echo bij ongeveer 6w2d gemeten....

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door angy, 30 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angy

angy Lid

17 okt 2006
    28
    0
    0
    woonbegeleidster complexe zorgvraag gehandicaptenz
    breda
    #1 angy, 30 okt 2009
    Laatst bewerkt: 30 okt 2009
    hallo allemaal,

ik zal mijn verhaal bij het begin vertellen, misschien hebben jullie dan wel een idee over het hoe en wat.

ik heb maandag 12 oktober smiddags een echo gehad omdat ik in paniek de verloskundige had gebeld omdat ik bloeide.
    ik moest volgens de eerste berekeningen ongeveer 8 weken zwanger zijn. na de echo bleek er een keurig vruchtzakje te zitten met een kleine inhoud, maar deze was niet te meten. de mevrouw zei dat ik nooit 8 weken kon zijn en zei dat het hoogstens 4 tot 5 weken was.
    ik moest voor over 2 weken een afspraak maken om nog eens te kijken en dan konden we vast meer zien. zo gezegt zo gedaan.
    afgelopen woensdag de 28ste meteen om 9 uur in de ochtend terug.
    wat wij zagen was dat alles gegroeid was. ik eigenlijk al helemaal blij om te zien. maar ze kon het toch niet zo goed vinden dus toch maar weer de echo inwendig. gaat ze ineens meten en meet ze zo als ze het zelf zei het "weefsel" op 6 weken en 2 dagen. wij meteen dat kan dan wel kloppen met de vorige echo 2 en halve week geleden. maar ze bleef maar zoeken en draaien en doen.... en daar werd ik wel wat onzeker van. zegt ze ja bij 6 weken moet ik een tikkertje zien dat is dan dat het hartje klopt en die kan ik niet vinden. nou de stress greep me meteen bij de keel! ik dacht iets wat zo goed gegroeid is kan toch niet "niet" leven??? nu heeft ze dus gezegd dat we er dringend van uit moeten gaan dat het een slechte zwangerschap is en volgende week donderdag avond om 18:00 uur krijg ik opnieuw een echo, en ze zei dat als ze dan geen hart activiteiten kan vinden het niet goed is.

maar dan ben ik dus ongeveer 7 weken zwanger volgende week...
    kan het dan ook zijn dat er dan nog steeds niks te zien is en het wel goed is? heeft iemand dat mee gemaakt? of denken jullie hetzelfde als die vrouw van de echo?

ik probeer me nu in ieder geval rustig te houden en er toch een beetje hoop in te houden dat alles wel goed komt. het ligt immers ook ver naar achteren zei ze.

bedankt in iedergeval voor het lezen van mijn verhaal.

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat vervelend die onzekerheid.
    Bij precies 6 weken hoef je nog geen hartje te zien volgens mij.
    Dat is mij gezegt door de gyn.
    Ik heb zelf bij 6 weken en 5 dagen een echo gehad.
    en toen was er beide baby's een beetje hart activiteit.
    De hartjes tikten heel erg langzaam. De gyn zei dat kan heel goed kloppen want rond deze periode begint het hartje.
    Dus nog niet teveel zorgen maken.
    Hopelijk zien jullie volgende week een mooi hartje kloppen.

3. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Dag Angy,

Wat vervelend, en wat een schrik. Ik zou zelf inderdaad ervan uitgaan dat het helaas niet goed is. Ten eerste al dat de termijn die je zelf had berekend dus 4 weken verschilt met wat de echo laat zien. Ik weet niet wanneer je positief testte, maar ik wil je geen valse hoop geven.
    Bij mij was met 5 weken en 5 dagen al duidelijk een hartje te zien, en meestal is dit bij 6 weken en 2 dagen ook het geval.
    Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, en ik snap dat je het liefst daaraan wilt vastklampen, maar ik denk dat het reeeler is om ervan uit te gaan dat dit geen levensvatbaar vruchtje is. Zeker ook gezien het bloedverlies.
    Ik duim natuurlijk met je mee voor een goede afloop!
    Veel sterkte!

Liefs,

Marijn

4. angy

angy Lid

17 okt 2006
    28
    0
    0
    breda
    het termijn wat we zelf berekend hadden was meer een gok.
    we wisten echt niet meer wanneer ik voor het laatst ongie was geweest. omdat we het eigenlijk heel druk hebben gehad de laatste tijd.
    en de zwangerschapstest gaf zelf 1-2 weken aan, en de huisarts zei meteen dat het dan ongeveer 4 weken was. dus die heeft er het dichtstbij gezeten. de vk maakte er meteen 8 weken van.
    vandaar ook die onzekerheid over ongeveer nu alles.
    maar ik denk dat de huisarts en de eerste echo gelijk hadden, want die klopte met elkaar.

5. Visjes

Visjes Bekend lid

2 jan 2007
    592
    0
    0
    Joh, het is helemaal niet gezegd dat het niet goed is. Ik ga over 1,5 week voor mijn 1e echo, dan ben ik zo'n 6 weken. De gyn benadrukte dat het helemaal niet gezegd is dat we een hartslag etc zouden zien, maar dat we wel kunnen zien of er iets in de baarmoeder zit en of dat er goed uit ziet. Ik vind het wel erg ver gaan om je nu al aan te raden om er vanuit te gaan dat het niet goed zit! Het kan alle kanten nog op, helaas zit er niets anders op dan afwachten. Sterkte met de spanning!

6. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hey meid, wat vervelend die onzekerheid. Maar probeer je niet teveel zorgen te maken. Ik heb mijn eerste zwangerschap ook met 6 weken een echo gehad (terwijl ik dacht al een week of 8/9 te zijn) en bij mij was er ook totaal geen hart activiteit te zien. Ik mocht pas 4 weken later terugkomen. Vreselijk dat wachten, maar er zat niets anders op. Ik heb 1 week later behoorlijk wat bloed verloren, en dacht dus ook dat het niet goed zat. Echter 3 weken later met de 2e echo bleek dat kleine ukkie het prima naar zijn zin had daarbinnen. En nu, nu gaat alles volgens het boekje. Probeer vooral hoop te houden.

Knuff

7. Sunshine1975

Sunshine1975 Actief lid

1 feb 2009
    264
    0
    0
    Hi, Ik heb toen een echo gehad in het ziekenhuis en daar zagen we heel mooi een hartje kloppen. En nu had ik vorige week een echo bij de VK en dat vond ik geen fijne ervaring, ze was aan het zoeken en toen ze het zag zei ze nou het is nog wel klein en ik kan niet precies zeggen hoever je bent, Wel kon je het hartje zien kloppen dus dat is een goed teken.
    Nu moet ik over een weekje terug komen, om te kijken of het dan weer gegroeid is en dat ze dan kan zeggen hoever ik ben. Ja zegt ze als het niet gegroeid is dan kan het wel verkeerd gaan. En dat dat deed me echt pijn.Maar het kan ook zijn dat ik een latere eisprong heb gehad en dat mijn aantal weken niet kloppen. Nu heb ik het ZK weer gebeld en het verteld en nu ga ik a.s dinsdag langs want nog een week wachten red ik niet.
    HEt gaat wel om ons kindje en we hebben twee maal het mooie hartje zien kloppen.
    En we gaan hopen dat we dat dinsdag ook weer zien.Dus nog even afwachten en dan weten we meer.

X Sun

8. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Bij onze kleine was met 7 weken wel een kloppend hartje te zien.. Ik vermoed aan jou verhaal te lezen dat je later een eisprong gehad hebt (of verrekend hebt) en dat je idd toen nog geen 8 weken zwanger was maar eerder 4-5. Probeer je niet al teveel zorgen te maken. Ik vind het verschrikkelijk dat je zo bang wordt gepraat.. Hoop echt dat je met de volgende echo een kloppend hartje ziet! Want dat het gegroeid was, dat zegt toch ookal wat zou je zeggen??!!

9. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik heb bij mijn zwangerschap een dreigende miskraam gehad.
    door veel bloedverlies werd ik goed in de gaten gehouden.
    had bij 5 wkn en 2 dagen eerste echo alleen vruchtzakje.
    6 wkn echo geen hart activiteit.
    6 wkn en 3 dagen wel hartactiviteit.
    elke keer als we een echo hadden konden we wel zien dat het gegroeid was zelfs al was er nog geen hartje te zien.
    dus ik zie dat als een goed teken.
    nog niet te veel zorgen maken.
    het hartje gaat vaak pas kloppen in de loop van week 6 kan dus ook 6 weken en 5 dagen zijn.
    sterkte met alle onzekerheid.

10. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik had met 8 weken pas een kloppend hartje te zien, met 6 weken zagen ze een vruchtzakje met wat er in, maar het hartje nee die was nog niet te zien, gelukkig 2 weken later wel.

11. angy

angy Lid

17 okt 2006
    28
    0
    0
    breda
    dank je wel voor al jullie lieve reacties!!!
    ik heb dit weekeinde toch mijn gedachten kunnen verzetten,
    er was een vriendinnetje van mijn dochter blijven logeren.
    dus dat was 1 dolle boel, 2 puber dames!
    verder proberen we moed te houden, ben vandaag gewoon gaan werken. maar het is moeilijk.
    bij alles wat ik nu voel denk ik nou daar gaan we... het komt af.
    ik hoop donderdag om 18:00 uur een hartje te zien.
    maar als het niet zo is, en als we dezelfde botte trien hebben,
    heb ik me voor genomen er voor te kiezen nog even te wachten
    met alles weg te laten halen.
    ik ben natuurlijk tussen allerlei andere verhalen gaan snuffelen hier,
    en heb toch een aantal keer gelezen dat ze het hartje veel later
    pas zagen.
    ik probeer me nu maar wijs te maken dat de huisarts gelijk heeft gehad met zijn 4 weken, en die klopt ook met de eerste echo die ik heb,
    en die vrouw zei ook meteen het is nog maar 4 weken. en 2 weken later dus afgelopen woensdag was het 6wk2d. dus dat verloop klopt dan wel. ook hadden we net een sterf geval in de familie en de crematie was meteen na de echo. veel in mijn omgeving zeggen ook dat dat er ook mee temaken kan hebben. en het ligt ver naar achter en helemaal tegen de wand aan.
    ik probeer nu toch veel goed te praten, maar ik moet toch gewoon afwachten.
    nogmaals echt super bedankt voor julie reacties!!!

groetjes angela

12. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Hoi Angy,

Ik ben ook op 21 juni 2010 uitgerekend (voorlopig dan.. ;)).
    Ik heb afgelopen woensdag 28 oktober ook een echo gehad. Hierop was het vruchtzakje en de baby te zien en een kloppend hartje. Echter zei mijn arts (in het ziekenhuis) dat het ook wel eens voorkomt dat er nog geen kloppend hartje te zien is.
    Hopelijk zie jij a.s. donderdag een mooi kloppend hartje!:)

Sterkte en blijf positief!

Groetjes sabse

13. Sunshine1975

Sunshine1975 Actief lid

1 feb 2009
    264
    0
    0
    Nou morgenavond is het dan zover, en hoop nog dat het hartje klopt want die hebben we twee keer mooi zien kloppen. Dus ik wordt morgen om 19.15 gerust gesteld.
    En dan hoop ik of dat ze een verkeerde berekening hebben gemaakt of dat ik wel gewoon goed zit en de echo gewoon te onduidelijk was, want hij is echt niet mooi bij de VK, in het ZK is het veel beter.

Gr Sun.

14. angy

angy Lid

17 okt 2006
    28
    0
    0
    breda
    bij mij gaan alle echo's bij een extern bureau. SHL noemen ze dat hier.
    mijn vk kan geen echo's maken.
    dus ik heb nu ook 2 verschillende mensen al aan mijn lijf gehad.
    de eerste vrouw was heel vriendelijk en lief.
    maar de 2de was een botte trien!
    maar ik hoef ondertussen nog maar 2 dagen te wachten!!!

15. Nog maar 2 dagen gelukkig, spannend en eng..
    Die 2e was inderdaad een botte trien zeg, het kan als ze je rond de 6 weken schatten met de echo zowel goed als slecht gaan natuurlijk als ze het hartje nog niet zien. Bij de één is er een hartje te zien met 6 weken en bij de ander weer met 7 weken.
    Op naar een mooie volgende echo hoop ik :)

16. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ik kanme voorstellen dta je na een bleoding en de eerste echt zenuwachtig bent geworden maar het is en goed teken dat het na d ebloeding wel gegroeid is. Wellicht ben je gewoon korter zwanger. Succes donderdag!!

17. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik hoop dat het allemaal goed komt! maar het klinkt inderdaad niet helemaal goed... bij mij was er met 6+0 beginnende hartactiviteit, het hartje bonkte met 94 slagen per minuut. De echo erna, met 6+5 weken, duidelijk verschil in grootte en een mooi kloppend hartje 124 slagen per minuut. Ik hoop dat het bij jou toch ook nog zo mag zijn! ik wens je het allerbeste en zal voor je duimen!

18. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Als je inderdaad minder ver bent dan je in eerste instantie dacht dan is het nog eigenlijk normaal dat je (net) geen hartactiviteit hebt gezien. Ik heb gister mijn eerste echo gehad, heel vroeg al, met 5 weken en 6 dagen. In eerste instantie vonden ze toen ook geen hartje. Later zagen ze héél zwak iets knipperen. Dat hoorde er allemaal bij omdat het waarschijnlijk nét pas was gaan kloppen. Het had dus ook net zo goed later kunnen beginnen.

Succes morgen!

19. angy

angy Lid

17 okt 2006
    28
    0
    0
    breda
    even een korte update...

gister avond de echo gehad. het is wel weer wat gegroeid
    maar weer geen hartslag te vinden. en dit had nu toch wel gemoeten

helaas zit dus deze ronde erop voor ons.
    lichamelijk voel ik me nog prima
    alleen geestelijk zit ik er nu even redelijk door heen.

dikke kus voor jullie allemaal

20. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Hè wat naar voor je Angy. Ik heb het helaas zelf ook meegemaakt de laatste paar weken. Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende periode!

Deel Deze Pagina