harde buiken als je s'morgens opstaat.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mandytjuh, 5 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    hoi hoi...

weten jullie misschien waarom of hoe dat kan?
    ik heb de laatste dagen dat ik s'nachts wakker word en dat mijn buik al flink aan het rommelen is, dus harde buiken of rugpijn alsof ik rugweeen heb zeg maar...
    als ik s'morgens wakker word om op te staan dan heb ik een harde buik.
    toch lig ik relaxt te slapen ondanks dat ik regelmatig naar de wc moet om te plassen...
    weet iemand wat het kan zijn?
    het kan toch niet dat ik nu al oefen weeen heb ik ben pas 23 weken?
    snap er geen hout meer van

nou ik hoor het wel van jullie alvast bedankt groetjes Mandy

2. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ik had met 15 wkn al last van harde buiken..
    dus dat kan echt wel hoor ;)
    ik heb ook elke ochtend een harde buik, maar meestal als
    ik ben wezen plassen trekt t weer weg..
    ik denk dat het gewoon normaal is hoor.

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb het ook regelmatig 's ochtends hoor!

Zelf merk ik ook dat als een van de kleintjes tegen m'n buikwand aan 'schopt' dat ik soms op die plek een harde buik krijg. Dus wie weet is je kleine gewoon behoorlijk actief vlak voor je wakker wordt?

4. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier ook harde buiken s morgens hoor..

5. Lizzy

Lizzy Bekend lid

5 jun 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Mandy.
    Die harde buiken zijn vrij normaal hoor.
    Hou wel even in de gaten dat als je echt heel erg vaak naar de wc moet, je even je urine laat testen op een blaasontsteking. Blaasontsteking tijdens de zwangerschap hoeft geen pijn te doen, maar kan zich uitten door harde buiken en veel moeten plassen.

6. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    eej lizzy...

ik moet zo iedere nacht om de 2 uur na de wc en dan plas ik haast in mijn broek.
    het begint klokslag 2 uur en dan 4 uur 6 uur en als ik opsta om 6:45 dat is standaard vanaf het begin en of ik nu veel of weinig drink dat maakt niet uit.
    ik zal anders morgen wel is ff de ass bellen of het daaraan kan liggen wie weet heb je gelijk.
    maar dan vraag ik me toch af waarom dat ik dan nu pas last van die harde buiken krijg en niet vanaf het begin?
    maar goed ik hoor het wel morgen hoe of wat

groetjes alvast...

7. Lizzy

Lizzy Bekend lid

5 jun 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    Succes!

8. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    je hele zwangerschap door heb je last van harde buiken :) alleen 9 van de 10 voelen dat niet

dit hoort bij je zwangerschap , zolang ze niet echt pijnlijk zijn is dit heel normaal

worden ze wel pijnlijk dan is dit een teken dat je rustiger aan moet doen

dus harde buiken is normaal :)

fijne zwangerschap allemaal

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hoe voelt een harde buik eigenlijk? :(

10. kimmie4

kimmie4 Lid

11 apr 2006
    31
    0
    0
    een harde buik voet aan als een voetbal normaal is het een ballon die je kan in drukken en anders een lere bal zo legte de verloskundige het uit ik heb ook begrepen van haar dat het een teken is dat je wat meer rust moet nemen en sins in verlof heb heb ik er ook minder last van

liefs kimmie

11. Ikjethimister

15 jul 2006
    72
    0
    0
    ik heb ook vaker een harde bui als ik met plassen en niet gelijk ga, ik vind net of er idd een bal ini je zit die langzaam steeds dikker en harder wordt opgebalzen, hety vleot een beetje benauwd binnenin maar het doet geen pijn bij mij

12. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    eej hoi hoi...

nou vanmiddag kan ik bellen voor de uitslag van mn urine...
    ik heb gister heel de dag dus op de bank gelegen, want die buiken gingen maar niet weg en heb zo'n mega last van mijn rug pffff
    donderdag moet ik toch komen op controle bij mn VK dan kijkt ze er gelijk naar.
    wilde gisteren wel bellen, maar kan alleen voor dat soor gevallen tussen 2 en 3 bellen en toen kreeg ik net visite dus vergeten...
    mocht ik er toch nog last van blijven houden dan bel ik toch mn vk op.

@deb
    dat wist ik ja dat je de hele zwangerschap er last van hebt omdat ik in het begin vaak bovenop harde buiken kreeg, maar dat kwam omdat mijn darmen goed geiriteerd/geprikkeld waren maar het verschil merk ik nu wel...
    met die combi van mn rug erbij lijken dit wel wee achtige pijntjes ja niet dat het pijn doet maar het is maga vervelend.

@Minyaweth
    bij mijn voeld een harde buik aan alsof mijn onderbuik helemaal samentrekt en hij word zo rond als een voetbal... soms zie ik gewoon hoe mijn mannetje ligt hihihihi

nou dames ik hou jullie wel op de hoogte
    groetjes van mij...

13. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    hier ook bijna elke morgen harde buik idd na het opstaan is het weg, bij mij is ook pijnloos

kuzz

14. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Ik heb het ook geregeld, maar als ik me loop op te winden over iets (een ruzie of stress op werk) dan heb ik soms wel een paar uur lang een harde buik.

En dan zeg ik tegen mezelf, ontspan, maak je niet druk, maar eigenlijk helpt het alleen als ik thuis ben en effe kan gaan liggen.

Ik weet niet goed waar de grens ligt dat je tegen jezelf moet zeggen 'dit gaat niet goed, ik moet het gaan aangeven bij m'n werkgever" want de verloskundige zei ook dat ik dat zelf moet aangeven. En ik wil niet dat ze denken "wat een aanstelster" ofzo.

Herkent iemand dit?

15. Ikjethimister

15 jul 2006
    72
    0
    0
    Ik heb het ook geregeld, maar als ik me loop op te winden over iets (een ruzie of stress op werk) dan heb ik soms wel een paar uur lang een harde buik.

poeh een paar uur vind ik toch wel lang,
    bij mij trekt het binnen en 2tal minuten weer weg

je moet vooral niet denken wat andere denken die denken toch wat ze willen, het is jouw leven, lichaam en kindje, dus zelf aangeven wat het beste is

16. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    @ Ikjethimister

Ja, je hebt gelijk.

Ik ben een beetje een "pleaser" ; wil het allemaal goed doen en daardoor doe je jezelf en je kind weer tekort.

Doe gewoon even een stapje terug. Die kleine heeft nu gewoon prioriteit.

17. Ikjethimister

15 jul 2006
    72
    0
    0
    ja goed zo zo willen wij het horen, ik heb veel geleerd tijdens mijn zwangerschap, ik durf echt te kiezen voor mezelf en al helemaal voor mijn kleintje

18. jada

jada Actief lid

30 jan 2006
    131
    0
    0
    hilversum
    Hoi Mirella,

Ik herken het wel.Ik had al heel vroeg veel harde buiken.Met 26 had ik urine ingeleverd bij mijn huisarts en moest bellen voor de uitslag.Toen vertelde ik ook dat ik de hele dag door harde buiken had en adviseerde mij te stoppen met werken.Ik moest heel erg slikken want ik wist dat mijn baas dit helemaal niet leuk zou vinden,ik ben zijn enige werknemer,maar ik wist eigenlijk ook wel dat het nodig was en heb dit toen aan het eind van de week verteld en de maandag erop zat ik al in de ziektewet.Dus als ik jou was,toch zeggen.En zeker als je dat zelf eigenlijk ook wel weet.

Deel Deze Pagina