Hoi meiden, Ik moet vrijdag voor een inwendige echo ivm vermoedelijke cyste op mijn eierstok. Nu heb ik een kans dat ik misschien zwanger ben. Moet ik dit vermoeden wel vertellen tegen de gynaecoloog?
Dat kunnen ze dan direct zien. Aangezien ze bij een cyste ook in je baarmoeder kijken. Ik heb ook een cyste momenteel en zwanger.
Hoi, nou testen wordt lastig. As vrijdag is de echo en dan zou ik 3 weken moeten zijn. Ik verwacht het overigens niet maar er is een kans. Ik heb 4 dagen voor eisprong een leuke avond gehad met mijn vriend. De ‘angs’ bestaat omdat ik van mijn 2 vorige kindjes zeer snel in verwachting ben geraakt maar dir was wel ‘gepland’
Ik denk niet dat ze dat voor je NOD al kunnen zien met een inwendige echo. Ik zou het toch even melden vooraf.
Oké bedankt. Had misschien even duidelijker moeten zijn. Maar mocht ik zwanger zijn, ik bedoel zo’n echo heeft hier toch geen invloed op, op de zwangerschap?
Niet dat ik weet. De echo komt niet IN je baarmoeder. Het is in je vagina. Ik heb tot nu toe tijdens mijn zwangerschap alleen nog maar inwendige echo's gehad. En wij wisten zeker dat ik zwanger was (bij zes weken en bij 11 weken). Dus als het schadelijk was zouden ze het niet doen. De reden dat ik het wel even zou melden is tweeledig: als ze wel wat zien dan kunnen ze dat in perspectief plaatsen (het kan niet je eisprong zijn bijvoorbeeld) en zodat ze niet onnodig lang blijven kijken. Mij is gezegd dat als je zwanger bent je best even kan echoën (grappig werkwoord), maar liever niet onnodig lang.
Bedankt voor je reactie. Ik heb een paar jaar terug ook een cyste gehad maar deze was zo klein dat ik m eigenlijk niet zou moeten kunnen voelen. Nu ben ik gestopt met de pil ivm pigmentvlekken en toen voelde ik meteen weer rechtsonder die pijn. Ik dacht laatst dat het mijn eisprong was maar die heb ik vrijdag ongeveer gehad en blijf pijn houden met flagen. Nu is het gewoon zeurderig aanwezig