Geen dooierzak te zien?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Signum, Jan 31, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Signum

Signum Actief lid

Jan 21, 2019
    121
    45
    28
    Female
    Hopelijk kan iemand mij meer vertellen...

17 jan had ik een knal positieve test in handen. Totaal onverwachts, dus geen idee hoe lang, maar dacht ergens tussen de 4 en 6 weken.

22 jan echo gehad. We zagen een vruchtzak en een cirkeltje erin.

31 jan een grotere vruchtzak met daarin een duidelijk vruchtje nu. Goed gegroeid voor de 9 dagen die ertussen zaten.

Maar... er was geen dooierzakje te zien... En die is er altijd al eerder dan het vruchtje...

Dus het is of niet goed en ik maak nog hcg aan waardoor het doorgroeit of het was gewoon niet goed te zien en ik ben dus nu pas tussen de 5 en 6 weken. Maar 5 weken lijkt me sterk door die knaller 17 januari.

Bah en kan er serieus maar 1 bericht over vinden op heel Google. Vreemd toch... Je leest wel vaak dat er een dooierzak is en geen vruchtje, maar andersom dus niet

2. Signum

Signum Actief lid

Jan 21, 2019
    121
    45
    28
    Female
  3. Fadim

Fadim Actief lid

Aug 11, 2014
    473
    187
    43
    als ik het goed heb produceert de dooirzak(gele lichaam) hcg? lijkt me onmogelijk dat er wel vruchtje is en geen dooirzak. probeer niet te stressen en toch maar de volgende echo afwachten. heb je die al geoland staan?

4. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    De dooierzak is niet het gele lichaam. De dooierzak is de voeding voor het kindje tot de navelstreng volledig die functie over kan nemen.

Mss is de dooierzak verstopt tussen embryo en wand vd baarmoeder?

Fadim likes this.
  5. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

Nov 29, 2014
    1,365
    571
    113
    Als ik het goed begrijp kan het kindje dus helemaal niet groeien zonder deze dooierzak? Lijkt me dan dat deze er wel zou moeten zijn bij ts.

meisje1977 likes this.
  6. Signum

Signum Actief lid

Jan 21, 2019
    121
    45
    28
    Female
    Echo staat nu voor 12 feb, maar zo lang kan ik niet wachten in deze onzekerheid. Mijn vk begreep dat volledig, dus morgen bel ik het screeningcentrum of t eerder kan en anders probeert zij iets te regelen.

Ze zei niks over dat hij misschien verstopt kon liggen. Alleen dat ze het heel vreemd vond. De vruchtzak was gewoon doorgegroeid exact zoals ze zou verwachten na 9 dagen. 22 januari zag ik nog geen vrucht en de echoscopiste dacht iets beginnends te zien maar was niet zeker. Nu was er n duidelijk vruchtje te zien... Maar geen hartactie

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Een dooierzakje kan prima verstopt liggen. Een vruchtje heeft voeding nodig om te groeien en dus een dooierzakje. Het zal er dus heus wel zijn.
    Dat er nog geen hartje klopt kan ook hoor. Als je bij positieve test 4 weken was zit je 9 dagen later op ruim 5 weken. Over een week zou er dan een hartje moeten kloppen.

8. Signum

Signum Actief lid

Jan 21, 2019
    121
    45
    28
    Female
    De echoscopiste zei dat het kan zijn dat het vruchtje nog groeit omdat er nog hcg in mn lichaam zit:$..., maar goed het was wel precies gegroeid zoals zou moeten na 9 dagen.

Wat n spanning

9. Dufel

Dufel VIP lid

Sep 10, 2014
    5,833
    1,469
    113
    Jeetje nog niet de duidelijkheid waarop je gehoopt had.

Ik durf er niet echt iets over te zeggen. Hopelijk kun je snel weer een echo krijgen om het te beoordelen

Sterkte met wachten

Signum likes this.
  10. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

Dec 13, 2015
    3,747
    4,267
    113
    Een vruchtje produceert toch Hcg omdat het groeit, niet omgekeerd?

Ik ben natuurlijk geen dokter, maar het lijkt me ook wel gek dat een vruchtje groeit als er geen voeding is.

11. Signum

Signum Actief lid

Jan 21, 2019
    121
    45
    28
    Female
    Als iemand daar een antwoord op weet dan hoor ik het graag. Dit is in ieder geval wat ze zei...
    Kan er ook echt vrijwel niks over vinden.

12. Signum

Signum Actief lid

Jan 21, 2019
    121
    45
    28
    Female
    Dank je! 8 februari mag ik weer

13. Dufel

Dufel VIP lid

Sep 10, 2014
    5,833
    1,469
    113
    Wat een spanning voor jullie.
    Succes de komende dagen

Signum likes this.
  14. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Het placenta weefsel maakt ook hcg. Daardoor groeit de vruchtzak door, maar als er ook een vruchtje in ontwikkeld lijkt mij dat er toch ook ergens een dooierzak moet zijn.

Of je hebt een zgn windei... Maar dan zou er geen vruchtje moeten zijn.

15. Signum

Signum Actief lid

Jan 21, 2019
    121
    45
    28
    Female
    We hebben inderdaad nu heel duidelijk een vruchtje gezien. En vorige keer was die dus echt niet te zien (9 dagen ervoor).

Word gek van het lezen op internet haha, maar goed nog een week volhouden

Heb gewoon geen idee wat mn kansen nu zijn

We zagen ongeveer wat je op de echo hieronder ziet (niet mijn foto dus), alleen was mijn vruchtzak mooi rond dan. Maar vruchtje was dus echt goed te zien

Attached Files:

16. Podex

Podex Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    1,075
    527
    113
    Female
    Wat vervelend zeg... die onzekerheid!

Dit was mijn echo met 6+2 misschien heb je daar iets aan.. hoop dat je snel zekerheid hebt

Attached Files:

17. Signum

Signum Actief lid

Jan 21, 2019
    121
    45
    28
    Female
    Niet echt, word er onzeker van want zie bij jou juist wel een dooierzak :oops:

18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,584
    113
    Nabij Utrecht
    Dit is mijn echo met 7+3.
    Hierop is ook geen dooierzak te zien ;)

FB_IMG_1491287540169.jpg

Daarbij had ik met onze middelste een echo met exact 6 wkn en daar was helemaal niks op te zien behalve een lege vruchtzak. Pas 1 week later zat er een dooierzak en vruchtje 7 weekjes oud met een hartje ;)

19. Signum

Signum Actief lid

Jan 21, 2019
    121
    45
    28
    Female
    #19 Signum, Feb 3, 2019
    Last edited: Feb 3, 2019
    Dank je voor je bericht.

Hij is niet op de foto te zien, maar heeft de echoscopiste m toen wel gezien? Hier heeft namelijk de echoscopiste m niet kunnen vinden (ook niet met inwendige echo) en dat vond ze echt heel vreemd. Ze had t al over dat ik moest bellen als ik bloedverlies kreeg...
    Wat ze vooral dus vreemd vindt is dat er wel een vruchtje is te zien nu, maar geen dooierzak..

20. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

Apr 10, 2018
    2,317
    1,660
    113
    Female
    Vervelende situatie!!! Ook omdat er geen hartslag is. En dan zit je waarschijnlijk nog voor de 6 weken. Maar erg lang daarvoor kan ook niet want 9 dagen daarvoor was er al een ring te zien. En die zie je volgens mij niet al met 4 weken. Met 6 weken was er bij mij echt heel weinig te zien. Zal een foto toevoegen. Een rijstekorrel. Om exact te zijn was dit 6+1 met een inwendige echo in het ziekenhuis. Er was een hartje te zien.

Het dooierzakje kan vast verstopt liggen. Ik zou overigens wel bellen voor een echo deze week. Mijn mening is namelijk dat er geen enkele reden is om jou langer in onzekerheid te houden. En omdat er een duidelijk vruchtje te zien was zou het hartje nu hoe dan ook moeten kloppen. Daar hoef je echt niet voor te wachten tot 12 februari en is ook gewoon onmenselijk om zo lang in de stress te zitten.

Attached Files:

Signum likes this.

Share This Page