Nog een vraag! . Bij de vroege echo afgelopen vrijdag (6 weken, 1 dag), zag de echoscopiste het vruchtzakje waar het kindje in heeft gezeten, en daarnaast het kindje (met kloppend hartje ) dat ingenesteld is in mijn baarmoeder. Nu vraag ik me af, wat gebeurt er met het vruchtzakje? Wordt dat nog ergens voor gebruikt? Of lost dit vanzelf op?
Inwendig! Uitwendig is nog niet mogelijk zo vroeg in de zwangerschap. Goh, toch niet zo'n gekke vraag dus. Ben heel benieuwd! Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!!
Kijk dit is mijn echo met 6+6(met mijn telefoon gemaakt dus beetje wazig, even met je ogen knijpen voor goed beeld). Er zat wel een tweede vruchtzakje met een stipje erin in mijn baarmoeder wat vanzelf is verdwenen.
Het vruchtje zit altijd in het vruchtzakje. Wat je er vaak ook nog bij ziet zitten (vaak naast het kindje) is de dooierzak. hiermee voed het kindje zich totdat rond de 12e week de placenta ontwikkeld is. dan verdwijnt het dooierzakje vanzelf.
ik wist het ook niet, had het nog nooit eerder gezien. Bij mijn eerste zoon kwam ik er pas met 10 weken achter dat ik zwanger was en toen we die dag een echo kregen was er geen zakje te zien. Nu had ik een echo met ongeveer 6 weken (de vk raadde eerst aan nog 2 weken te wachten, maarja dat deed ze bij mijn eerste zoon ook en toen dacht ik ook maar 6-7weken te zijn whahah dat waren er dus al 10) maar op de echo was dus ook zo'n zakje te zien. Ik schrok me eerst rot wist niet wat het was en dacht dat het niet goed was, toen ze dus uitlegde indd dat het de dooierzak is die vanzelf weggaat tot de placenta gaat werken.. x
Ik kom even een compleet andere vraag stellen; hoezo een uitwendige echo kan niet op 6 weken? Ik heb er één gehad op 5 weken, en ik kon mijn vruchtzakje perfect zien zitten?
Oeps, dan heb ik misschien te snel gereageerd! Ik dacht dat uitwendig nog niet mogelijk was zo vroeg. Maar blijkbaar toch wel dan! Bedankt voor de reacties meiden!
Dat dacht ik ook .... Volgens mij leeft het kindje in de vruchtzak die zich vult met vruchtwater.... ja toch hmm goeie vraag ff googlen dan maar