Echo bij overgewicht

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door misspiggy83, 23 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CindyCM

CindyCM Actief lid

21 mei 2010
    112
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik heb de 20 weken echo gehad met 21,5 week. De echo was wel goed te zien, maar de echoscopiste gaf aan dat het wel iets lastiger was. Het geslacht was niet te zien, maar dit had niks met mijn overgewicht te maken, maar hij lag een beetje onhandig. De dag erna hebben we een pretecho laten maken bij BabyVisie en deze was heel duidelijk. Ze konden meteen zien dat het een jongen was en wij hadden ook het gevoel dat dit betere apparatuur was dan in het ziekenhuis. De echo was veel duidelijk dan de dag ervoor. Ik heb haar nog gevraagd of het inderdaad lastig was omdat ik zwaarder, maar dat viel wel mee zei ze. Ze moeten iets meer moeite doen, maar als je een ervaren echoscopiste hebt en goede apparatuur, zien ze net zoveel!!

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik heb ook overgewicht, maar toen ik een echo moest laten maken, zeiden ze daar niets van. Ik heb er ook nooit bij stilgestaan dat dat uberhaupt een probleem zou zijn. Echter toen we naar huis reden na afloop van de echo zat ik het formulier van de echopraktijk (wat ik aan de vk moest geven) nog eens door te lezen. Stond daar: verminderd zicht ivm obesitas.:$ Nou, het was net of ik een klap in mijn gezicht kreeg. Vond het zo lullig staan daar op papier. :x
    Overigens heb ik er daarna nooit meer wat van gehoord en hebben ze gewoon alle echo's uitgevoerd (en alles was voldoende en normaal zichtbaar).

3. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Niet gek laten maken. Ik heb ook veel overgewicht (mt 54) en geen een echo inwendig, konden alles perfect zien, zonder moeite (zelfs 3D mooi) sowieso vind ik al die vooroordelen zo vervelend, heb gewoon nergens last van gehad.

En ik heb ook een mooie Ron Jeremy foto, nu Niet bij de hand

Deel Deze Pagina