Afgelopen dinsdag mijn 3e echo gehad bij de vk. Omdat mijn vorige zwangerschap in een mk is geëindigd, mocht ik nu extra komen. Een keer voor en na de vakantie extra. De laatste echo was wederom helemaal goed, naast het kloppend hartje zag ik zelfs 2 spartelende beentjes!!! Echt geweldig om te zien! Sinds gisteren hebben we het verteld aan de omgeving omdat de vk zei dat we nu al het negatieve om moeten zetten in positieve! En wel meteen!! Hoe moeilijk dat ook is, ben ik dat nu hard aan het doen. Op een of andere manier hou ik er toch rekening mee dat het niet goed gaat. Misschien klinkt dit stom, maar sinds mijn miskraam ben ik wel heel erg wakker geschud!!!! Ik ben met vlagen heel moe, mijn borsten zijn al een dikke cupmaat gegroeid en het buikje komt in beeld. 6 september ga ik voor de combinatie test en 21 september heb ik weer een echo bij de vk. Ondertussen maar genieten toch??!!
Ik herken het helemaal hoor, en dan heb ik niet eens een miskraam gehad! Ik heb met 9 weken de eerste echo gehad, en ook toen werd me al gezegd om e gaan genieten. Dat heb ik ongeveer 2 dagen volgehouden en daarna begon de onzekerheid weer! Van de week de tweede echo gehad en die zag er helemaal top uit, ben zelfs een week verder dan ik dacht! Ook mijn buikje begint nu te komen en nu begin ik er eindleijk een beetje in te geloven! Mijn bedoelinhg is dan ook om vanaf nu te gaan genieten! Ik vertrek morgen heerlijk richting Italie, dus dat word dubbel genieten! Ik zou zeggen, probeer er ook van te gaan genieten, want voor je het week, heb je je baby in je armen.... je zit immers al bijna op 1/3 !!! genietse!!
Ook ik herken het! Met 9 weken een echo gehad en vind het nu zo spannend voor de 12 weken echo! Toch onzeker ook.....
Ik herken het helemaal! Ik heb 2 mk'en en een bbz gehad in 1,5 jaar tijd. Nou, dan denk je dus echt "als het nu fout gaat stoppen we er mee" Maar ik had ook met 5, 6, 7, 8 en 12 weken echo's gehad en beetje bij beetje kwam het vertrouwen in mn lichaam terug. Toch leefde ik van echo naar echo. Steeds 1 a 2 dagen vóór de echo kwamen de angsten en zenuwen (ik had ook echt 0,1 kwaaltjes) Het vertrouwen moet en zal groeien meid! In princiepe ben je nu ook ver genoeg om het iedereen te vertellen en waarschijnlijk zal dat ook wel helpen. De momenten dat je geniet worden steeds langer en meer... zorgen zul je je altijd nog een klein beetje blijven maken, dat ik heel normaal. Gefeliciteerd met de goede echo's!
Bedankt voor jullie reacties!! Het blijft gewoon ff een dubbel gevoel, wil het van de daken schreeuwen maar blijf toch voorzichtig. Ik kan haast niet wachten tot de volgende echo (die is dan bij de nekplooimeting). Ben wel blij dat ik van de vk dit keer 2 keer extra mocht komen, gewoon puur om de onzekerheid weg te nemen. Een echo is toch het beste middel om gerustgesteld te worden! Straks een feestje bij mijn schoonouders met natuurlijk de hele schoonfamilie. Mijn schoonouders weten het al een paar weekjes, de rest van de familie nog niet, erg spannend dus Heel veel succes jullie meiden, dat we samen een kleurrijke zwangerschap tegmoet gaan met heel veel mooie momenten!! xxxx