Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit heeft... maar ik heb een vervelend gevoel bij mijn verloskundige... Ben eerst in een andere praktijk geweest voor de eerste afspraak, is echt supergoed bevallen ! Klikte meteen. Maar mijn vriend en ik gaan verhuizen in December en dan kom ik in een ander woongebied terecht. Dus afgelopen week maar alvast een kennismakingsgesprek gehad met de "nieuwe" praktijk en na dat gesprek had ik echt zoiets van: "Mmmh, ik weet het niet...". Maarja er zit daar geen andere praktijk in de buurt en de VK van die eerste praktijk komt niet in de wijk waar wij straks wonen... Vraag me af of ik dit zou kunnen bespreken met mijn huidige VK ? Of zou dat gek zijn ? (Want ze zullen elkaar wel kennen, denk ik, uit de verschillende regio's). De nieuwe zal ook wel voldoende ervaring hebben hoor... en misschien moet ik ook niet oordelen n.a.v. het eerste gesprek... Maar het was vooral de manier van contact maken dat me een vervelend gevoel gaf... en dat ze niet echt naar me leek te luisteren enzo. (Als ik iets vertelde, stelde ze daarna een vraag waaruit ik kon opmaken dat ze òf niet geluisterd had of het niet begrepen had)... Herkent iemand dit ?
Herkennen doe ik het niet maar ik zou er wel wat van zeggen. Misschien kun je met die VK om de tafel gaan zitten en je gevoel uitspreken. Het kan zijn dat ze die dag gewoon een rot dag had en niet zo goed luisterde naar jou. Bespreek het in ieder geval want je bevalling doe je ook samen met haar en dan moet je je wel prettig voelen.
Ik zit in een regio met huisartsen en bij mijn 1e bevalling viel de (vervangende) huisarts tegen. Vandaar dat ik nu naar een vk buiten mijn regio ging. En ik kon daar terecht. Wel moest ik zelf kiezen voor het ziekenhuis daar omdat thuisbevallen te ver weg was en uit hun regio. Maar...met deze bevalling had de vk tijd genoeg en is zelfs toch naar mijn huis gereden. Dus ik ben thuis bevallen met mijn eigen vk! Echt super! Ik zou dus als het kan toch voor je oude vk kiezen...als het mag van haar natuurlijk! Maar ik zou het zeker proberen! Succes!
ik had ook een slecht gevoel bij mijn verloskundige. Ik heb pgebeld en gezegd dat ik het gesprek niet fijn vond gaan, en dat ik opzoek ging naar een ander. Dat heb ik vervolgens gedaan. Eigenlijk mag je hier in het dorp geen andere VK dan die in de buurt, maar een dorp verderp zit ook een praktijk en ik heb daar aangekaart dat ik niet met de ander VK overweg kon. Ik ben ten toch toegelaten omdat we redelijk aan de rand van het dorp wonen, en dus niet heel veel verder voor hun is. Bij deze praktijk voel ik me helemaal op mijn gemak! Gewoon aankaarten, een verloskundige ziet zo iets intiems en bijznders, daar hoort geen 2e rangs/keus bij!
Misschien had ze een zware nachtelijke bevalling achter de rug. Het is geen excuus natuurlijk maar ik kan mij er wel wat bijvoorstellen. Ik zou even het 2de gesprek/controle afwachten en het dan verder bekijken en dan kan je het evt. alsnog bespreekbaar maken toch.. Suc6
Ja, mijn vriend zei ookal dat ik haar nog maar een tweede kans moet geven. Is ook wel zo... Ben alleen extra gevoelig nu (hormonen, denk ik...) voor dat soort zaken... wil gewoon dat alles prettig voelt en vertrouwd. Is tenslotte niet niks als je het voor de eerste keer allemaal meemaakt. En anders kan ik altijd nog naar de "oude" vk gaan ja en uitleggen hoe het zit... misschien wil ze toch wel helpen...
Heel herkenbaar die hormonen. Weet je.. een bevalling kan je (eigenlijk) niet plannen. Denk je thuis te gaan bevallen met die leuke lieve verloskundige moet je naar het ziekenhuis en staat er opeens een vreemde gynogoloog naast je bed. Enz, enz.. Gewoon lekker alles over je heen laten komen(proberen). Dan ben je straks ook niet teleurgesteld als het anders gaat, als dat je in gedachten had.
Ik zou ze ook nog een tweede kans geven, iedereen heeft zijn dag wel eens niet. Heb je dan nog niet een prettig gevoel bij de VK dan kan je altijd nog proberen om bij je vorige praktijk terecht te kunnen. Die hormonen blijven toch nog wel even en die gaan waarschijnlijk niet eerder weg dan dat je kleintje er is, dus tot die tijd moet je je gewoon prettig voelen bij de VK die jou begeleidt.