hallo, ik mag volgende week woensdag voor de 20 weken echo en ben benieuwd of het nog scheelt als je wat steviger bent dat je dan alles wat minder goed ziet? bij de eerste echo moest het namelijk inwendig omdat zei de echoscopiste je een beetje stevig bent! ook ligt de placenta voor! ik ben zo bang om niet zo een goed beeld te krijgen van mijn kindje. zijn er mensen die ook wat stevig zijn en mij meer kunnen vertellen
Er is mji inderdaad tijdens de echo verteld dat hoe meer vet er aanwezig is op en rond de buik, hoe lastiger het is om een duidelijk beeld te krijgen.
Hoi meid, Ik ben ook stevig, en ik kreeg met 21 weken de 20 -weken echo. Alles was prima te zien dus maakt je niet dik.
Nou, hier een stevige mam-to-be (maat 46-48 ). Ik ben dan nog wel niet zo ver als jij, maar vorige week heb ik mijn 3e echo gehad bij 12 weken en 2 dagen en die kon gewoon uitwendig en het lukte heel goed (zie album). Het ligt er niet alleen aan of je stevig bent of niet, het ligt ook aan de positie van de baarmoeder, aan de placenta en aan de apparatuur. Ik kon zelfs thuis het hartje al horen met 10 weken en 6 dagen met de angelsound. Ik had ook verwacht dat het bij mij moeilijker zou zijn omdat het onze eerste wonder is en omdat ik stevig ben. Maar dat viel dus heel erg mee! Liefs Tanya
Mijn eerste echo was vaginaal en was niet het mooiste wat ik had meegemaakt maar dat kwam doordat diegene die de echo deed het niet op dikke vrouwen had. De 2e echo met 20 weken zag er goed uit je kon aardig wat zien. Ook de 3e echo was wel duidelijk hoor. Je moet voor jezelf de drempel niet zo hoog leggen. Zie ook mijn dagboek: http://home.kpnplanet.nl/~slinghoek03@kpnplanet.nl/
hier ook een stevige dame. ik heb ook een 20 weken echo gehad met 21 weken en kreeg alleen maar te horen hoe makkelijk het ging en bij mij ligt de placenta ook voor. zie album staan foto`s van echo,s alleen die met 9 weken was inwendig rest uitwendig. gr chantal.
Ook ik een stevige mama... Vorige week de 20 weken echo gehad en daar zei ze het met voorbaad al..Dat ze misschien niet alles goed na kon kijken omdat ik zo stevig was... Ook mijn placenta ligt aan de voorkant..maar we hebben alles prima kunnen zien en 2 hele mooie foto's gekregen!Ze zei dat het hartstikke meeviel!
Ik ben dus ook stevig en bij mijn vorige zwangerschap altijd supermooie echo's gehad en nooit inwendig..
Hallo, Ook ik ben vrij omvangrijk( weeg 122 kilo) en mijn echo's zijn inwendig geweest. Bij de 1e echo bij de verloskundige hebben ze het vaginaal gedaan.( krijg je ook een beter en mooier beeld) En voor de nekplooimeting hebben ze het allebei de keren eerst uitwendig en daarna inwendig gedaan. Ik moet zeggen dat ik eerst tegen inwendig opzag, maar nu heb ik zoiets van ach het valt gewoon mee. Je voelt er niets van, en dadelijk lig je ook voor jan en alleman met de benen open. Liefs en succes Jetje
Ik ben niet echt stevig en heb een platte buik. Bij mij moesten ze et ook met een vaginale echo doen, omdat et beeld toen veel duidelijker was dan de buikecho. Dus gewicht zegt niet alles hoor! Mona
Ik ben wel stevig maar heb een redelijk platte buik. Heb maatje 42, maar zowel bij inwendige echo als bij uitwendige echo was beeld prima. ondanks dat mijn placenta ook aan de voorkant zit. no problemo
stevige mama hier! ik had mijn eerste echo bij 8 weken uitwendig en ging prima hoor ligt idd aan de mensen die het doen en aan de apparatuur, en vooral je placenta... ligt er niet aan dat je dik of dun ben....
Ik ben ook vrij stevig.. Niet echt heel erg dik ofzo maar ik heb wel altijd al een dikke buik gehad (nu nog dikker natuurlijk). Mijn echo met 11 weken was haarscherp.