskundige...

Ik maak me nu best een beetje zorgen of alles wel goed is, is het normaal dat je niks kunt zien met 6 weken?
    Over 2 weken hebben we weer een afspraak en dan krijg ik weer een echo? Het was absoluut GEEN begripvolle verloskundige heel vervelend? Wie kan me geruststellen?

Groetjes Jeannet

2. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    meid ik zou een andere VK zoeken echt waar
    ik had hetzelfde verhaal als jou en bleek ipv 12 wat de ha dacht 8 weken te zijn maar daar doen ze idd een echo voor om dat te bepalen !
    als je nu 6/7 weken bent zouden ze toch al wel een vruchtzakje moeten zien !
    je kunt nu nog makkelijk overstappen en hebt nog geen band misschien zitten er meer in de buurt en kun je daar eens overleggen !
    ik weet alleen niet hoe dat werkt met je ziektekotenverzekering..... maar een second opinion kan volgensmij altijd !
    succes meissie

3. Alida27

Alida27 Actief lid

11 mei 2006
    497
    0
    0
    Verzorgende
    Rhenen
    Beetje warrig verhaal,maar ik begrijp dat je van het kastje naar
    de muur wordt gestuurd..
    Probeer eens een andere verloskundige te raadplegen,al is
    het maar telefonisch,en leg je je verhaal even uit!

Ik wens je heel veel succes meid!

groetjes,Alida

4. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    Ik heb in m'n fotoalbum een echo staan van 6 weken. Misschien kun je daar wat mee.
    Ik zou ook even gaan informeren of er ergens in de buurt nog een andere verloskundige zit. Dit vind ik een beetje een rare reactie en kan me goed voorstellen dat je er heel onzeker van wordt. Begripvol is ze in elk geval niet...

5. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    ik zou in eerste instantie ene andere vk zoeken..
    en ik heb bij 6 weken en 3 dagen al een kloppend hartje mogen zien..

dus andere vk zoeken,
    want als je nu al zo met je omgaat...

laat staan later in de zwagerschap. Dan voel je je ook niet meer vertrouwed en lekker bij haar,

groetjes

6. Oopsie

Oopsie Actief lid

23 feb 2007
    112
    0
    0
    Spijkenisse
    Ik zou niet direct een andere verloskundige zoeken.

Het maakt natuurlijk al een verschil dat je negatief of in elk geval niet verwacht nieuws kreeg. Je bent denk ik helemaal in spanning en dan hoor je iets wat je niet verwachtte. Dat maakt de verloskundige er niet leuker op en misschien had ze d'r dag niet helemaal en het een beetje op een verkeerde manier tegen je gezegd.
    Kijk hoe het de volgende keer gaat en kom daar desnoods op terug met haar.

Mijn verloskundige is een praktijk met 3-4 dames, toen ik een keer 1 van de andere dames kreeg toen had ik ook zoiets van "nou, als die het maar niet wordt", de keer daarop had ik deze verloskundige ook weer en moet ik zeggen dat mijn ervaring totaal anders was.

Deel Deze Pagina