Ik ben onder controle bij de gynaecoloog vanwege groeiachterstand tijdens de zwangerschap van ons dochtertje. Nu krijg ik bij elke controle een echo. weet iemand of het kwaad kan. dat je zo vaak een echo krijgt. heb er nu 4 gehad en ben inmiddels 17 weken zwanger. dit zal dus nog vaker worden. benieuwd naar jullie reactie. groetjes wilma
Hoi , Ik zit ook bij de gyneacoloog , en ik vroeg me dit dus ook af.. Maar aan de ene kant , het zijn wel mensen die weten waar ze het over heben.. Tenminste , als je niet zulke kwakzalvers heb die wij hebben gehad in het begin , vandaar dat we ook bij een ander ziekenhuis onder behandeling zijn nu. Maargoed , ik ga het toch ook is vragen. Ik denk eerlijk gezegd van niet , als dat gevaarlijk is of een bepaald risico met zig meebrengt vind ik dat ze dat moeten laten , we lopen tenslotte niet voor niets bij de gyneacoloog.
Nee, hoor dat kan geen enkel kwaad! Anders zouden het ze het niet op zo'n grote schaal uitvoeren. Ik heb zelf tijdens mijn zwangerschap 35 echo's gehad. Bij elke controle kreeg ik standaad een echo. Als hieraan bepaalde risico's zouden kleven, deden ze dit niet bij elke controle, maar alleen als ze denken dat er iets ernstigs aan de hand is. Lekker genieten van elke keer dat je een echo krijgt, je hebt dan tenslotte de gelegenheid om naar je kindje te kijken en ik hoop dat het met de eventuele groeiachterstand ook goed komt!
maakten mij ook zorgen om heb 4 gehad nu ben pas 15 weken maar heb je gelijk in waarom zouden ze het zo makkelijk doen als risico's mee brengt. liefs,
misschien maak ik me er ook wel te druk om. maar t is zo kostbaar, en dan wil je niets doen dat de kleine in gevaar brengt. heb nu wel doorgegeven in het ziekenhuis dat ik door mijn eigen gynaecoloog geholpen wil worden. heb tijdens de 4 afspraken elke keer een ander gehad. en iedereen kijkt weer anders. dus ben je nog niets wijzer. en wij zijn maar leek. en moeten afgaan op de gynaecoloog. dank jullie voor je reacties. we blijven zo wel op de hoogte. liefs mij
Nee hoor! Niks om je zorgen over te maken. Ik had 1week achterstand en dit is veel zeker omdat het een IVF zwangerschap was. Wij hebben vanaf 5wkn iedere wek een echo gehad tot 12wk. Nu ben ik helemaal bij, mn beebje heeft de achterstand ingehaald.......en dat in 7wkn De echo's zijn echt niet schadelijk! ik was heel blij dat ze me zo goed in de gaten hielden. Ik hoop dat jou kindje ook een stukje achterstand in haald en laat ze het maar goed in de gaten houden dat kan jou ook veel rust geven! Sterkte