Vroege 'eigen wens echo'

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Annedore, Feb 20, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Bij de oudste kreeg ik een echo met 6+5 (medisch zwanger geworden)

Bij de jongste met ruim 7 weken. Ik had toevallig een afspraak met de gyn om weer te gaan starten met hormonen. Maar had drie weken daarvoor ineens twee streepjes op de test.

Nu zal ik moeten wachten tot ergens rond de 9/10 weken.

Ergens denk ik 'prima, dan is er ook genoeg te zien'. En mocht er iets niet goed zijn dan hoor ik dat liever in het ziekenhuis dan bij een echo bureau.

Aan de andere kant vind ik het ook gewoon zenuwslopend om nog zoveel weken te wachten. Maar dat is waarschijnlijk wel de beste keuze.
    Ik ben gewoon 'verwend' in het verleden met mijn (meerdere) echo's voor de 10 weken.

Mijn man wil wel graag een vroegere echo omdat hij bang is dat het een tweeling is. Beetje een irreële angst :rolleyes: en als het er twee zijn dan is dat zo. Kan hij toch niks aan veranderen, wanneer de echo ook is.

Zijn er hier vrouwen die uit eigen initiatief een eerdere echo hebben laten doen? En wat was de reden? Zou je het weer doen?

2. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Om deze reden zou ik het sowieso niet doen. Hier meermaals gelezen dat bij een vroege echo slechts een vruchtje werd gezien en dat het later toch een tweeling bleek ;). Dan zou het zelfs een valse geruststelling kunnen worden haha.

Hier vroege echo’s gehad ivm een BBZ in het verleden. Ik zou zonder medische reden zelf niet snel kiezen voor een echo voor 7 wkn. Maar 9/10 weken zou ik ook wel lang vinden :oops:

Annedore likes this.
  3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Ik zou het persoonlijk niet doen, het heeft mij nooit gerustgesteld en alleen maar extra onzeker gemaakt.

Annedore likes this.
  4. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,228
    28,194
    113
    Hier krijg ik mijn eerste echo pas met 12 weken (termijnecho) , dus ik zit er zelf wel aan de denken om met 8 of 9 weekjes een echo te boeken. Maar als je er al 1 krijgt met 9 weken dan zou ik het niet doen.
    Aan de andere kant; als jij het leuk vind, dan vooral lekker doen hoor :)

Annedore likes this.
  5. Palmpje

Palmpje VIP lid

Jul 8, 2017
    8,984
    6,982
    113
    Female
    Ik ben middels icsi zwanger geworden en wilde perse met precies 6 weken een echo. Dus ben naar een echo bureau gegaan. Met 7.3 had ik een echo bij de kliniek maar had echt het geduld niet om tot dan te wachten..

KleineLai and Annedore like this.
  6. Palmpje

Palmpje VIP lid

Jul 8, 2017
    8,984
    6,982
    113
    Female
    Of ik het weer zou doen weet ik niet, kijk wel hoe ik er dan tegenaan kijk :) Toen was ik helemaal happy omdat ik het hartje heb zien kloppen.

Annedore likes this.
  7. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Ik denk dat ik voor de middenweg ga.

Als het AMC komt met een afspraak voor 10/11 weken dan regel ik zelf wél een eerdere echo.

Denk dan met 8 weken.

Als ik mijn eerste afspraak met 8/9 weken heb dan wachten we gewoon tot dan.

Maar mijn man wilde dus al met 6/7 weken. Ik zei al 'dan zien ze vaak nog niet eens dat het er twee zijn'
    En ik wil niet een echo met 6 weken en dan een heel langzaam kloppend hartje waar ik dan weer onzeker van word.

8. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,228
    28,194
    113
    sowieso, wat wil hij doen dan als het er twee zijn dan? Eentje weghalen? :p

Klinkt als een goed plan met 8 weken een echo!

Annedore likes this.
  9. Palmpje

Palmpje VIP lid

Jul 8, 2017
    8,984
    6,982
    113
    Female
    De echoscopiste zei me ook dat als ik een dag eerder gekomen was, ik geen kloppend hartje had gezien, het klopte nog erg langzaam namelijk. Met 8 weken lijkt me een goede middenweg :)

Annedore likes this.
  10. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Dat zei ik ook al :D als het er twee zijn dan blijven het er toch twee. Als het goed gaat. Gaat ook wel eens anders.

11. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    3,605
    1,913
    113
    Eerste echo met 8 wk is vrij normaal (standaard zelfs vaak), eerdee zou ik niet doen.

Annedore likes this.
  12. Twirler

Twirler Bekend lid

Jan 19, 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Lastig. Ik heb blijkbaar een lange innestelingsfase. Bij de eerste bleek ik veel minder lang zwanger dan gedacht. 5w3d. En nu bij de tweede eerder echo gekregen door bloedverlies. Was toen 6w.

Beide keren al een mooi kloppend hartje gezien!! Maar als je het zo leest lijkt dat eerder uitzondering dan regel.

Ik zou zonder verdere medische reden gaan rond de 7/8 weken, voor zekerheid.

13. Maris80

Maris80 Actief lid

Oct 23, 2012
    214
    254
    63
    Female
    Eerste echo met 6wk2 bij de gyn in het ziekenhuis, daarna elke week naar een echobureau omdat mijn vriend en ik erg ongeduldig zijn en we waren heel nieuwsgierig :D elke week een mooi embryo’tje te zien tot afgelopen vrijdag, met 10wk2 opeens kwam beebje nummer 2 tevoorschijn.:roflmao::roflmao:

Miles, angela22, Rosa5 and 2 others like this.
  14. Palmpje

Palmpje VIP lid

Jul 8, 2017
    8,984
    6,982
    113
    Female
    Wauw wat een verassing!!

15. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,228
    28,194
    113
    Huh? Dat is bizar :roflmao: die zat gewoon een maand achter zijn sibling verstopt of zo?

16. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Waarom denkt je man dat het een tweeling is?

17. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Jeetje!!! Hahaha wat een verrassing na zoveel echo's. Dat hadden jullie vast niet meer verwacht?

18. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Omdat ie een sukkel is :p

Omdat ik snel positief testte en de strepen snel een stuk donkerder waren dan bij de vorige zwangerschap.

Ik krijg hem niet aan zijn verstand dat dat totaal geen verband houdt met elkaar. Dus....sukkel :roflmao:

Rosa5 and spruitje80 like this.
  19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    Ik heb wel een pretecho laten doen bij nr 3 omdat ik inderdaad bij 10,5 week pas een echo zou krijgen en ik het idee had dat het mis zou zijn (geen reden voor, maar meer de gedachte dat mijn geluk op was ofzo)
    Tussen 6 en 7 weken. Ik dacht, als ik nu in ieder geval een kloppend hartje zie, dan weet ik dat er een belangrijke horde is genomen en zou ik er meer vertrouwen in gaan hebben.
    Bij nr 4 had ik er overigens geen behoefte aan.

Het kan overigens wel dat de strepen sneller donkerder worden bij een tweeling (want meer hcg-aanmaak) maar het kan er net zo goed eentje zijn. Het zegt nu dus niks.
    Ik ben benieuwd, en wie weet zegt je man misschien straks: zie je wel! :roflmao::o::p

Annedore likes this.
  20. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Misschien klopt zijn voorgevoel! Je weet het niet. Bij de verloskundige vindt standaard met 8 weken een echo en intake plaats. Is dat bij jou niet het geval?

Share This Page