strippen boven 40 weken?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by kwekkie, Mar 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kwekkie

kwekkie Actief lid

Jan 1, 2009
    102
    0
    0
    Hoi,

Morgen moet ik weer naar de vk. Dan ben ik 41 weken zwanger. Kan ik vragen of ze me wil strippen of gebeurt dat pas bij 42 weken?

Ben t inmiddels goed zat aan t worden omdat ik en heel slecht slaap en al anderhalve week voorweeen heb die niet doorzetten. Hoe lang laten ze je doorlopen?

De baby wordt nl ook steeds zwaarder :(Graag jullie ervaringen.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,500
    36,455
    113
    Ik ben met 41+3 en 41+5 gestript. Heeft beide keren niet geholpen helaas.

Succes!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    De VK wilde me met 41 weken gaan strippen, maar heb vriendelijk geweigerd..
    Als het kindje er niet aan toe is, dan niet. maar ik voelde me ook prima.

Een kennis was op dezelfde dag uitgerekend en heeft zich met 41 weken wel laten strippen.
    Ik ben de dag erna bevallen
    Zij is met 41+3 nog eens gestript en met 41+6 bevallen..

De baby wordt na de 39/40 weken niet echt veel zwaarder meer. Ze groeien echt niet oneindig door. Ik dacht nog maar 50-100 gram per week.

4. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Ik ben gestript met 40w5d en diezelfde avond zijn mijn weeen begonnen en ben de volgende dag bevallen! Ook ik had al weken last van voorweeen etc.. De baby groeit niet zo hard meer na de 40 weken, daar hoef je niet echt bang voor te zijn. Bij ons in het ziekenhuis lieten ze tot maximaal 42 weken doorlopen en dan gingen ze bekijken wat de mogelijkheden waren om het kindje te halen, maar dat kan natuurlijk in elk ziekenhuis weer verschillend zijn...

5. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,168
    2,283
    113
    He Kwekkie,
    je kunt het altijd vragen natuurlijk, maar ze doen het hier alleen maar als je al een beetje 'rijp' bent ervoor. Ik was vorige week en vandaag beide keren nog niet ver genoeg. Wel wat ontsluiting, maar baarmoedermond was nog niet verstreken. Volgens de verloskundige zou het strippen waarschijnlijk alleen maar veel pijn doen, veel akelige voorweeën en weinig resultaat opleveren. Nou, laat dan maar!

Ik zal voor je duimen dat het bij jou morgen wel kan én met succes!

6. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Hoi

Ik zou bij mijn vorige zwangerschap gestript worden, was toen 42 weken. Zou voor het weekend gebeuren, ik wist dit 3 dagen van te voren, is uiteindelijk niet nodig geweest aangezien ik weeen kreeg op vrijdags.
    Was er zo mee bezig dat ik dan misschien vrijdags een baby zou hebben dat waarschijnlijk mijn lichaam erop heeft gereageerd. Achteraf vertelde mijn vk dat ze dit vaak doen en dat het dan vaak niet meer hoeft omdat de natuur het werk al heeft overgenomen.

Share This Page