Echo bijna 2 weken verschil met uitgerekende datum.

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by BabyPelacani, Nov 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BabyPelacani

Nov 5, 2008
    44
    0
    0
    Service Adviseur
    Helmond
    Ik heb afgelopen donderdag een echo laten maken bij een echobureau omdat ik echt niet meer kon wachten om te zien of alles goed ging met onze beeb.. 12 nov. hebben we de eerste afspraak met de VK.

Volgens alle websites zou ik 10 weken en 2 dagen zwanger zijn en de echo gaf aan 8 weken en 4 dagen. Nu vind ik dat een heel groot verschil en heb ik me sindsdien ook niet meer gerust kunnen maken hierover.

Ik heb normaal gesproken een cyclus van 31 dagen en de eerste dag vn mijn laatste menstruatie was op 26/08 .. positieve test hadden we op 29/09.

Op de echo was ons beeb 2,14 cm en zijn hartslag was 189bpm. We konden zijn hartje ook heel mooi zien slaan.

Of er sprake is van een latere ovulatie weet ik niet, kan haast niet omdat we gemeenschap hebben gehad alleen in de 'vruchbaarste' dagen.

Moet ik me nu zorgen maken?

hier een video van de echo

http://br.youtube.com/watch?v=sOapO8c1Cgs

in het begin zie je de beeb ook heel vrolijk springen.. haha!

alvast bedankt voor het antwoord :)

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi BabyPelacani,

van de metingen een commercieel echobureau mag je eigenlijk geen conclusies trekken, want het is geen medisch onderzoek. Het is dus wel verstandig het aan te kaarten bij de vk of gyn als je de 12e gaat, maar voor nu kun je er nog geen conclusies aan verbinden, zeker niet omdat de echo bij een nog niet betrouwbare termijn is gemaakt. Tussen de 10 en 12 weken is de echo betrouwbaar, voor die tijd zijn er minstens 2 echo's nodig. Het kan zijn dat je inderdaad minder ver zwanger bent door je cyclus en dat het hartje klopt is positief. Je zult op de medische echo moeten wachten alvorens er iets feitelijks kan worden gezegd. Maar zolang je geen bloedverlies hebt icm buikkrampen, geen zorgen maken, want dat het hartje klopt bij deze termijn is een heel goed teken. Meer kan ik er voor nu helaas niet van zeggen.

Groetjes Brigitte

Share This Page