Echo bij overgewicht

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door misspiggy83, 23 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misspiggy83

6 aug 2010
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben ruim 17 weken zwanger en ik heb veel overgewicht. Ook vrij veel buikvet. Gyn gaf aan, dat het daardoor kan zijn dat de echo zo wazig is dat ze niet het geslacht kunnen zien bij de 20 weken echo.

Heeft iemand met overgewicht ervaring met de 20 weken echo en is er dan echt zo weinig te zien.

2. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    Hoi,

Ik heb ook behoorlijk overgewicht en bij mij konden ze alles goed zien hoor!

Ze zei wel dat het wat moeilijker te zien was bij iemand met overgewicht, maar niet dat je helemaal niks zou zien hoor.

Maak je je er maar niet druk over.

Liefs

3. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

ik ben ook flink,

kijk even in mijn fotoalbum dan zie je een echo foto

ik moet zeggen , het ligt ook aan de apparatuur hoe duidelijk een echo is

spinnekop

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Euh, hier ook flink overgewicht, maar nooit commentaar gekregen van de echoscopist hoor!

Heb m'n eerste echo's (3+5, 5+3 en 9+3) inwendig bij de FA gehad, vervolgens de nekplooimeting (12+5), 20 weken echo, groei-echo en pretecho uitwendig gehad, en ze waren allemaal onwijs duidelijk (zie m'n album, staan geen foto's in van pretecho). Alleen de 3d echo was minder duidelijk, maar dat komt omdat m'n placenta aan de buikkant ligt, maar de gewone echo's gaan daar gewoon doorheen.

Dikke onzin dus, en waarschijnlijk weer gewoon zo'n arts die je bang wil maken omdat je overgewicht hebt (heb zelf ook 1x zo'n gyn gehad, die ziet me dus nooit weer terug!).

Probeer je er niet druk over te maken meis!

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik heb zelf ook flink overgewicht 100+ maar bij mij zagen ze alles heel duidelijk. ik heb wel pas bij 21 weken de 20 weken echo gehad want dan was er meer kans op duidelijker beeld

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    effe een foto van het geslacht duidelijk toch

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    #7 mommy1983, 24 aug 2010
    Laatst bewerkt: 24 aug 2010
    nog eentje

8. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Ook ik heb veel overgewicht.
    Heb zelfs een medische indicatie om in het ziekenhuis te bevallen en ben onder controle van een gynaecoloog.

De eerste echo (11+4) moest inwendig, maar voor de rest heb ik gewone echo's gehad.
    Moet zeggen dat ik die inwendige echo eerst verschrikkelijk vond, maar dan zie je een kloppend hartje en ben je het echt vergeten!

Maar ik heb gewoon een 20 weken echo gehad op 20 weken (en 3 dagen), maar omdat die kleine zich verstopte moest ik een week later terug komen. Maar ze konden alles duidelijk zien:)

9. Meara

Meara Niet meer actief

Kennisje heeft ook flink overgewicht 120+ en die moest terug komen want ze konden niet alles goed zien. Ik denk dat het verschil ook in het apparaat zit. Over het algemeen zijn de bruine echo's minder duidelijk.

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.250
    4.480
    113
    Als ik eerlijk moet zijn zegt een onduidelijke echo meer over de staat van de apperatuur dan over jouw overgewicht.

Bij mij waren de echo's bij de verloskundige superduidelijk (had nieuwere apperatuur dan bij de gyn) dan bij de gyneacoloog. Maar zowel bij de vk en de gyneacoloog was het geslacht duidelijk zichtbaar (kijk maar in mijn album)

En ondanks mijn overgewicht waren alle echo's duidelijk en uitwendig gedaan (ja ook die met 8 weken)

Meid laat je niet gek maken en geniet van het zwangerzijn.

Groetje sAnita

11. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    bij mij ook alles duidelijk, voor de zwangerschap bmi van 28.8 dus ook te zwaar.
    Enige lullige is dat er op mijn echouitslagen steeds: Beeldvorming beperkt door obesitas - opstaat :(.

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb maat 48 en heb nooit een inwendige echo gehad. alles uitwendig en heel duidelijk. ze moest wel wat harder drukken, dat wel :D

13. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

een bmi van 28,8 valt toch best mee ;)

ja lullig blijft het wel.

spinnekop

14. anja136

anja136 Actief lid

7 jul 2008
    408
    0
    0
    mij hebben ze geadviseerd om met 21 weken de 20 weken echo te doen ivm mijn hoge bmi.
    Bij mijn eerste kindje heb ik gewoon echo gehad met 20 weken en dat was allemaal heel duidelijk.

15. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    Ik heb mijn 20 wkn echo met 18wkn 6 dgn gehad en ook al heb ik veel overgewicht was alles duidelijk te zien ondanks dat ze ook nog door mijn placenta heen moest die ook nog eens aan de voorkant ligt. Dus het hoeft niet aan jou te liggen hoor ligt idd aan de apparatuur.

16. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Ik heb behoorlijk wat overgewicht en heb een goede 20 weken echo gehad.

De beelden blijven bij mij wat wazig maar dat komt meer doordat de placenta aan de voorkant ligt en mijn baarmoeder nog steeds naar achteren gekanteld.

Niet door mijn buikvet, daar kunnen ze zeer goed doorheen "kijken" bij een termijn van 12+ weken.

17. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier kunnen ze ook alles zien ondanks mijn forse gewicht. Heb net een pretecho (17 weken) gehad en daarop was alles prima te zien, zelfs ondanks dat mijn placenta tegen de buikwand ligt. Heb wel een beetje beurse buik van het duwen van het echo-apparaat...

18. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Mijn echo met 17 weken (eind 17) en ik was toen 115 kilo als ik me niet vergis.
    Denk dat de foto duidelijk genoeg is :D

19. Granta

Granta Actief lid

21 jul 2009
    187
    0
    0
    Hier ook zware botten:p mijn overgewicht heeft nooit commentaar of slecht zicht opgeleverd. Ik heb het zelf wel gevraagd of het lastiger te zien is door al mijn reserves, maar ze gaven aan dat de apparatuur sterk genoeg is en ik me er niet zorgen om moest maken...dus no worries....

20. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Vriendin van me woog 140 bij de 20 weken echo en we konden alles prachtig zien!

Ik weeg zelf 100+ en was ook bang voor de eerste echo, maar die hoefde niet eens inwendig. Ik denk ook dat het meer aan de apparatuur ligt dan wat anders.

Deel Deze Pagina